ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: نوکیا لومیا ۱۵۲۰، دریایی از کاشی ها

بسیاری معتقدند که دلیل نابودی نوکیا و پایان یافتن سفر دور و درازش در ردموند، پافشاری بیش از حد آن بر روی وفاداری به ویندوز فون بوده. فنلاندی ها با وجود اینکه سخت افزار هایی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵

بسیاری معتقدند که دلیل نابودی نوکیا و پایان یافتن سفر دور و درازش در ردموند، پافشاری بیش از حد آن بر روی وفاداری به ویندوز فون بوده. فنلاندی ها با وجود اینکه سخت افزار هایی مثال زدنی می ساختند، با سیاست های غلط خود قربانی مایکروسافت و سیستم عامل نوپای آن شدند.

مردم تلفن ها را نه فقط به خاطر کالبد که بیشتر به خاطر روح شان می خرند. نوکیا که سخت افزارش خوش ساخت بود، پنجره هایی بی روح در آنها آویخت و سر انجام مثل سلحشوری زخم خورده در آغوش سردار، مایکروسافت، چشم از دنیا بست.

در ادامه مطلب با بررسی لومیا ۱۵۲۰ در دیجیاتو همراه باشید.

 

طراحی

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

لومیا ۱۵۲۰ یک فبلت بسیار دوست داشتنی است. جنس پشت دستگاه از نوعی پلاستیک فشرده و مرغوب است. پلاستیکی که اگر سامسونگ هم مشابه آن را در محصولات خود به کار می برد، هرگز مجبور به تحمل انتقادات کنونی نبود.

کناره های دستگاه دارای انحنا هستند و همین موضوع باعث می شود که لومیا ۱۵۲۰ با وجود ابعاد بزرگش راحت تر در دست قرار بگیرد. اما نوکیا این انحنا را در چهار گوشه بدنه دستگاه رعایت نکرده و با ایجاد زاویه هایی تیز باعث شده گاهی مواقع استفاده از این موبایل باعث آزار کاربر شود؛ برای مثال هنگامی که دستگاه را به صورت افقی در دو دست خود بگیرید، کاملا تیزی گوشه ها را با پوست و استخوان حس خواهید کرد.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

نمایشگر ۶ اینچی لومیا ۱۵۲۰، چند میلیمتری از لبه های کناری بالاتر قرار گرفته و به نوعی از دل دستگاه بیرون زده که همین موضوع باعث می شود فبلت نوکیا ظاهری متفاوت با سایر تلفن های هوشمند به خود بگیرد. در بالای نمایشگر لوگوی نوکیا، گوشی مکالمه و دوربین جلو دیده می شود و در پایین آن نیز سه دکمه لمسی جستجو، خانه و برگشت به عقب قرار گرفته اند.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

کلیه دکمه های دستگاه در لبه راست آن قرار دارند؛ در این قسمت علاوه بر دکمه های کنترل صدا و Power، دکمه اختصاصی دوربین هم دیده می شود. دکمه Power دقیقا در جایی قرار دارد که حین یک دستی گرفتن فبلت، انگشت شست کاربر روی آن فرود می آید و این نکته امتیاز بسیار مثبتی برای راحتی کار با آن است.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

در سمت چپ تنها دو محفظه نانو سیم و حافظه جانبی Micro-SD تعبیه شده که باز کردن آن ها به وسیله سوزن ویژه ای که داخل جعبه دستگاه قرار گرفته، امکان پذیر است. در پشت محصول اولین بخشی که به چشم می آید، لنز دوربین است که به خاطر بیرون زدگی اش در همان نگاه اول، توجه ها را به خود جلب می کند. بالای این لنز فلشی دو تایی و در پایین آن نیز اسپیکر دستگاه قرار گرفته.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520
نوکیا لومیا ۱۵۲۰ در کنار HTC One M8

لومیا ۱۵۲۰ حتی در بین فبلت ها هم محصول بزرگی به حساب می آید. در حالی که HTC One Max نمایشگری ۵.۹ اینچی دارد و Galaxy Note 3 از صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی بهره می برد، نوکیا با استفاده از نمایشگری ۶ اینچی فضای بی نظیری را برای کاربر خود فراهم آورده. لومیا ۱۵۲۰ با ابعاد ۱۶۲.۸ در ۸۵.۴ در ۸.۷ میلیمتر از وزنی معادل با ۲۰۹ گرم برخوردار است؛ یعنی ۴۱ گرم سنگین تر از فبلت سامسونگ!

 

نمایشگر

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

اگر دوست دارید تجربه ای لذت بخش از ویندوز فون داشته باشید، لومیا ۱۵۲۰ با نمایشگر بی نظیرش، قطعا یکی از بهترین گزینه ها است. نوکیا به تمام معنا برای مایکروسافت سنگ تمام گذاشته و محصول خود را به ویترینی چشم نواز برای ویندوز فون تبدیل کرده.

نمایشگر ۶ اینچی لومیا ۱۵۲۰ از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می برد و در هر اینچ خود ۳۶۸ پیکسل را جای داده. پنل آن از نوع IPS LCD است و از تکنولوژی ClearBlack نوکیا بر روی آن استفاده شده. حتما می پرسید کلیر بلک چیست؟

دستاورد کلیر بلک در یک جمله این است: عمیق تر شدن رنگ های تیره و سیاه، و بهتر شدن زاویه دید. اما این کار چطور انجام می شود؟ نوکیا برای توضیح عملکرد کلیر بلک اسلاید زیر را منتشر کرده.

تکنولوژی ClearBlack

این تکنولوژی شامل ۲ فیلتر است که به کاهش میزان نور بازتابیده از روی سطح نمایشگر کمک می کنند. این فیلتر ها نور را قطبیده می کنند و قبل از اینکه بخواهد از روی پنل نمایشگر بازتابانده شود، جهت آن را تغییر می دهند. در نتیجه وقتی نور بازتاب داده می شود قادر به عبور از فیلتر دوم نیست.
به بیان ساده تر، نور محیطی قادر به ترک نمایشگر نیست و بین دو فیلتر گیر می افتد و هرگز به چشم کاربر نمی رسد. اما چنین اتفاقی برای نور تولیدی توسط خود نمایشگر رخ نمی دهد زیرا از بیرون وارد نشده تا بخواهد قطبیده شده باشد.

با اینکه چگالی نمایشگر لومیا ۱۵۲۰ در مقایسه با نوت ۳ کمتر است، اما این صفحه در عمل جزییات را با شفافیت بالا نشان می دهد و کنتراست رنگ دلچسبی دارد. شاید در مقایسه با تکنولوژی AMOLED سامسونگ، نمایشگر نوکیا نتواند رنگ سیاه چندان عمیقی تولید کند، اما در عوض رنگ سفید را بسیار روشن تر به تصویر می کشد.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

اگر کنتراست رنگ پیش فرض ۱۵۲۰ به هر دلیلی مورد تایید شما نبود، اصلا لازم نیست نگران باشید. چرا که به راحتی می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات صفحه نمایش، کنترل رنگ ها را در دست بگیرید و سردی و گرمی آنها را کم و یا زیاد کنید.

nokia-wp-display-w600

زوایای دید نمایشگر لومیا ۱۵۲۰ کاملا قابل قبول است و در شرایط مختلف، کاربر با افت رنگ مواجه نمی شود. همچنین این دستگاه در زیر نور مستقیم آفتاب نیز عملکرد بسیار خوبی از خود بروز می دهد و شرایطی استفاده راحت از موبایل توسط کاربر را فراهم می کند.

نوکیا برای محافظت از نمایشگر ۱۵۲۰ از گوریلا گلس ۲ استفاده کرده. نکته جالب این است که در زمان ساخت این محصول شرکت کورنینگ (Corning) از گوریلا گلس ۳ پرده برداری کرده بود و نوکیا می توانست به جای گوریلا گلس ۲ از نسل جدید این شیشه مقاوم در برابر خط و خش استفاده نماید. اما با توجه به اینکه گوریلا گلس ۲ هم عملکرد خوبی از خود نشان داده، این موضوع چندان جای نگرانی ندارد. هر چند طبیعی است که نسل قبلی این شیشه در مقایسه با نسل جدید، آسیب پذیری بیشتری در مقابل خط و خش را از خود بروز دهد.

 

نرم افزار

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520 windowsphone ویندوز فون

ویندوز فون به مرور بهتر و بهتر می شود و با هر آپدیت حالت اغواگر تری را پیدا می کند. اپلیکیشن های معروف بسیاری در طول مدت اخیر صاحب نسخه WP شده اند و توسعه دهندگان کم کم این سیستم عامل را نیز برای معرفی برنامه خود، مورد توجه قرار می دهند. مایکروسافت آهسته اما مصمم، در تلاش است تا اکوسیستم ویژه خود را ایجاد نماید تا به لطف قدرت ویندوز، سیستم عامل موبایلش را هم به عنوان رقیبی جدی برای iOS و اندروید مطرح کند.

مایکروسافت طی آپدیت های اولیه ای که برای WP ارائه داد، به مرور قابلیت هایی همچون پشتیبانی از رزولوشن 1080p، اجرا بر روی نمایشگرهای بزرگ و همخوانی با پردازشگرهای سری اسنپدرگن ۸۰۰ را به سیستم عامل خود اضافه کرد. این غول دنیای PC، در به روز رسانی های بعدی نیز امکاناتی دیگر مانند قفل کردن چرخش صفحه نمایش، تنظیم آهنگی خاص برای پیام های دریافتی و … را به ویندوز فون آورد.

قابلیت هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم شاید برای کاربران اندروید و iOS خنده دار به نظر برسد، اما به هر حال نشان دهنده مسیر تکاملی است که مایکروسافت در آن قدم بر می دارد. بی شک با عرضه ویندوز فون ۸.۱ ، این شرکت بسیاری از ضعف ها را پوشش داده و خود را بیشتر به استاندارد های امروزی دنیای موبایل نزدیک می کند.

همچون سازندگان اندرویدی که بر روی سیستم عامل گوگل، رابط کاربری خاص خود را قرار می دهند، نوکیا نیز به عنوان یار وفادار مایکروسافت، با به روز رسانی Firmware ویندوز فون، تلاش کرده قابلیت های بیشتری را به آن بیفزاید. جدید ترین به روز رسانی نوکیا Black نام دارد. این آپدیت بر روی به روز رسانی قبلی نوکیا به نا Amber سوار شده و قابلیت های متعددی را با خود به همراه می آورد.

یکی از ویژگی هایی که نوکیا با آپدیت خود به ویندوز فون اضافه کرده، Glance Screen نام دارد. با فعال کردن این گزینه، دستگاه زمانی که در حالت Standby باشد بر روی نمایشگر خود ساعت و یک سری اطلاعات دیگر را به نمایش در می آورد. تحقیقات نشان داده که بسیاری از کاربران تنها برای مشاهده ساعت، در روز ده ها بار دکمه Power دستگاه خود را فشار می دهند و موبایل را از خواب بیدار می کنند. نوکیا به درستی دریافته که این کار به باتری فشار می آورد و با راه حل خود تلاش کرده تا این معضل را بر طرف نماید.

Glance Screen می تواند همواره بر روی نمایشگر قرار بگیرد، اما اگر احساس می کنید که این قابلیت به باتری دستگاه فشار می آورد (که می آورد!)، می توان آن را را بر روی گزینه Peek تنظیم کرد. در این حالت دستگاه تنها در شرایطی ساعت را به نمایش در می آورد که شما دست خود را یکبار بر روی صفحه نمایش بکشید.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

Glance Screen علاوه بر قابلیتی که به آن اشاره کردیم، ویژگی دیگری را نیز برای کاربران نوکیا به همراه می آورد. با فعال سازی این گزینه، شما قادر هستید بدون نیاز به فشردن دکمه Power، با دو بار ضربه زدن به صفحه نمایش آن را از خواب بیدار کنید. امروزه پرچمدارانی همچون HTC One M8 و LG G3 و Xperia Z2 از این قابلیت استفاده می کنند، اما بد نیست بدانید که این نوکیا بود که برای اولین بار این ویژگی را بر روی موبایل های خود معرفی کرد.

به روز رسانی Black ویندوز فون، پشتیبانی از بلوتوث ۴ کم مصرف (Bluetooth 4.0 LE) را نیز با خود به همراه می آورد. این تکنولوژی نوعی از بلوتوث محسوب می شود که مصرف باتری بسیار اندکی دارد و استفاده از آن در مچ بند های سلامت مانند Nike FuelBand SE در چند وقت اخیر گسترش بسیاری داشته است.

نوکیا همچنین قابلیتی به نام Nokia Beamer را به دستگاه اضافه کرده که کاربران از طریق آن می توانند صفحه نمایش دستگاه خود را بر روی تلویزیون، لپتاپ و یا دیگر تلفن های هوشمند به نمایش در آورند. Beamer تصاویر دستگاه شما را به سرور های نوکیا می فرستد و برای آن لینکی منحصر به فرد تولید می کند؛ در مرحله بعد هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته باشد با وارد کردن آن لینک می تواند تصاویر مورد نظر شما را مشاهده نماید.

یکی دیگر از ویژگی های جدید نوکیا برای ویندوز فون، Storyteller نام دارد. این برنامه در واقع یک محیط هوشمند برای نمایش عکس های داخل دستگاه است. شما در Storyteller می توانید بر اساس زمان شکار عکس ها و یا مکان جغرافیایی شان، نمایش هایی دیدنی همراه با افکت هایی جذاب ترتیب دهید.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

ویندوز فون همواره از کیبورد خوبی بهره می برده و اکنون به لطف نمایشگر بزرگ لومیا ۱۵۲۰، شما قادر هستید تا تجربه ای لذت بخش از تایپ کردن روی این فبلت به دست آورید. دکمه های بزرگ این کیبورد درصد اشتباهات را پایین می آورند و در بالا رفتن سرعت تایپ شما تاثیر به سزایی دارند. ویندوز فون ۸ از کیبورد فارسی پشتیبانی می کند و حتی در حین تایپ تلاش می کند تا واژه بعدی شما را حدس بزند و آن را پیشنهاد دهد.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

اما مهمتر از کیبورد، این مجموعه آفیس است که بر روی نمایشگر لومیا ۱۵۲۰ می درخشد. شما به راحتی می توانید فایل های ورد، پاورپوینت و اکسل را به دستگاه خود انتقال دهید و به ویرایش آنها بپردازید. در این بخش باید اشاره کنیم که فایل های فارسی نیز به خوبی در آفیس لومیا ۱۵۲۰ به نمایش در می آیند.

این نسخه از آفیس، علیرغم نمایش صحیح فایل ها، دارای امکانات بسیار محدودی است. برای مثال در محیط ورد تنها می توان سایز و رنگ فونت را عوض کرد و کاربر قابلیت هایی مثل وارد کردن عکس و یا کشیدن جدول را در اختیار ندارد.

 

سخت افزار و باتری

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

برای مدت زیادی مایکروسافت اصرار داشت که سیستم عامل موبایلش برای اجرای سریع و روان احتیاجی به پردازشگر های قدرتمند ندارد. شاید اگر عملکرد موبایل را محدود به کارکرد روزانه و جابه‌جا شدن در بین منو ها بدانیم، حرف مایکروسافت صحیح باشد، اما واقعیت این است که چیپ قدرتمند به سازندگان اجازه می دهد قابلیت های جدید را به دستگاه های خود بیاورند. برای مثال پردازش بهتر تصاویر دوربین، پشتیبانی از USB 3.0 و یا پخش فیلم های Ultra HD همگی از جمله مواردی هستند که تحققشان در گروی حضور یک تراشه قدرتمند است.

مایکروسافت سرانجام در یکی از آپدیت های ویندوزفون تصمیم گرفت تا از چیپ های سریعتری مانند اسنپدرگن ۸۰۰ پشتیبانی کند. نوکیا که در آن زمان به خوبی از اهمیت این موضوع اطلاع داشت، فرصت را از دست نداد و لومیا ۱۵۲۰ را با اسنپدرگن ۸۰۰ به بازار عرضه کرد.

قلب تپنده فبلت نوکیا دارای چهار هسته با معماری کریت ۴۰۰ است که بر روی فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده اند. نوکیا در مجموعه سخت افزاری این محصول از ۲ گیگابایت رم بهره برده و پردازش گرافیکی را نیز به آدرینو ۳۳۰ واگذار کرده.

در عمل باید بگوییم که لومیا ۱۵۲۰ عملکرد روانی را از خود نشان می دهد و از پس اجرای ویندوز فون به خوبی بر می آید، اما سرعت آن به هیچ وجه لایق تعابیری نظیر «برق آسا» و «خارق العاده» نیست، چرا که مکث هایی کوچک در بخش های مختلف دیده می شوند. برای مثال اپلیکیشن دوربین با طمانینه خاصی باز می شود و جا‌ به جایی در بین برخی منو ها نیز با توقف هایی کوچک همراه است.

تست باتری موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

اما این چیپ قدرتمند در کنار نمایشگری ۶ اینچی، چه تاثیری روی عمر باتری می گذارد؟ با توجه به ابعاد دستگاه، نوکیا یکی از بزرگترین باتری های ممکن را در داخل لومیا ۱۵۲۰ به کار گرفته. باتری ۳.۴۰۰ میلی آمپر ساعتی به شما این امکان را می دهد تا در صورت استفاده معمولی، شامل دقایقی حرف زدن، عکس گرفتن، چک کردن ایمیل و … تا ۲ روز شارژ را در اختیار داشته باشید. در یک کلام به لطف مصرف بهینه ویندوز فون، باتری این دستگاه یکی از نقاط قوت اصلی آن به حساب می آید.

 

دوربین

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

سرانجام نوبت به قسمتی می رسد که نوکیا در آن به استادی رسیده. دوران جدید دوربین های نوکیا با موبایل پیور ویو ۸۰۸ (PureView 808) آغاز شد و سپس با لومیا ۱۰۲۰ به اوج خود رسید. لومیا ۱۵۲۰ شاید دوربینی به قدرت ۱۰۲۰ نداشته باشد، اما باز هم با استفاده از تکنولوژی پیور ویو (PureView) حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

لومیا ۱۵۲۰ از یک سنسور ۱/۲.۵ اینچی استفاده می کند که قادر به شکار عکس هایی با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل است. مساحت این سنسور یک سوم نمونه به کار رفته در لومیا ۱۰۲۰ است و در مقایسه با سنسور Xperia Z2 سونی نیز ۱۵ درصد کوچکتر به حساب می آید. با این حال باز هم سنسور ۱۵۲۰ حدود ۳۰ درصد از سنسور محصولاتی همچون آیفون 5s و HTC One بزرگتر است.

موبایل نوکیا لومیا ۱۵۲۰ lumia 1520

نوکیا برای دوربین این دستگاه از لنز زایس (ZEISS) با گشودگی دهانه f/2.4 استفاده کرده. این گشودگی به جذب نور بیشتر کمک شایانی می کند، اما به هر ترتیب برای محیط های تاریک نیاز به فلش است. لومیا ۱۵۲۰ در پشت خود فلشی دو تایی دارد؛ این فلش با وجود اینکه از تکنولوژی زنون بی بهره است، اما باز هم عملکرد قابل قبولی را در شرایط کم نور از خود به نمایش می گذارد.

نوکیا برای اینکه بتواند تمام پتانسیل دوربین خود را به نمایش بگذارد، اپلیکیشن به خصوصی را به همراه لومیا ۱۵۲۰ عرضه کرده. این برنامه که Nokia Pro Camera نام دارد، شاید برای کاربران عادی از جذابیت چندانی برخوردار نباشد، اما اگر کمی در زمینه عکاسی حرفه ای باشید، قطعا از کار با آن لذت خواهید برد.

wp_ss_20131022_0004-w600

در محیط این برنامه تنظیمات متعددی قرار گرفته که هر یک از آنها به شما اجازه می دهد تا حال و هوای عکس را مطابق میل خود تنظیم نمایید. تنظیم نور سفید، ISO، تنظیم روشنایی، امکان تغییر فوکوس، سرعت شاتر و … از جمله مواردی هستند که این برنامه کنترل آنها را در اختیار کاربر قرار می دهد.

دوربین لومیا ۱۵۲۰ قادر به ثبت دو عکس در یک لحظه است. تصویر اول با کیفیت کامل شکار می شود و تصویر دوم با کیفیت ۵ مگاپیکسل و به لطف حجم کمتری که دارد گزینه مناسبی برای به اشتراک گذاری در اینترنت به شمار می رود.

نمونه عکس ثبت شده با دوربین لومیا ۱۵۲۰
نمونه عکس ثبت شده با دوربین لومیا ۱۵۲۰

این دوربین همچنین قادر به ثبت تصاویر با فرمت RAW است. فرمت این طور عکس ها از نوع DNG یا Digital Negative Format است که توسط شرکت ادوبی به وجود آمده و بیشتر توسط عکاسان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که با کیفیت ۲۰ مگاپیکسل تصاویر شکار شده با فرمت JPEG تنها ۴ مگابایت حجم دارند، تصاویر RAW با ۲۰ مگابایت، فضای بسیار بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

اپلیکیشن Nokia Pro Camera از حالت های جالبی برخوردار است که هر یک از آن ها می تواند تجربه ای متفاوت در زمینه عکاسی را با خود به همراه آورد. برای مثال شما می توانید پس از ثبت تصاویر، فوکوس موجود در آن ها را تغییر دهید و یا با فعال کردن گزینه Motion Focus سوژه های در حال حرکت ها را از بقیه تصویر متمایز نمایید.

نمونه عکس ثبت شده توسط دوربین لومیا ۱۵۲۰ در تاریکی
نمونه عکس ثبت شده توسط دوربین لومیا ۱۵۲۰ در تاریکی

متاسفانه این امکانات باید به صورت جداگانه بر روی اپلیکیشن دوربین نصب گردند و دانلود آن ها از داخل ایران با مشکلاتی همراه است. حال یا به علت تحریم ها این دسترسی امکان پذیر نیست و یا از داخل دسترسی به سرور های نوکیا محدود شده، به هر ترتیب برای دستیابی به امکانات جذاب دوربین نوکیا، نیاز به روش ها و ترفندهایی خاص دارید.

با توجه به ابعاد بزرگ دستگاه، دکمه فیزیکی دوربین که بر روی بدنه تعبیه شده، از کاربرد بسیار مهمی برخوردار است. این دکمه برجستگی مطلوبی دارد و با عملکرد دو مرحله ای خود به خوبی امکان فوکوس کردن را برای شما فراهم می آورد. در صورتی که دستگاه خواب باشد، تنها کافی است تا این دکمه را چند ثانیه نگه دارید به صورت خودکار وارد اپلیکیشن دوربین شوید.

Windows Phone_20131022_12_12_11_Pro__highres

در نهایت اگر بخواهیم تصاویر ثبت شده توسط دوربین لومیا ۱۵۲۰ را توصیف کنیم، باید بگوییم که این دستگاه قادر به ثبت عکس هایی با جزئیات بسیار بالا است. کنتراست رنگ ها بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت است، بدین معنی که نه مانند سامسونگ شاهد رنگ های اغراق شده هستیم و نه مانند سونی عکس هایی رنگ پریده را تحویل می گیریم.

لومیا ۱۵۲۰ فلش زنون ندارد، اما به لطف سنسور بزرگش در جذب نور بسیار عالی عمل می کند. ترکیب این موضوع با فلش دو تایی باعث می شود تا شاهد یکی از بهترین عملکرد های ممکن در محیط های کم نور و فضاهای تاریک باشیم. این دستگاه همچنین در زمینه فیلم برداری نیز قادر است تا ویدیو هایی با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط نماید.

 

جمع بندی

IMG_5021

اگر یک دلیل برای نخریدن این تلفن وجود داشته باشد، نسخه فعلی ویندوز فون است که روی آن نصب شده. آپدیت ویندوز فون ۸.۱ می تواند آن را تبدیل به دستگاهی بی عیب و همه فن حریف کند؟ این طور به نظر می رسد ولی نمی توان قبل از بررسی یکپارچه آنها نظر قطعی داد. برای همین هم ما به آینده نظر داریم تا ببینیم مایکروسافت چطور تنها نقص این تلفن را رفع می کند.

این دستگاه با قیمت ۱.۶۸۰.۰۰۰ تومان در ایران قابل خریداری است.

نقاط مثبت:

  • نمایشگر با رزولوشن بالا
  • دوربین با کیفیت
  • ساخت مطلوب بدنه
  • عمر باتری بالا

نقاط منفی:

  • سیستم عامل ویندوز فون ( نسخه ۸ )

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (91 مورد)
  • نیما
    نیما | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

    با سلام
    من گوشی لومیا ۱۵۲۰ دارم ، پسورد گوشی رو چندین بار اشتباه دادم ، حالا می نویسه ۵۶۴۳۷1 دقیقه بعد باید تلاش کنم
    اگه می تونید راهنماییم کنین چیکار کنم
    با تشکر

  • ابراهیم مومن
    ابراهیم مومن | ۲ آذر ۱۳۹۳

    به نظر من فرقی بین ظاهر اندرویدها و سیمبین نیست و فقط تغییر غیر قابل مشاهده بوده تغییر واقعی در ویندوز فون هست در سردمدار ویندوز و سیستم عامل زمانی که گوشی نبوده ویندوز بوده و مایکروسافت.عیب این گوشی شاید صفحه بزرگش باشه وگرنه بی عیبترین گوشی هست اگر 4.5 بود قشنگتر و مسلما با این تراکم پیکسلی زیاد زیادتر میشد به نسبت کاهش صفحه همین.

  • hamid reza
    hamid reza | ۱ آذر ۱۳۹۳

    شرکت نوکیارو مایکروسافت خردکیده و اسمشو گذاشته ✞مایکروسفت لومیا✯
    پس چرا شما تو تیتر این مطلب نوشتین نوکیا لومیا…

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی