ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمرکز تحقیقاتی جدید مایکروسافت: افزایش عمر باتری تلفن هوشمند به ۱ هفته

اینکه یک تلفن هوشمند بتواند بدون نیاز به شارژ دوباره یا چند باره، ۱ یا ۲ روز کاری زوشن بماند و به صاحبش خدمت کند، ایده آل امروزی خریداران است. اما در حالی که تکنولوژی ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۵

اینکه یک تلفن هوشمند بتواند بدون نیاز به شارژ دوباره یا چند باره، ۱ یا ۲ روز کاری زوشن بماند و به صاحبش خدمت کند، ایده آل امروزی خریداران است. اما در حالی که تکنولوژی های مختلف مثل نمایشگرها و چیپ های پردازشی مدام در حال بهبود هستند و مصرف انرژی شان پایین می آید، تکنولوژی باتری ها مثل قل و زنجیری به پای گجت های موبایل بسته شده.

با این حال، یکی از تیم های تحقیقاتی مایکروسافت معتقد است که این نقص بزرگ را باید یک بار برای همیشه رفع کرد و به مردم خیالی آسوده هدیه داد. نکته جالب در دیدگاه آنها است که می گویند تکنولوژی ساخت باتری ها تنها ایراد دستگاه های امروزی نیست و مدیریت انرژی چه در زمینه سخت افزار و چه در زمینه نرم افزار را باید جدی تر گرفت.

رانویر چاندرا از تیم تحقیقاتی مایکروسافت می گوید: "نمی شود صبر کرد و امید داشت که یک تکنولوژی عالی برای باتری ها از راه برسد. به نظر ما جای پیشرفت زیادی هست چون سیستم های امروزی هوشمندانه از باتری استفاده نمی کنند."

در حال حاضر او و تیم تحقیقاتی مایکروسافت دارند روی چند تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری خاص کار می کنند که امید به بالا رفتن چشمگیر عمر باتری را زنده کرده اند و شاید خیلی زود نتیجه تلاش آنها را در محصولات موبایل مشاهده کنیم. برای مثال آنها مشغول بررسی سیستمی هستند که از دو باتری کوچکتر به جای یک باتری بزرگ استفاده می کند. این رادیکال ترین ایده آنها است.

در این سیستم جدید، یکی از باتری ها برای تامین جریان الکتریسیته در حین استفاده های سنگین (مثل گیم و تماشای ویدیو) بهینه سازی شده و باتری دوم جریان الکتریکی لازم برای کارهای سبک تر را فراهم می کند. عمر باتری در نمونه تلفن های ساخته شده با این سیستم بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بهتر از تلفن های امروزی هستند.

جدای از کاربردها در تلفن هوشمند، این تحقیقات می تواند برای استفاده در ساعت های هوشمند نیز مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

    یعنی می شه این رویا برآورده بشه شارژ موبایل هفته ی یه بار اینجوری خیلی خوب می شه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی