ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

10 تلفن همراه عجیب از موتورولا

موتورولا اولین شرکتی بود که به صورت تجاری اقدام به عرضه تلفن همراه در سال 1984 کرد و کمی بعد به یک غول در این صنعت تبدیل شد. اما بدون شک امروز دیگر شکوه و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۴

موتورولا اولین شرکتی بود که به صورت تجاری اقدام به عرضه تلفن همراه در سال 1984 کرد و کمی بعد به یک غول در این صنعت تبدیل شد. اما بدون شک امروز دیگر شکوه و جلال گذشته را ندارد. در سال 2011 بخش موبایل این شرکت جدا گردید و در 2012 توسط گوگل تصاحب شد. در حال حاضر هم مراحل خرید آن توسط لنوو سپری می‌شود.

نمی توان به وضوح آینده این شرکت بداقبال را پیش بینی کرد ولی در عوض می توانیم به گذشته موتورولا نگاهی بیاندازیم. زمانی که در کنار نوکیا و البته سامسونگ اقدام به عرضه تعدادی محصولات عجیب و غریب می کرد. اگر شما هم به دیدن این تلفن های همراه غیر‌معمول علاقه مند هستید در ادامه همراه با دیجیاتو باشید.

1- موتورولا V100

این تلفن همراه با نام V.box نیز شناخته می‌شود. بدنه پلاستیکی نیمه شفاف و کیبورد عجیبش موجب شده بیشتر شبیه یک اسباب بازی باشد تا تلفن‌همراه. ضخامت این محصول 25 میلیمتر است و هنگام بسته بودن می تواند نقش یک نمایشگر مونوکروم با رزولوشن 126 در 64 پیکسل را داشته باشد. V100 به یک باطری 600 میلی آمپر ساعتی مجهز است و 14 سال پیش (سال 2000) به بازار عرضه شد.

1

2- موتورولا V70

V70 در سال 2002 عرضه شد و بسیاری از کاربران را با طراحی نامتعارفش متحیر کرد. بدنه تلفن همراه امکان چرخش داشت و به صفحه نمایش کوچک 96 در 64 پیکسل مجهز شده بود. این محصول در ایالات متحده توسط اپراتورهای "ای تی اند تی" و "تی موبایل" فروخته میشد.

2

3- موتورولا A925

محصولی که در سال 2003 معرفی گردید و از سیمبیان بهره می گرفت. این دستگاه نسبت به زمان‌ خود بزرگ بود و وزن زیادی (210 گرم) نیز داشت. A925 دارای صفحه نمایش لمسی با رزولوشن 208 در 320 پیکسل ، قلم ، پشتیبانی از 3G و GPS ، به همراه دوربین اصلی و دوربین تماس تصویری بوده است که در آن زمان ویژگی های پیشرفته ای محسوب می‌شد.

3

4- موتورولا MOTOJEWEL

همان طور که از نامش پیداست ، این تلفن همراه شبیه یک جواهر به نظر می رسد یا حداقل این طور گفته می‌شود. گوشه‌های دستگاه همانند وجوه کریستال برش خرده است که قطعا ظاهر آن را از دیگر تلفن های همراه تاشو متمایز می کند. مشخصات محصول زیاد چنگی به دل نمی زند. Motojewel مجهز به صفحه نمایش 2 اینچی QVGA در داخل و صفحه نمایش OLED با رزولوشن 128 در 160 بیرون دستگاه و کلید های لمسی موسیقی است.

4

5- موتورولا AURA

شش سال پس از معرفی V70 در سال 2002 موتورولا بار دیگر تصمیم به ارائه تلفن همراه چرخان کرد. در سال 2008 این شرکت Aura را معرفی کرد که به عنوان یک محصول لوکس به بازار عرضه شد. Aura دارای بدنه استیل ضدزنگ بود و اولین دستگاه هایی به شمار می رفت که به صفحه نمایش گرد مجهز شد. در داخل محصول نیز دوربین 2 مگاپیکسلی به همراه 2 گیگابایت حافظه رم به کار رفته شده است. Aura با قیمت 2000 دلار به فروش رفت.

5

6- سری موتورولا MING

Ming سری از تلفن های هوشمند بود که فقط در بازار چین عرضه شد و از سال 2005 تا 2011 تولید آن ادامه داشت. اولین مدل از این خانواده بر پایه لینوکس بود ولی در آخرین مدل ها از اندروید استفاده شد. این خانواده دارای ویژگی هایی مثل طراحی منحصر به فرد و صفحات تاشو شفاف بود.

6

 

7- موتورولا Clutch i465

این محصول در طراحی هیچ ویژگی مثبتی ندارد و شاید از نظر بسیاری یکی از زشت ترین تلفن های همراه موتورولا به شمار برود. دستگاه در سال 2009 معرفی شد و اولین تلفن همراه با صفحه کلید QWERTY بود که از فناوری iDEN بهره می گرفت. قابلیت های اصلی آن شامل صفحه نمایش 1.8 ، بلوتوث و دوربین VGA بود.

7

8- موتورولا FLIPOUT

می توان گفت موتورولا در طراحی این دستگاه شاید از نوکیا الهام گرفته‌باشد. Flipout در سال 2010 و یک سال بعد از عرضه محصول مشابه توسط نوکیا معرفی شد. مهم ترین ویژگی آن صفحه نمایش چرخان 2.8 اینچی لمسی بود که صفحه کلید QWERTY در پشت آن مخفی می گردید. دوربین آن دارای سنسور 3 مگاپیکسلی بود و از اندروید نسخه 2.1 بهره می گرفت.

8

9- موتورولا MILESTONE XT720

با یکی از عجیب ترین تلفن های همراه لمسی مواجه می شویم که تقارن ندارد. در گوشه راست دستگاه یک برآمدگی وجود دارد که کلید شاتر دوربین به همراه سه کلید مربوط به دوربین دیگر قرار گرفته است. XT720 در سال 2010 به همراه اندروید 2.1 و صفحه نمایش 3.7 اینچی عرضه شد. البته اولین محصول اندرویدی نیز بود که از فلاش زنون بهره می گرفت.

9

10- موتورولا WILDER

جدیدترین محصول در لیست ما که عرضه آن به سال 2011 باز می گردد. Wilder ضد گردوغبار بود و از صفحه نمایش 2.8 اینچی به همراه صفحه کوچک OLED دیگر در پایین آن برای اعلان ها بهره می گرفت. البته بر خلاف بیشتر دستگاه های لمسی موتورولا این محصول تلفن هوشمند به شمار نمی رود.

10

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی