ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جام جهانی برزیل با شوت یک معلول مجهز به استخوان رباتیک آغاز خواهد شد

امروز قرار است جام جهانی ۲۰۱۴ با شوت یک معلول برزیلی رسما آغاز شود. این فرد معلول که از فلج نخاع رنج می برد، با پوشیدن پیشرفته ترین استخوان رباتیک دنیا، تنها به کمک امواج مغزش، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۱

امروز قرار است جام جهانی ۲۰۱۴ با شوت یک معلول برزیلی رسما آغاز شود. این فرد معلول که از فلج نخاع رنج می برد، با پوشیدن پیشرفته ترین استخوان رباتیک دنیا، تنها به کمک امواج مغزش، قادر است تا به توپ ضربه زند.

این استخوان رباتیک در اطراف پای فرد معلول قرار می گیرد و با دریافت امواج مغزی، حرکت ماهیچه ها را شبیه سازی می نماید و از این طریق امکان حرکت و شوت زدن را به فردی ویلچر نشین اهدا می کند.

جهت پیاده سازی این طرح، در قالب پروژه ای به نام Walk Again تعدادی از عصب شناسان و مهندسین با حمایت دانشگاه Duke گرد هم آمدند و سرانجام موفق شدند تا دستگاه BRA-Santos Dumont را خلق نمایند.

world-cup-exoskeleton-w600
میگوئل نیکولیس، مدیر پروژه، به همراه استخوان رباتیک که قرار است توسط معلولان پوشیده شود.

این محصول انقلابی نه تنها بیمار را به حرکت در می آورد، بلکه حس راه رفتن را نیز به او منتقل می کند. در ساخت این استخوان رباتیک، از سنسوری به نام CellulARSkin استفاده شده که به کمک آن بازخورد راه رفتن به کاربر منتقل می شود و بیمار معلول با ویبره ای که به دستانش وارد می گردد، می تواند زمین را در زیر پای خود احساس کند.

میگوئل نکولیس، مدیر اجرایی BRA-Santos Dumont، امیدوار است با نمایش موفق این پروژه در افتتاحیه جام جهانی، پیغام امیدی را برای تمام معلولان ارسال نماید. پیغامی که به آن ها فراموشی ویلچر را وعده می دهد.

در ادامه می توانید ویدیو معرفی این محصول را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • shahriyar24
    shahriyar24 | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

    واقعا من تو كف اين ملتم!!!!واقعا فك ميكنيد الان اونجا همه معلولا ازينا دارن؟!؟!؟يا همين بابا كه ميخواد بياد شوت بزنه ميتونه هميشه ازين استفاده كنه؟!؟!؟نه بابا بعد مراسم ازش ميگيرنش و ميندازن رو ويلچر خودش...مگه اينكه بخرش كه فك نميكنم فروشي باشه...

  • SONY means CREATIVE
    SONY means CREATIVE | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

    اسکلت رباتیک

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی