ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در گردهمایی لینوکسی های تهران به رایگان شرکت کنید

لینوکسی ها را می توان از جمله دوست داشتنی ترین کاربران عالم تکنولوژی دانست. گیک هایی با خلوص بالا که از آرمان های دنیای متن باز پیروی می کنند و در به اشتراک گذاشتن علمشان ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۹

لینوکسی ها را می توان از جمله دوست داشتنی ترین کاربران عالم تکنولوژی دانست. گیک هایی با خلوص بالا که از آرمان های دنیای متن باز پیروی می کنند و در به اشتراک گذاشتن علمشان با دیگران حتی لحظه ای درنگ را جایز نمی دانند.

لینوکسی های تهران به صورت پیوسته جلساتی را برگزار می کنند تا در مورد آخرین تکنولوژی ها و تحولات دنیای متن باز به گفتگو بنشینند. این جلسات که «تهران لاگ» نامیده می شود، امروز شاهد ۲۰۰مین گردهمایی فعالان لینکوسی است. به همین مناسبت دست اندر کاران این مراسم از تمام علاقه مندان دعوت به عمل آورده اند تا به رایگان در جمع آن ها حضور پیدا کنند.

در ادامه می توانید متن این دعوتنامه و آنچه که قرار است در این همایش به بحث گذاشته شود را مطالعه نمایید، تا در صورت تمایل در تهران لاگ ۲۰۰ حضور به هم رسانید.

هم اکنون پس از گذشت نه سال از اولین جلسه گروه کاربران لینوکس تهران (۸۴/۲/۲۸) می‌توانیم برگزاری جلسه ۲۰۰ تهران‌لاگ را سپاس بداریم و به یاد آوریم که تهران‌لاگ از معدود تشکلات مردمی و غیر انتفایی است که فارغ از کلیه‌ی مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توانسته است رسالت اجتماعی خود، مبنی بر کمک به اشاعه‌ی فرهنگ استفاده از نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز در جامعه را به خوبی ایفا نماید. تهران لاگ پس از نه سال تنها یک اسم نیست، بلکه خانواده‌ای متشکل از هزاران فرد در جامعه ایران می‌باشد که علاوه بر اشتراک‌گذاری دانسته‌هایشان توانسته‌اند فضایی صمیمانه جهت ورود افراد جدید به جامعه‌ی کاربری خود ایجاد نمایند.

حال از شما علاقه‌مندان دعوت می‌نماییم به ما در جلسه ۲۰۰ تهران‌لاگ بپیوندید، این جلسه در روز چهارشنبه مورخ ۴ تیرماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل حوزه هنری به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار خواهد گردید. ما در این جلسه از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۲۰ مباحث ذیل را به صورت موازی در کلاس‌های جداگانه ارائه خواهیم نمود و پس از آن تا ساعت ۲۰ به گفتگو با یکدیگر و انجام مراسم کوچکی به مناسبت این جلسه‌ی خاص خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که شرکت در این برنامه برای کلیه علاقه‌مندان، آزاد و رایگان می‌باشد.

Screen Shot 2014-06-25 at 9.35.06 AM-w600

۱) اگر شما یک تازه‌کار هستید این جلسه فرصت بسیار خوبی خواهد بود که با نرم‌افزارهای آزاد آشنا شده، نصب سیستم عامل گنو/لینوکس را فرا بگیرید، محیط کاربری آن را مشاهده کرده و با نرم‌افزارهای کاربردی آن آشنا گردید. حتی می‌توانید یکی از پارتیشن‌های ویندوزی لپ‌تاپ خود را خالی نموده و با در نظر داشتن شارژ کامل باتری آن، با کمک دوستان حاضر در این جلسه‌ی ویژه، اقدام به نصب گنو/لینوکس در کنار ویندوز خود نمایید. این برنامه توسط خانم رها فرخی انجام خواهد گردید. (دیسک سیستم عامل Linux Mint به رایگان ارائه خواهد گردید)

۲) اگر شما از قبل با گنو/لینوکس آشنا هستید می‌توانید در کارگاه "اسکریپت‌نویسی در Bash" آقای احسان دانش و "مقدمات کرنل لینوکس" که توسط سعید تقوی عزیز انجام خواهد گردید حضور پیدا کنید، البته اگر علاقه‌مند هستید که کمی هم در این کارگاه اسکریپت‌نویسی bash انجام دهید حتما لپ‌تاپ خود را با باتری شارژ شده به همراه بیاورید.

۳) اگر شما کاربر پیشرفته گنو/لینوکس هستید می‌توانید از ارائه‌ی MongoDB آقای افشین مهربانی و همچنین ارائه‌ی Buildroot آقای مجید عظیمی استفاده نمایید.

۴) اگر هم به هیچ یک از موارد بالا علاقه‌ای ندارید می‌توانید از همان ساعت ۱۸ به گفت‌و‌گو با کاربران گنو/لینوکس بپردازید، همچنین این فرصت بسیاری مناسبی جهت شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با متخصصان این حوزه می‌باشد.

اطلاعات بیش‌تر و کروکی محل برگزاری جلسه در سایت رسمی تهران‌لاگ قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Banksy
    Banksy | ۴ تیر ۱۳۹۳

    خاطره خوبی از لینوکس ندارم یه بار یه لینوکس ایرانی روی کامپیوترم نصب کردم کل هاردم فرمت شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی