ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمند سابق مایکروسافت به خاطر لو دادن اسرار ویندوز ۸ به ۳ ماه زندان محکوم شد

این همه اسرار مختلف درباره محصولات و شرکت ها لو می رود ولی کمتر شاهد دستگیری لو دهندگان هستیم. اما اوایل هفته مردی که متهم به سرقت اسرار تجاری از مایکروسافت و دادن آنها به یک ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۳

این همه اسرار مختلف درباره محصولات و شرکت ها لو می رود ولی کمتر شاهد دستگیری لو دهندگان هستیم. اما اوایل هفته مردی که متهم به سرقت اسرار تجاری از مایکروسافت و دادن آنها به یک وبلاگ نویس فرانسوی شده، به ۳ ماه زندان و ۱۰۰ دلار جریمه محکوم شد. داستان لو دادن اطلاعات و سپس دستگیری این کارمند سابق مایکروسافت کوتاه ولی جالب است.

الکس کیبکالو سابقه کار در دفاتر مایکروسافت واقع در روسیه و لبنان را داشته و طبق گفته اف.بی.آی به خاطر دادن ویندوز آرتی و SDK سرور فعال سازی داخلی مایکروسافت به یک وبلاگ نویس فرانسوی محکوم شده. زمانی که SDK به دست وبلاگ نویس رسید او توسط سرویس ایمیل Hotmail (متعلق به مایکروسافت) از یک شخص دیگر درخواست تایید آن را کرد ولی او به جای تایید، ماجرا را به مایکروسافت خبر داد.

در ادامه، ردموندی ها تیم تحقیقات داخلی شان را مامور یافتن خبرچین کردند و با بررسی حساب هاتمیل وبلاگنویس موفق به ردگیری کیبکالو و سپس یافتن ماشین مجازی او شدند که بر روی شبکه شرکتی مایکروسافت قرار گرفته بود تا مستقیما موارد سرقتی را روی اسکای درایو آپلود کند.

روش به کار گرفته شده در این تحقیقات باعث بروز دردسرهای زیادی برای روابط عمومی مایکروسافت شد و در ادامه وکلای حریم خصوصی درباره سوء استفاده مایکروسافت از قدرتش برای یافتن مجرم اعلام نگرانی کردند. با اینکه شرایط خدمت رسانی مایکروسافت در آن زمان اجازه چنین کاری را می داد و جرمی صورت نگرفته بود، یک هفته بعد مایکروسافت آن را تغییر داد تا دیگر بدون حضور ماموران قانون نتواند به بازرسی از محتوای ایمیل های مردم بپردازد.

کیبکالو در نامه ای به قاضی دادگاه نوشته: "در آن برهه من تصمیمات اشتباهی برای لو دادن پروژه های شرکت به یک نفر از بیرون گرفتم. تا الآن، چیزی از شرمندگی ام به خاطر این کار کم نشده، درس های خوبی گرفته ام که قطعا حقم بوده."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • جابر
    جابر | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

    یه طوری میگین همین انگار باید ۵ روز میرفت زندان‌!!!
    کارشون درسته دیگه!

    تو ایران اگه ۱۰ نفر که اینطوری بیوفتن زندان ، کم کم فرهنگ سازی میشه و به گوش بقیه میرسه و بعد از مدتی قانون کپی رایت هم رعایت میشه ، اینطوری خیلی از مشکل های دیگه هم حل میشه
    یکیش موفقیت بیشتر برنامه نویس ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی