ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت چین پتنت های درآمدزای مایکروسافت از اندروید را منتشر کرد

مایکروسافت چندین سال است که دسترسی به بخشی از زرادخانه پتنتی اش را با اعطای لیسانس استفاده، برای سایرین فراهم کرده و به این شکل امکان در امان ماندن آنها از دعاوی قضایی مرتبط با ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۵

مایکروسافت چندین سال است که دسترسی به بخشی از زرادخانه پتنتی اش را با اعطای لیسانس استفاده، برای سایرین فراهم کرده و به این شکل امکان در امان ماندن آنها از دعاوی قضایی مرتبط با اندروید و کروم او اس را به شرکت های مختلف داده.

اما در حالی که مایکروسافت با تفاخر می گوید بیش از ۷۰ درصد تلفن های اندرویدی فروش رفته در ایالات متحده تحت پوشش این توافقات پتنتی هستند، هرگز فهرستی از پتنت های استفاده شده در محصولات اندرویدی منتشر نکرده و دیگر هم مجبور به چنین کاری نیست.

زیرا وزارت بازرگانی چین در جریان تایید خرید بخش تلفن های هوشمند نوکیا توسط مایکروسافت، فهرست بیش از ۳۰۰ پتنت را که در ردموند نگهداری می شوند، منتشر کرده و حالا می دانیم چی به چی است.

در این بین ۷۳ پتنت استاندارد-ضروری دیده می شوند ولی نباید از ۱۲۷ پتنتی که مایکروسافت مدعی استفاده از آنها در اندروید شده به راحتی گذشت. از جمله پتنت هایی که مایکروسافت در جریان خرید کنسرسیوم راک استار به تصاحب در آورد و از آنها در دعاوی حقوقی هم استفاده برد.

فهرست مورد ذکر، بسیار طویل است و مایکروسافت همیشه از انتشار آن برای عموم مردم، اجتناب کرده. بسیاری افراد و گروه ها به خاطر این تسلط پتنتی مایکروسافت بر اندرویدسازان به آن نقدها وارد کرده اند. از جمله در پرونده ای که بارنز-اند-نوبلز یک طرف آن بود و حتی به خاطر زور زیاد مایکروسافت، خواستار رسیدگی دیوان عدالت امریکا و تشکیل پرونده آنتی تراست شده بود.

گفته می شود که درآمد مایکروسافت از اعطای گواهی پتنت های خود به شرکت های اندرویدی، سالانه به ۱ میلیارد دلار می رسد. اگر شما هم یک تلفن اندرویدی خریده اید، بدانید که کمی از پول آن به جیب مایکروسافت می رود.

نمی دانم چرا باید دلتان بخواهد، ولی اگر خواست می توانید فهرست پتنت های درآمدزای مایکروسافت از اندروید را در اینجا ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • سروشي
    سروشي | ۴ تیر ۱۳۹۳

    كاش يه بار قضيه اين قانون آنتي تراست رو ميفهميدم واسه هميشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی