ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین کدام موبایل ها با سرعت بیشتری عکاسی می کنند؟

رقابت در دنیای تلفن های هوشمند آنقدر تنگاتنگ است که نوآوری شرکت ها، این صنعت نسبتا نو پا را در طول سالیان اخیر با پیشرفت های بسیاری مواجه کرده. هر ساله پردازشگرها قدرتمند تر می ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۲

رقابت در دنیای تلفن های هوشمند آنقدر تنگاتنگ است که نوآوری شرکت ها، این صنعت نسبتا نو پا را در طول سالیان اخیر با پیشرفت های بسیاری مواجه کرده.

هر ساله پردازشگرها قدرتمند تر می شوند و نمایشگر ها کیفیت بالاتری را در برابر چشمان کاربر قرار می دهند. در این میان اما دوربین ها حکایتی جذاب تر دارند. عکاسی با موبایل آنقدر فراگیر شده که حتی به نوعی بازار دوربین های دیجیتال را نیز تحت تاثیر قرار داده.

شرکت ها با معرفی پرچمداران، هربار تلاش می کنند مگاپیکسل های بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند. ثبت جزییات بیشتر، عکاسی بهتر در نور کم و ... همگی از عواملی هستند که رقابت سازندگان در زمینه دوربین موبایل را تشکیل می دهند. در کنار تمام این موارد، یک فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد؛ سرعت، عاملی است که بخشی کلیدی از تجربه عکاسی موبایل را تشکیل می دهد.

فلسفه عکاسی با موبایل، در دل شکار لحظه ای سوژه ها نهفته است. این مورد محقق نمی گردد مگر با داشتن دوربینی سریع و چابک. ما همواره در بررسی های دیجیاتو، از کیفیت عکاسی دوربین ها برای شما صحبت کرده ایم، اما اکنون فرصتی دست داده تا پرچمداران را از لحاظ سرعت شکار تصویر در کنار یکدیگر قرار دهیم و به مقایسه آن ها بپردازیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همره باشید تا با سریع ترین پرچمداران و عملکرد دوربین آن ها در لحظات حساس، آشنا شویم.

 

۱۱. نوکیا لومیا ۱۰۲۰

نوکیا لومیا ۱۰۲۰ nokia lumia 1020

سخت است که لیستی در مورد دوربین های موبایل ایجاد کنیم و لومیا ۱۰۲۰ را در آن قرار ندهیم. این دستگاه که به نوعی در حال حاضر دارای با کیفیت ترین دوربین موبایل است، با سنسور ۴۱ مگاپیکسلی خود تصاویر فوق العاده ای را شکار می کند. اما بر خلاف کیفیت، نوکیا چندان به بحث سرعت در این موبایل دقت نکرده است. لومیا ۱۰۲۰ برای بالا آوردن اپلیکیشن دوربین و ثبت عکس، بالغ بر ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. این زمان بهایی است که برای در اختیار داشتن یک عکس بسیار با کیفیت باید، پرداخت کنید.

 

۱۰. ال جی جی‌ پرو ۲

ال جی جی ۲ lg g2

نسل قبلی پرچمدار ال جی برای شکار و ذخیره تصاویر نیاز به ۴ ثانیه زمان دارد. ال جی در نسل جدید این محصول، این زمان را کاهش داده. در ادامه لیست درباره جی ۳ نیز صحبت خواهیم کرد.

 

۹. گوگل نکسوس ۵

گوگل نکسوس ۵ google nexus 5

بر خلاف بسیاری از اندرویدی های دیگر که قربانی رابط کاربری سنگین شرکت ها می شوند، نکسوس ۵ با برخورداری از اندروید خالص، تجربه ای روان را از سیستم عامل موبایل گوگل ارائه می دهد. دوربین این دستگاه فرآیند ثبت تصاویر را در ۳.۵ ثانیه انجام می دهد.

 

۸. ‍Oppo Find 7a

oppo find 7a موبایل

این برند چینی شاید در ابعاد جهانی چندان شناخته شده نباشد، اما در کشور خودش حرف های بسیاری برای گفتن دارد. دوربین این دستگاه در طول ۳.۳ ثانیه عکس ها را به ثبت می رساند.

 

۷. Huawei Ascend P7

هوآوی p7

هوآوی بر خلاف اُپو نام شناخته شده تری در بازار های جهانی است. قرار گرفتن P7 در این لیست نشان می دهد که چینی ها علاقه خاصی به سرعت دارند. پرچمدار هوآوی نیز تنها ۳.۳ ثانیه زمان لازم دارد تا عکسی را شکار کند.

 

۶. سونی اکسپریا زد ۲

sony xperia z2 سونی اکسپریا زد ۲

سونی تلاش زیادی کرده تا دوربین پرچمدار خود را تبدیل به یکی از برگ های برنده آن کند. این موبایل با سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی قادر است تا جزییات دقیقی را در عکس ها به ثبت رساند. از لحاظ زمانی نیز ۳ ثانیه کافی است تا اپلیکینش دوربین سونی اجرا و عکس را شکار نماید.

 

۵. اپل آیفون ۵ اس

آیفون ۵ اس

بسیاری آیفون را سریع ترین موبایل ممکن برای شکار عکس می دانند، اما بررسی ها پرچمدار کنونی اپل را در رده پنجم این لیست قرار داده. این تلفن هوشمند که تجربه ای لذت بخش از عکاسی را برای کاربر به همراه می آورد، تصاویر را در زمان ۳ ثانیه به ثبت می رساند.

 

۴. ال جی جی ۳

ال جی جی ۳ lg g3

سازنده کره ای برای دوربین جی ۳ سنگ تمام گذاشته. در کنار تمام قابلیت هایی مانند فوکوس خودکار لیزری و ... ، این دستگاه با ثبت زمان ۲.۷ ثانیه برای شکار تصاویر، از جمله سریعترین محصولات ممکن به حساب می آید.

 

۳. سامسونگ گلکسی نوت ۳

Samsung-Galaxy-Note-3-w600

گول ابعاد بزرگ نوت ۳ را نخورید، هنگامی که بحث زمان ثبت عکس به میان آید، این غول دوست داشتنی عملکرد سریعی را از خود بروز می دهد. فبلت سامسونگ مانند جی ۳ تنها به ۲.۷ ثانیه زمان برای انجام فرآیند شکار تصاویر نیاز دارد.

 

۲. سامسونگ گلکسی اس ۵

Samsung-Galaxy-S5-w600

حضور دو دستگاه از سامسونگ در این لیست به خوبی نشان می دهد که این شرکت تا چه میزان بحث دوربین را در محصولات جدی گرفته است. پرچمدار کهکشانی سامسونگ با ۲.۵ ثانیه در رده دوم لیست ما قرار می گیرد.

 

۱. HTC One M8

HTC-One-M8-w600

و سرانجام رتبه اول تعلق می گیرد به پرچمداری از کشور تایوان. اگر چه HTC با عدم ارتقای کیفیت دوربین One M8 نسبت به نسل قبلی، انتقادات بسیاری را متوجه خود کرد، اما بهبود سرعت این دستگاه در شکار تصاویر، از مواردی است که به خاطر آن باید تایوانی ها را تشویق نمود.

One M8 برای اجرای اپلیکیشن دوربین و ثبت عکس، تنها به ۲.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. البته نباید این واقعیت را فراموش کنیم که این زمان با سنسوری ۴ مگاپیکسلی به دست می آید و عکس شکار شده در مقایسه با پرچمداران دیگر از کیفیت پایین تری برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • عارف
    عارف | ۱۶ آبان ۱۳۹۳

    سلام بچها به نظرمن نوت3 بهتر گوشی همه چیش خوبه دوربینش بینظیر فقط اندرویدش بشه4.4.4حرف نداره

  • ahmadreza
    ahmadreza | ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

    والا من خودم در صورتي كه صفحه قفله زير ٢ ثانيه ميتونم عكس بگيرم با آيفون ٥اس ! نميدونم اين نتيجه ها چجوري به دست اومده !

  • مصطفی
    مصطفی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    از طریق لاک اسکرین با نکسوس 5 و اندروید 4.4.4 حدود (به نظرم کمتر از) 2 ثانیه است زمانش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی