ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این بیلبورد شناور توسط ژاپنی ها برای نجات محیط زیست شان ساخته شده

هم اکنون در هفته محیط زیست هستیم، پس بد نیست بدانیم بقیه کشورها با محیط زیست شان چگونه برخورد می کنند. 20 سال پیش رودخانه پسیگ در مانیل از لحاظ زیست محیطی یک رودخانه ی ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

هم اکنون در هفته محیط زیست هستیم، پس بد نیست بدانیم بقیه کشورها با محیط زیست شان چگونه برخورد می کنند.

20 سال پیش رودخانه پسیگ در مانیل از لحاظ زیست محیطی یک رودخانه ی مرده محسوب می شد. ژاپنی ها کمپینی به راه انداختند تا سعی کنند این راه آبی را که از میان شهر می گذرد، احیا کنند. حالا هم یک برند لوازم آرایشی طبیعی ژاپنی سرمایه گذاری کرده تا با ساخت این بیلبورد خلاقانه علاوه بر تبلیغات برای برندش، دستی هم در تلاش هایی که جهت پاکسازی رودخانه صورت می گیرد، داشته باشد.

در ژاپن، شرکت های شوکوبوستا هانا، کمیته احیای رودخانه پسیگ، وتیور فارمز فیلیپین، و آژانس TBWA\SMP تیمی تشکیل داده اند تا بیلبورد شناوری برای جذب آلودگی های این رودخانه بسازند و به این وسیله مردم را هم تشویق به خودداری از ریختن زباله های شان به داخل رودخانه کنند.

این بیلبورد از "وتیور" ساخته شده است. وتیور نوعی چمن است که می تواند ماده های سمی را جذب و به این ترتیب به کاهش آلودگی کمک کند. "رودخانه ی تمیز، به زودی" کلماتی هستند که بیلبورد از آنها تشکیل شده و بر طبق گفته ی برند هانا، قابلیت پاکسازی روزانه 2000 تا 8000 گالن آب را دارد.

قرار است بیلبورد های بیشتری در بقیه قسمت های رودخانه نصب شود تا به پاکسازی رودخانه کمک کند و نشان دهد تبلیغات محیطی می توانند خیلی بیشتر از یک آلودگی بصری باشند.

HANA-BILLBOARD-04

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Farzad
    Farzad | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    من دانشجو مهندسي محيط زيست هستم و اين طرح رو با همين گياه وتيور يا خس خس به شهرداري طرقبه (ييلاق نزديك مشهد) پيشنهاد دادم كه رودخانه اون منطقه رو كه ابي به شدت سمي داره رو تصفيه كنيم اما اونا يه طرح تصفيه خانه هاي بتني رو با اينكه منظره اون منطقه رو خراب ميكنه به اين طرح برتري دادن چون تا حالا همچين طرحي در ايران انجام و ازمايش نشده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی