ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز رومینگ ملی از هفته آینده؛ پوشش رایتل با آنتن‌ همراه اول و ایرانسل تکمیل می شود

قرار است برای نخستین بار در کشور رومینگ ملی بین اپراتور رایتل، اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل برقرار شود. هدف از برقراری رومینگ ملی این است که اگر در منطقه ای سیم کارت یک ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

قرار است برای نخستین بار در کشور رومینگ ملی بین اپراتور رایتل، اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل برقرار شود.

هدف از برقراری رومینگ ملی این است که اگر در منطقه ای سیم کارت یک اوپراتور آنتن دهی مناسبی نداشت، مشترک بتواند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش مناسب را دارند، استفاده کند.

به این ترتیب با این تفاهم، اپراتور رایتل از آنتن همراه اول و ایرانسل استفاده خواهد کرد تا پوشش مناسب تری برقرار کند. رایتل در بسیاری از شهرهای کشور فاقد پوشش و آنتن دهی است و به گفته مدیرعامل این اپراتور، به خصوص برای پوشش جاده ای که نیازمند صرف هزینه‌های سنگین است، روی رومینگ ملی بسیار حساب کرده.

این خبر قرار است هفته آینده به مناسبت نیمه شعبان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شود.

طبق شنیده های دیجیاتو، بیش از یک سال است که رومینگ بین رایتل و ایرانسل برای تست فعال شده و در حال حاضر، در چند استان کشور در جریان است. هنوز هیچ یک از این اوپراتورها بیانیه رسمی در این باره نداده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • AmirReza
    AmirReza | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    ایرانسلیا میتونن از شبکه همراه اول استفاده کنن ؟؟؟ یا فقط رایتله که با ایرانسل و همراه اول توافق کرده ؟

  • کریم اندیشه فر
    کریم اندیشه فر | ۵ آذر ۱۳۹۳

    دکل های اپراتورها از از حالت اختصاصی در می آیند و هر دکل bts میتونه همراه اول و ایرانسل و رایتل رو پشتیبانی کنه دیگه نمیشه گفت فلان اپراتور از اون یکی انتن دهیش بهتره همه باهم مساوی میشن و دکل ها و زیر ساخت هارو هم ارتقا دادن تا بتونه نسل 3و4 ارتباطات یعنی3g,4g رو پشتیبانی کنه کلا سیستم قبلی جمع میشه برای همین ایرانسل پیشتازه اون بودجه یی که قرار بود بدن به سه اپراتور برای ارتقا بیشترشو دادن به ایرانسل تا اون همه کارا رو بکنه الان شهر خوی و بوکان در آذربایجان غربی آزمایشی 3gشدن مشهد هم 4g همشم به لطف ایرانسل هست به امید بهبودی بیشتر ارتباطات
    پیروز و موفق باشید.

  • رسول
    رسول | ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    سلام آیا رومینگ ملی فقط برای رایتل است؟ تا جایی که من دیدم فقط از رایتل میشه به سایر اپراتورها سویچ کرد و از همراه اول به ایرانسل و بالعکس نمیشود ،ما رایتل رو برای اینترنتش گرفتیم در صورتی که با سویچ به اپراتورهای دیگر از همون اینترنت gprs میشه استفاده این آیا یه سودی برای مشترکان رایتل دارد؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی