ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا دست ها را بالا برده و از بازار تلفن هوشمند و تبلت خارج می شود

بعد از شکست در جلب نظر شرکت های تولیدکننده تلفن های هوشمند و تبلت ها که دو جریان اصلی بازار مصرف هستند، مدیرعامل انویدیا آینده SoC (سیستم روی چیپ) های این شرکت را در خودروها، ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

بعد از شکست در جلب نظر شرکت های تولیدکننده تلفن های هوشمند و تبلت ها که دو جریان اصلی بازار مصرف هستند، مدیرعامل انویدیا آینده SoC (سیستم روی چیپ) های این شرکت را در خودروها، محصولات خاص و ست-تاپ باکس های بازی می بیند.

می توانید شرکت مدیاتک MediaTek را به خاطر عدم موفقیت چیپ های تگرا که نقطه قوت اصلی شان "قدرت پردازش و گرافیک" است مقصر بدانید. در اصل این دیدگاه مدیر عامل انویدیا است. آقای جن-سان هوانگ در مصاحبه ای با Cnet اذعان کرده که انویدیا تقریبا دارد پای خود را از بازار تلفن و تبلت بیرون می کشد و شکست را پذیرفته.

او می گوید: "جریان اصلی بازار تلفن خیلی سریع جهت خود را یافت و عاملی که تفاوت ایجاد کرد، چیزی نبود جز قیمت. شما می توانید فشار سنگینی را که مدیاتک روی کوالکام قرار داده را ببینید. همین طور مارول و براودکام و سایرین هم زیر فشار سنگین مدیاتک هستند. ما در حین کار چیزهای زیادی یاد گرفتیم. ولی اوضاع داخلی مان خوب پیش نرفت. البته مشکلی نیست. اگر می خواهی شرکتی نوآور باشی، باید شکست بخوری."

او حالا آینده چیپ های تگرا را در دستگاه های موبایل مخصوص بازی می بیند. اگر شرکتی بخواهد تبلت یا تلفنی بسازد که در مقایسه با محصولات هم خانواده اش به خوبی پورشه در مقایسه با خودروهای عادی است، به سراغ تگرا خواهد رفت. مثلا شرکت شیائومی که حالا به می تغییر نام داده از سیستم روی چیپ تگرا برای تبلت جدیدش می پد استفاده کرده.

تگرا با شتاب خوبی وارد این بازار شد. تگرا ۳ در زمان خودش متعادل ترین نسبت قدرت به مصرف انرژی را داشت و با نکسوس ۷ برد بزرگی کسب کرد ولی انویدیا دومین نکسوس ۷ را به کوالکام باخت و از همانجا روند محو شدن آغاز شد.

اما این پایان تگرا نیست. در محصولات مرتبط با بازی های ویدیویی و همین طور سیستم هال سرگرمی داخل خودرو به حیاتش ادامه خواهد داد و همان طور که در CES 2014 مشاهده شد، انویدیا خودروهای لوکس را پلتفرم مناسبی برای ادامه حیات آن می داند. البته این نیز بازار خاصی است و شاید هرگز به پر سودی بازار تلفن و تبلت نشود، ولی به هر حال انویدیا راهی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • amir
    amir | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    سلام
    اقای دادگستر عزیز

    واقعا عاشق قلم تون هستم ...کیف میکنم مطلب های شما رو میخونم و همچنین مطلب های اقای قاسمی .

    ای کاش پست های صفحه اصلی رو در سایز کوچگ نمایش بدین .
    اینطوری هم جذابیتش بیشتره و هم سریع تر سایت بارگزاری میشه و
    برای موبایل هم بهتره .
    مثل این :
    http://digiato.com/topic/tech

    اینجوری خیلی مطلب در صفحه اول جا میشه .
    یا حداقل پست ها و عکس ها یکم کوچگتر بشن همانند نارنجی .

    یک دنیا ممنوووووووووون

    اگه روزی 10 بار سرنزنم دیجیاتو کلافه میشم ....معتاد شدیم رفت :دی

  • M.E.S
    M.E.S | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    خیلی عجیبه !
    این شرکت الکی کنار نمیکشه!
    یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست!

  • administrator
    administrator | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    این شرکت رو دست کم نگیرید

    چیپ های انویدیا قدرت پردازنده بسیار بالایی داره

    اینو در نظر بگیرید که سر این شرکت یجا دیگه گرم کار خودشه و نیازی نداره بره تو کار اسمارت فون

    حالا که نتیجه گیرفته شده وارد نشه پس براش خیلی هم سود آور نبوده

  • امیر راد
    امیر راد | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    اساسا
    با بررسی تاریخچه شرکت انویدیا متوجه این قضیه خواهیم شد، که این شرکت سمج تر از این حرف هاست.
    شاید تو این مقطع اعتراف به خوردن شکست کرده، ولی همین اعتراف هم باز من رو بیشتر مشکوک می کنه.
    انویدیا توی زمینه ساختن چیپ ست های مادر بورد هم بارها و بارها بعد از تولید نسل های جدیدتر پروسسورها توسط اینتل و ای ام دی و تولید چیپست های جدید و بهینه توسط خود این کمپانی ها ، در این 20 ساله اخیر شکست خورد و عقب افتاد ولی از پای ننشست و دوباره بعد از چند سال وارد بازار شد.
    به هر حال در در عرصه تولید وجود چندین رقیب همیشه به نفع مصرف کننده بوده ، به شرط اینکه مثل سامی جون رفقا هر از گاهی برای بالا بردن قیمت محصول تمام شده توطئه چینی نکنن .
    من که به شخصه دوست دارم نه تنها انویدیا به سعی کوشش هرچند در خفا ادامه بده بلکه سایر تولید کننده های بزرگ همچون ای ام دی و اینتل هم این بازار رو داغ و داغ تر بکنند.

  • کاربر سابق
    کاربر سابق | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

    سیاست قیمتهای بسیار بالای انویدیا حتی در زمینه کارتهای گرافیک هم باعث شده محصولات رده متوسط به بالای این برند مشتریهای خاص رو جذب کنه و علیرغم کارایی بالا از دسترس عموم خارج باشه که نقطه ضعفی برای انویدیا است

    • ازتسمشس
      ازتسمشس | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

      بله درسته گرافیک های amd با قدرت بیشتر و قیمت کمتر دارن بازار رو تصاحب می کنن قبلا شرکت های گرافیکی مثل autodesk با انویدیا قرار داد داشتن و اگر گرافیکتون ای ام دی بود نمی تونستین برنامه ها رو باز کنین اما الان دیگه قرار داد نیست و خیلی راخت شده
      خودم یه nvidia gtx 660 ti دارم برای پی سی داره حالم ازش به هم می خوره یک باره حرکت موس کند می شد و پس از اون صفحه سیاه می شد و دوباره صفحه بر میگشت و مینوشت درایور ریکاور شده یک ماه من هر کاری کردم درست نشد درایور قدیمی نصب کن جدید نصب کن فایده نداشت تا این که خودش خود به خود درست شد حالا هم دوباره اینجور شده منم ولش کردم تا خودش درست شه!!!!!!! just amd radeon graphics

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی