ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در I/O رقیب اندرویدی اپل کارپلی را معرفی می کند

گزارش های رسیده از وبسایت AutoNews حاکی از این است که گوگل در کنفرانس I/O قطعا از راهکار رقیب برای اپل کارپلی رونمایی خواهد کرد. در این گزارش آمده که به جای یک سیستم عامل ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۰

گزارش های رسیده از وبسایت AutoNews حاکی از این است که گوگل در کنفرانس I/O قطعا از راهکار رقیب برای اپل کارپلی رونمایی خواهد کرد. در این گزارش آمده که به جای یک سیستم عامل اختصاصی یکپارچه با نرم افزار اطلاعات-سرگرمی داخلی خودرو، گوگل راهکاری برای نمایش داده های تلفن هوشمند بر روی نمایشگر داشبورد خودرو ارائه می کند.

درست مثل CarPlay، در سیستم گوگل نیز امکان کنترل تجربه با استفاده از کنترل های داخل خودرود، دکمه ها و سایر موارد وجود دارد. گویا گوگل قصد معرفی این ویژگی در i/o را دارد ولی فعلا خبری از خودروهای مجهز به آن نخواهد بود.

این پروژه اولین دستاورد بزرگ اتحاد خودروی باز (Open Automotive Alliance) خواهد بود، گروهی که در ژانویه معرفی شد ولی تا امروز در سکوت به کار پرداخته. این اتحاد تجاری که متشکل از گوگل، انویدیا، و خودروسازانی مثل جنرال موتورز، هوندا، آئودی، و هیوندای است می خواهد اندروید را به اتومبیل های مدرن بیاورد.

اپل نیز با انتخاب شرکای طرح کارپلی و اعلام نقشه راه خود، در مسیر فتح خودروها است ولی به خاطر زمان بر شدن این پروسه، چالش جایگزین کردن سیستم های سرگرمی داخل خودرو را در سر راه دارد و حالا هم که خبر از ورود گوگل می رسد. به زودی جنگ هوشمند به داخل خودروها کشیده می شود و دوباره اپل و گوگل در چشم طوفان قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • silama
    silama | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

    ای کاش اندروید 5 رو معرفی کنن به جای این کار ها ///

  • بهاره
    بهاره | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

    به قول آقای دادگستر، بابت این رقابت... خدا را شکر. امسال منتظر اتفاقات بزرگ نشستم.

  • Amer
    Amer | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

    هرچی شرکتا تو یه مورد بادهم رقابت کنن قطعا اون یه مورد خیلی خیلی پیشرفت میکنه اما اگه تو انحصار بمونه فطعا پیشرفتش کندتره ، نمونه بارزشم دوربین گوشی هستش که از بس رقابت سنگینه حتی در بعضی موارد دوربین گوشی ها بازار دوربین رو تحت شعاع قرار دادن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی