ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اپل تلفن هوشمند و تبلت مدرن را اختراع کرد؛ سامسونگ با فبلت هر دوی آنها را می کشد!

در آینده هم افرادی پیدا خواهند شد که تلفن های هوشمند کوچک را ترجیح دهند! ولی باید گفت دوران نمایشگر های ۳.۵ و ۴ اینچی به سر رسیده و این را ار انتخاب بزرگان بازار ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۰۰

در آینده هم افرادی پیدا خواهند شد که تلفن های هوشمند کوچک را ترجیح دهند! ولی باید گفت دوران نمایشگر های ۳.۵ و ۴ اینچی به سر رسیده و این را ار انتخاب بزرگان بازار موبایل هم به خوبی می توان دید. کل صنعت تلفن هوشمند دارد در یک شاخه خلاصه می شود و آن چیزی نیست جز: فبلت.

اگر فبلت را یک تلفن هوشمند با نمایشگری بین ۵ تا ۷ اینچ در نظر بگیریم، نمودار رشدی شبیه آنچه در بالا می بینید، خواهیم داشت. گرچه این تعریف خیلی باز است ولی مهمترین روند بازار موبایل در چند سال اخیر را به خوبی نشان می دهد.

محبوبیت چشمگیر تلفن هایی مثل گلکسی اس ۴ که در سال ۲۰۱۳ با نمایشگر ۵ اینچی معرفی شد، همچنین موفقیت گلکسی اس ۵ و سه نسل اول گلکسی نوت به خوبی پیشتازی سامسونگ در گسترش فبلت ها و ایجاد تب نمایشگر بزرگ را نشان می دهد.

در آن سمت خانواده آیفون را داریم که همچنان با نمایشگرهای کوچک ۳.۵ تا ۴ اینچی به بازار عرضه می شوند. روندی آنقدر اشتباه که خود اپل هم به آن اذعان دارد و طبق گزارش ها می خواهد در سال ۲۰۱۴ دو تلفن ۴.۷ و ۵.۵ اینچی روانه بازار کند.

خلاصه نکات و پیش بینی ها درباره بازار فبلت ها عبارت از این موارد است:

  • رشد فبلت ها در بازار تلفن هوشمند سریع تر از همه است؛ پیش بینی می شود در ۵ سال آینده با نرخ ۲۷ درصد رشد کنند که دو برابر میانگین بازار تلفن هوشمند خواهد بود.
  • در سال ۲۰۱۹ عرضه فبلت ها به بازار، به رقم ۱.۵ میلیارد عدد خواهد رسید. این عدد معادل ۵۹٪ کل تلفن های هوشمند فروخته شده خواهد بود.
  • فبلت ها در حال به حاشیه راندن تبلت ها هستند. تقاضا برای تبلت ها کم شده و تا سال ۲۰۱۹ فروش فبلت ها ۳ برابر تبلت ها خواهد شد.
  • فبلت ها باعث بهبود مدت زمان مصرفی کاربران برای مرور شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان شده اند. نمایشگر بزرگتر و عمر باتری بهتر از جمله مزایای یک فبلت در مقایسه با تلفن هوشمند است.

اپل با آیفون و آیپد، آغازگر روند بزرگ دوران ما بود. تلفن هوشمند و تبلت مدرن که اختراع -یا باز اختراع- اپل به شمار می روند، حالا در معرض انقراض توسط اختراع اصیل سامسونگ، یعنی فبلت قرار دارند. در اصل خطر آنقدر جدی است که اپل هم دنباله روی سامسونگ شده و می خواهد به طور ضربتی وارد بازار تلفن های غول پیکر شود.

نظر شما درباره فبلت ها چیست؟ آیا موافق نیستید که آنها بهترین فرم فکتور (لااقل برای آینده) بازار موبایل هستند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • Arash
    Arash | ۱ تیر ۱۳۹۳

    اگه اپل بتونه گوشی ۴.۷ اینچی رو در حد واندازه 5s بیرون بده بنظرم بهترین کار رو انجام داده هم اینکه صفحه رو بهاندازه کافی بزرگ کرده و هنوز هم میشه با یکدست باگوشی کار کرد واقعا نمی تونم از راحتی ای امکانش بگذرم

  • MeysaM
    MeysaM | ۱ تیر ۱۳۹۳

    تنها دلیلی که باعث شده تا حالا همه برندهای گوشی های هوشمند رو امتحان کنم جز اپل (با اینکه خیلی دوسش دارم) اندازه صفحه نمایشگر آیفون ها بوده. برای من خیلی کوچیک و آزار دهنده است.
    و تنها دلیلی که میخوام آیفون 6 رو حتماً داشته باشم بازم تغییر مناسب اندازه صفحه نمایشه :)

  • ایمان
    ایمان | ۱ تیر ۱۳۹۳

    این که میگین Apple هم می خواهد ضربتی وارد بازار فبلت ها بشه رو قبول ندارم... اگر هم کپی از سامسونگ باشه حداقل الان 3 ساله که سامسونگ داره فبلت می زنه و Apple هم تو این سال ها در این مورد فکر می کرده تا ببینه چطور میشه آیفون رو با اندازه های بزرگتر تولید کرد. من خودم برنامه نویس iOS هستم و از 2 سال پیش Apple امکاناتی رو تو XCode گذاشته تا برنامه نویس ها بتونن برنامه هاشونو راحتتر با صفحه نمایش های گوناگون وقف بدن... اگه الان Apple داره آیفون با اندازه بزرگتر رو ارائه می کنه یعنی طراحیش به بلوغ کافی رسیده :-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی