ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Cue آزمایشگاهی کوچک را در خانه راه اندازی کنید

تکنولوژی این روزها تلاش بسیاری می کند تا جایگاه خود را در حوزه سلامت به تثبیت رساند. در حالی که مچ بند ها و سنسور های مختلفی که در محصولات به کار می روند، اطلاعات ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۹

تکنولوژی این روزها تلاش بسیاری می کند تا جایگاه خود را در حوزه سلامت به تثبیت رساند. در حالی که مچ بند ها و سنسور های مختلفی که در محصولات به کار می روند، اطلاعات مفیدی از وضعیت جسمانی کاربران را ارائه می دهند، تا به حال شاهد دستگاهی نبوده ایم که بتواند بیماری ها را تشخیص دهد.

Cue یک جعبه ۲۰۰ دلاری است که قصد دارد آزمایشگاهی کوچک باشد در خانه شما. این محصول هدفش این است که کاربر را از مراجعه مکرر به پزشک بی نیاز کند. Cue می تواند برخی از بیماری ها را تشخیص دهد و در پیشگری و یا درمان به شما کمک کند.

این دستگاه کوچک با استفاده از نمونه خون و یا بزاق قادر است تا سرماخوردگی را تشخیص دهد، میزان ویتامین D بدن را اندازه بگیرد، درجه تب را اعلام کند، و یا شرایط بدن بانوان برای زمان مناسب بارداری را بررسی نماید.

Cue برای انجام هر آزمایش از کارتریج هایی مخصوص استفاده می کند. این کارتریج ها که یکبار مصرف نیز هستند، در مجموعه های ۵ تایی و با قیمت ۲۰ دلار عرضه می شوند. البته کارتریج های مربوط به تشخیص سرماخوردگی گران تر هستند و سه عدد از آن ها قیمتی معادل با ۳۰ دلار دارد.

Cue قادر است تا میزان ویتامین D بدن را در ۱۰ دقیقه آزمایش کند و یا نتیجه آزمایش سرماخوردگی را طی ۳ دقیقه اعلام نماید. این دستگاه پس از اتمام کار خود، نتایج را با استفاده از بلوتوث به اپلیکیشن مخصوصش در تلفن های هوشمند ارسال می کند. برنامه Cue علاوه بر نمایش نتایج، راهکارهای بهبود سلامت را نیز به کاربر عرضه می کند.

Cue در حال حاضر در انتظار تایید اداره کل دارو و غذا آمریکا ( FDA ) است. پیش بینی می شود که این محصول به محض دریافت مجوز، در تابستان سال آینده به بازار عرضه شود.

فکر می کنید آیا روزی برسد که تکنولوژی به صورت جدی کار و کاسبی پزشکان را تحت تاثیر قرار دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • island
    island | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    خوبه ها
    ولی ارزون تر بشه، مشتری شیم :D

  • مجید
    مجید | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    ۱۰ دلار (جدای از پول دستگاه) بخوای بدی که بگه سرماخورده ای؟!
    تازه با پول گمرک و دلالی و ... میشه ۶۰ هزار تومان!
    ۸ هزار تومان با بیمه میره دکتر دیگه !
    تازشم خودت سرخود میتونی آموکسی سیلین روزی هر ۸ ساعت با adult cold هر ۸ ساعت بخوری خوب شی! :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی