ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شاهد عینی: ساعت هوشمند مایکروسافت در حال تست است و با تمام پلتفرم ها سازگار

تصور کنید که به نیویورک سفر کرده اید و به طور اتفاقی با کسی برخورد می کنید که دارد ساعت هوشمند مایکروسافت را تست می کند. بعد از او درباره اش سوال می کنید و جواب هایی ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۶

تصور کنید که به نیویورک سفر کرده اید و به طور اتفاقی با کسی برخورد می کنید که دارد ساعت هوشمند مایکروسافت را تست می کند. بعد از او درباره اش سوال می کنید و جواب هایی سربالا می گیرید نظیر "این یک مچ بند سلامتی است که از چین سفارش داده ام." ولی با پیگیری بیشتر و پافشاری شما، سرانجام آن را به شما نشان می دهد و با پروتوتایپ در حال تست سرفس واچ (اسم احتمالی) آشنا می شوید.

این داستانی است که آقای اندرو ادواردز در GearLive نوشته و در آن ویژگی های کلیدی ساعت هوشمند مایکروسافت را برشمرده، ساعتی که به اعتقاد او خیلی زودتر از آنچه تصور کنید معرفی خواهد شد:

  • نیازی به گفتن نیست که عکس بالا فوتوشاپ است، اما ادواردز ادعا می کند که کلیت آن زیاد از محصول نهایی دور نیست؛ ساعت مایکروسافت بیشتر شبیه فیتبیت وان یا گیر فیت خواهد بود، نه شبیه ساعت های رایج مثل پبل یا ساعت های مرتبط با پلتفرم اندروید ور. ساعت مایکروسافت در عین اینکه نمایشگری مسطح دارد، بخش داخلی آن نیز گرد است و به خوبی روی مچ می نشیند.
  • آیکن ها مانند طراحی مدرن ویندوز ۸ و ویندوز فون هستند؛ مسطح و گوشه تیز. اصلا همین بوده که آقای ادواردز را به پیگیری و سماجت برای دیدن آن واداشته.
  • در ساعت مایکروسافت از تکنولوژی بلوتوت ۴ کم مصرف برای ارتباط با سایر دستگاه ها استفاده شده.
  • شیشه مسطح رویی نمایشگری با رزولوشن نه چندان بالا را زیر خود قرار داده که احتمالا در محصول نهایی بهبود خواهد یافت.
  • این ساعت پر است از سنسورهای مختلف. از رصد کننده ضربان قلب گرفته تا ژیروسکوپ و شتاب سنج. ولی از همه جالب تر یک سنسور گالوانیک واکنشی است که در بند دور مچ جاسازی شده و بازخوردهایی را به صورت القای الکتریکی با ویبره، به کاربر می دهد.
  • مایکروسافت قصد دارد ساعت هوشمندش را برای تمام پلتفرم ها عرضه کند. از iOS و اندروید و ویندوز فون ۸ گرفته تا ویندوز و OS X و حتی اکس باکس وان. تیم های مختلفی برای ساخت نرم افزار مخصوص هر پلتفرم مشغول به کار هستند. به بیان دیگر، مایکروسافت می خواهد محصولی برای همه مردم تولید کند.
  • این احتمال که از سنسورهای ساعت برای دریافت و ارسال اطلاعات مرتبط با بازی های اکس باکس وان استفاده شود، وجود دارد. برای مثال مکان یابی بازیکن و تشخیص حرکات دست او.
  • از تاریخ دقیق عرضه و قیمت محصول اطلاعی در دست نیست ولی شاید مایکروسافت امشب در رویداد خود در E3 خبرهایی بروز دهد.

نظر شما درباره این اطلاعات چیست؟ ایده های طراحی بهتری برای سرفس واچ سراغ دارید؟ از قابلیت عکس گذاشتن در بخش کامنت ها، برای نشان دادن آنها به ما و دیگران استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • the one with mind
    the one with mind | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    کاری به این پست که فیک بودن ازش داره می چکه ندارم ولی کسی عقل داشته باشه گجت تو e3 معرفی نمی کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی