ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آرت جانشین دالویک شد؛ اجرای اپها در نسخه بعدی اندروید ۲ برابر سریع می شود

آرت جانشین دالویک شد، دالویک رسما مرده! ران تایم جدید اندروید که گوگل آن را سال گذشته همراه با کیتکت معرفی کرد حالا در کدهای پروژه اوپن سورس اندروید (AOSP) به طور کامل جانشین دالویک ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۲

آرت جانشین دالویک شد، دالویک رسما مرده!

ران تایم جدید اندروید که گوگل آن را سال گذشته همراه با کیتکت معرفی کرد حالا در کدهای پروژه اوپن سورس اندروید (AOSP) به طور کامل جانشین دالویک شده و در نسل بعدی اندروید یکه تاز خواهد بود.

این کشف که در کدهای جدید AOSP نهفته است، نشان می دهد که ران تایم پیش فرض اندروید به آرت تغییر یافته. اگر می پرسید این تغییر چه دستاوردی برای کاربر نهایی خواهد داشت، این توضیح کوتاه راهگشا خواهد بود:

«در حالی که دالویک از یک کامپایلر (Compiler) یا همگردان همزمان استفاده می کند، آرت از کامپایلری آینده نگر برخوردار است. یعنی آرت زمانی که یک اپ را نصب می کنید کدهای آن را ترجمه می کند، اما دالویک فقط همزمان با اجرای اپ کدهای آن را ترجمه می کند.

در نتیجه آرت سرعت باز شدن اپها را بالا می برد و عملکرد کلی سیستم عامل را نیز بهبود می بخشد. البته باید برای مشاهده اثر این تغییر بر روی تجربه کاربری مصرف کننده نهایی کمی صبر کرد ولی گوگل می گوید سرعت بازگشایی اپها با آرت به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.»

وجه منفی این تغییر را هم بخوانید؛ با استفاده از آرت فضای اشغال شده توسط اپها ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد و زمان نصب آنها نیز طولانی تر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • ShervinKh
    ShervinKh | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

    فکر نکنم به این زودی ها آرت جایگزین شه. شاید شوخی ای چیزی بوده. حداقل روی اندروید 4.4.4 که آرت هنوز خیلی ناقص و نا پایداره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی