ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2
بررسی تبلت

بررسی دیجیاتو: تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲

زمانی که برای اولین بار گلکسی نوت توسط سامسونگ معرفی شد، کمتر کسی فکر می کرد که این موبایل غول آسا بتواند توفیقی را در بازار به دست آورد. نوت در کمال تعجب کارشناسان، توانست ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۷

زمانی که برای اولین بار گلکسی نوت توسط سامسونگ معرفی شد، کمتر کسی فکر می کرد که این موبایل غول آسا بتواند توفیقی را در بازار به دست آورد. نوت در کمال تعجب کارشناسان، توانست فروش بالایی داشته باشد و کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

سامسونگ با گلکسی نوت، ثابت کرد که می تواند نیاز جدیدی را برای کاربران تعریف نماید. موبایل های غول آسای امروزی که فبلت نامیده می شوند، بی شک حیات خود مدیون طراحی بی نقص نوت و خط شکنی های اولیه آن هستند.

حال کره ای ها یکبار دیگر آمده اند تا فرمول موفقیت را تکرار نمایند. آن ها این بار بازار تبلت ها را هدف قرار گرفته اند و تلاش نموده اند تا با نمایشگری ۱۲.۲ اینچی، قاعده بازی را عوض کنند. تبلت گلکسی نوت پرو ۱۲.۲علاوه بر ابعاد بزرگش، قابلیت های بسیاری را با خود به همراه دارد؛ قابلیت هایی که به خوبی از نمایشگر پهناور دستگاه بهره گرفته اند تا مجوعه ای به لغایت مفید را در اختیار کاربر قرار دهند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا این تبلت را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

اگر بررسی های دیجیاتو را دنبال کرده باشید، قطعا در جریان هستید که ما به هیچ وجه از طرفداران طراحی پلاستیکی محصولات سامسونگ به حساب نمی آییم. اما اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که پلاستیک برای محصولاتی با ابعاد بزرگ انتخاب صحیحی به شمار می رود و به سازنده این امکان را می دهد تا وزن دستگاه را تا حد امکان پایین آورد.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

سامسونگ برای اولین بار در گلکسی نوت ۳ ، پلاستیک خود را با ظاهری متفاوت و در قالب چرم مصنوعی عرضه کرد. این تکنیک باعث شد تا از حس ارزان قیمت بودن دستگاه کاسته شود و ظاهری آبرومند به محصول اهدا گردد. کره ای ها اکنون از همین روش برای نوت پرو ۱۲.۲ نیز بهره برده اند.

دور تا دور قاب پشتی حالت چرخ دوزی شده دارد تا بدین طریق کمکی باشد برای واقعی تر به نظر آمدن چرم پلاستیکی. قاب دور دستگاه نیز نقره ای رنگ است و علیرغم حالت آهنین خود، کاملا از پلاستیک تهیه شده است.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

حاشیه های گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ در اطراف نمایشگر بیش از ۱.۳۰ سانتی تر است. این فضا با وجود اینکه محل خوبی برای قرار گرفتن انگشت ها به حساب می آید، آما باعث شده تا دستگاه طول و عرض بیشتری پیدا کند. شاید این حاشیه ها برای یک تبلت ۷ اینچی چندان مهم نباشند، اما وقتی که از محصولی با این ابعاد صحبت می کنیم، حتی چند میلیمتر کاهش سایز هم می تواند تاثیر بسیاری بر روی ارگونومی داشته باشد.

نوت پرو ۱۲.۲ دارای ابعاد ۲۹۵.۶ × ۲۰۳.۹ × ۸ میلی متر است و وزن آن نیز ۷۵۰ گرم برآورد می شود. برای اینکه به خوبی تفاوت این محصول را با سایر رقبایش متوجه شوید، توصیه می کنیم نگاهی به جدول زیر بیندازید :

مقایسه آیپد ایر، نوت پرو ۱۰.۱ و نوت پرو ۱۲.۲ سامسونگ اپل

سامسونگ با قرار دادن دکمه فیزیکی Home در پایین نمایشگر، تلاش کرده تا بهترین استفاده را از حاشیه موجود به عمل آورد. فیزیکی بودن این دکمه باعث می شود تا انگشت شما به راحتی آن را پیدا کند. در صورتی که سامسونگ این دکمه را به صورت نرم افزاری ارائه می کرد، آنگاه ابعاد بزرگ دستگاه، دردسر ساز می شد و لمس دکمه Home را به فرآیندی طاقت فرسا تبدیل می گشت.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

در سمت راست دستگاه محفظه درپوش دار حافظه جانبی Micro-SD ، پورت Micro-USB ، اسپیکر و قلم S-Pen قرار داده شده اند. سمت چپ اما شلوغی کمتری دارد و علاوه بر اسپیکر، تنها پذیرای جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است. قسمت فوقانی نوت پرو ۱۲.۲ ، جایی است که دکمه های کنترل صدا و Power قابل دسترسی هستند. در این بخش همچنین حفره میکروفون و رابط اشعه مادون قرمز نیز تعبیه گشته است.

نمایشگر

IMG_5124-w600
سامسونگ همواره نمایشگر های بی نظیری را بر روی محصولات خود قرار داده و موفق شده فرمول موفقیت را در این قسمت به خوبی پیدا کند. نوت پرو ۱۲.۲ با وجود اینکه از تکنولوژی همیشگی سامسونگ،Super AMOLED، بهره نمی برد، اما باز هم تصویری چشم نواز را به کاربر ارائه می دهد.

نمایشگر ۱۲.۲ اینچی این دستگاه، از نوع TFT LCD است و با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ ، چگالی تصویر ۲۴۷ پیکسل در هر اینچ را عرضه می کند. جزییات در نوت پرو ۱۲.۲ با دقتی مثال زدنی به نمایش در می آیند و زاویه دید مطلوب دستگاه، از تغییر رنگ در هر شرایطی جلوگیری به عمل می آورد.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

تکنولوژی به کار رفته در این محصول با وجود اینکه نمی تواند رنگ سیاه را به خوبی AMOLED به تصویر بکشد، اما به سامسونگ کمک نموده تا به میزان روشنایی نمایشگر بیفزاید و در مصرف انرژی نیز بهینه تر عمل کند.

در حالی که این نمایشگر رنگ ها را با کنتراست مطلوبی به نمایش در می آورد، اما باز هم تنظیمات نرم افزاری به شما اجازه می دهد تا گزینه هایی که بیشتر با سلیقه تان مطابقت دارند را انتخاب نمایید. در بین این گزینه ها Movie با گرم تر کردن میزان نور سفید، کنتراست بالاتری را ارائه می دهد و حالت Dynamic نیز رنگ هایی با خلوص بیشتر را به نمایش می گذارد.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

شاید تنها نقطه ضعف نمایشگر گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ ، عملکرد آن در زیر نور مستقیم خورشید باشد. این دستگاه به علت بازتاب زیادی که از محیط اطرافش ارائه می دهد، کار کردن در محیط باز را برای کاربرش تا حدی دشوار می کند.

نرم افزار

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

برگ برنده اصلی نوت پرو ۱۲.۲ نه سایز بزرگ آن است و نه نمایشگر چشم نوازش. این دستگاه به لطف قابلیت های نرم افزاری متعددی که سامسونگ بر روی آن قرار داده، گامی جدید را در دنیای گجت ها برداشته و امکانات متفاوتی را به کاربر ارائه می دهد. امکاناتی که هر یک از آن ها به خوبی از نمایشگر پهناور دستگاه استفاده می کنند و تلاش می نمایند تا با بهره گیری از این موضوع، راندمان کاری شما را بهبود بخشند.

Screenshot_2014-06-23-10-30-24-w600

مرور قابلیت های نرم افزاری نوت پرو ۱۲.۲ را با ویجت های خاص آن شروع می کنیم. هنگامی که در Home Screen به سر می برید، با کشیدن انگشت خود با راست وارد دنیای کاشی های سحر انگیز سامسونگ می شوید. اگر به خاطر داشته باشید در بررسی گلکسی اس ۵ شما را با بخشی به نام My Magazine آشنا کردیم. My Magazine محیطی بود که به خوبی از اطلاعات برنامه Flipboard استفاده می کرد و با نمایش آن ها در Home Screen ، اخبار را به راحتی در اختیار کاربر قرار می داد.

اکنون دنیای کاشی های Note Pro 12.2 نیز فلسفه ای مشابه را دنبال می کند. این بخش، که Magazine UX نامیده می شود، به شما اجازه می دهد تا اخبار مورد نظرتان را از فلیپرد دریافت کرده و آن ها را در قالب کاشی هایی زیبا در اختیار داشته باشید. اما نکته هیجان انگیز قضیه در ترکیب این کاشی های خبری با کاشی های کاربردی نهفته است.

Screenshot_2014-06-23-10-30-44-w600

برای مثال شما این امکان را دارید تا صفحه ای ایجاد نمایید که در آن کاشی های مربوط به اپلیکیشن ایمیل، تقویم و خبر های تکنولوژی و ورزشی همگی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. از این طریق هم می توانید به مدیریت کارهایتان بپردازید و هم جدید ترین اخبار را مطالعه نمایید.

در مجموع باید بگوییم که Magazine UX، محیطی دوست داشتنی است که می تواند بسیار مفید واقع شود. اگر اهل استفاده از فلیپبرد هستید، قطعا از کار با این بخش نیز لذت خواهید برد. اگر هم با آن ارتباط برقرار نکردید، از همین حالا در جریان باشید که راهی برای غیر فعال کردن آن ندارید.

یکی دیگر از قابلیت هایی که نوت پرو ۱۲.۲ با خود به همراه می آورد، امکان کنترل از راه دور کامپیوتر است. این ویژگی در قالب اپلیکیشنی به نام Remote PC عرضه می شود و کاربر به وسیله آن می تواند کنترل سیستم عامل های مک و ویندوز را بر روی تبلت خود در دست گیرد.

bg-main-620x347-w600

برای استفاده از Remote PC ابتدا باید رابط ویژه برنامه را بر روی کامپیوتر نصب نمایید و سپس با اجرا کردن اپلیکیشن بر روی تبلت، دو دستگاه را به یکدیگر متصل سازید. پس از برقراری ارتباط، هر آنچه که بر روی کامپیوتر می بینید، در تبلت نقش می بندد و شما به راحتی قادر خواهید بود تا کنترل برنامه ها را در دست گیرید.

در حالی که این قابلیت، ویژگی جالبی به شمار می رود، اما از نقاط ضعف خاص خود نیز برخوردار است. برای مثال در بسیاری از قسمت هایی که نیاز به تایپ کردن باشد، کیبورد بزرگ نوت پرو ۱۲.۲ بخش اعظمی از صفحه نمایش را اشغال می کند و باعث می شود بخشی که متن در حال تایپ شدن در آن است دیگر دیده نشود.

unnamed-w600

همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم، Note Pro 12.2 در قسمت فوقانی از رابط Infrared بهره می برد. این قابلیت به همراه اپلیکیشن Smart Remote به شما این امکان را می دهد تا تبلت را تبدیل به یک کنترل از راه دور کنید و به کمک آن کنترل تلویزیون را در دست بگیرید.

سامسونگ برخی از فرمان های حرکتی معروف خود را نیز همراه با نوت پرو ۱۲.۲ ارائه کرده است. برای مثال در این دستگاه با قرار دادن کف دست خود بر روی نمایشگر می توانید فیلم در حال پخش را متوقف کنید، و یا هنگام مشاهده تصاویر در گالری، با بالا و پایین کردن دستگاه قادر خواهید بود بر روی تصاویر زوم نمایید.

ویژگی های Smart Screen نیز با دنبال کردن حرکات شما، تلاش می کنند تا تجربه بهتری از کار با تبلت را به همراه آورند. در بین گزینه های موجود، Smart Stay تا زمانی که چشمان شما به نمایشگر خیره باشد، از خاموش شدن آن جلوگیری به عمل می آورد. Smart Rotation نیز با تشخیص موقعیت سر شما، تلاش می کند تا چرخش صفحه نمایش را به صورت هوشمندانه تری انجام دهد.

Screenshot_2014-06-23-10-35-40-w600

در نهایت جا دارد در بخش نرم افزار به دستیار صوتی سامسونگ نیز اشاره کنیم. S Voice با فرمان Hi Galaxy از خواب بیدار می شود و آماده است تا دستورات شما را اجابت کند. جستجو در اینترنت، تعیین قرار ملاقات ها در تقویم، تغییر تنظیمات تبلت، پخش موسیقی، اطلاع از اخبار روز و … از جمله فرمان هایی هستند که S Voice به خوبی به آن ها واکنش نشان می دهد.

S Pen

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

سامسونگ در طول سالیان گذشته همواره قلم استایلوس خود موسوم به S Pen را بهبود داده و هم اکنون به مرحله ای رسیده که می تواند ادعا تجربه ای نزدیک به قلم و کاغذ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قلمی که در تبلت نوت پرو ۱۲.۲ به کار رفته دقت بسیار بالایی دارد و تجربه لذت بخشی از نوشتن را با خود به همراه می آورد. این قلم طولی بالغ بر ۱۱.۳۰ سانتی متر دارد و به خوبی در دست جای می گیرد. نوک قلم از ضخامت کافی برخوردار است و با نرمی خاصی بر روی صفحه حرکت می کند.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

هنگامی که S Pen از جایگاهش خارج شود، به صورت خودکار منویی مخصوص به نام Air Command بر روی صفحه ظاهر می گردد. این منو شامل ۵ قسمت می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم :

Screenshot_2014-06-23-10-34-26-w600

Action Memo : با انتخاب این گزینه صفحه ای برای یادداشت برداری در اختیار شما قرار می گیرد. در این صفحه می توانید رنگ پس زمینه و قلم را تغییر دهید و به نوشتن مشغول شوید. یکی از قابلیت های جالبی که در این قسمت دیده می شود، امکان تبدیل نوشته به محتوای مورد نیاز برای سایر اپلیکیشن ها است. برای مثال شما می توانید آدرس سایتی را با دست خط خود یاد داشت کنید و سپس آن را در مرورگر باز نمایید.

Screenshot_2014-06-23-10-39-14-w600

ScrapBook : با انتخاب این گزینه می توانید از محیط اپلیکیشن های مختلف عکسی را تهیه کنید و سپس یاد داشت مورد نظرتان را به آن ضمیمه کنید. در صورتی که این عکس را از محیط یک وبسایت شکار کنید، لینک آن مجموعه نیز در ScrapBook ذخیره می گردد.

Screenshot_2014-06-23-10-43-33-w600

Screen Write : این گزینه از کل صفحه عکسی را تهیه می کند و به شما اجازه می دهد تا توضیحات خود را بر روی عکس اضافه کنید. برای مثال می توانید نقشه مکانی را با Google Maps باز کنید و سپس با کمک این ویژگی، مسیر های مورد نظرتان را بر روی آن رسم نمایید.

s-finder

S Finder : این قسمت همانطور که از نامش نیز بر می آید، محیطی را می گشاید که شما در آن می توانید به جستجو در میان محتواهای موجود در تبلت خود بپردازید. فیلتر های مختلفی که برای این بخش در نظر گرفته شده اند، فرآیند جستجو را بسیار آسان می نمایند و باعث می شوند که آنچه را که به دنبالش هستید را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.

Screenshot_2014-06-23-10-46-58-w600

Pen Window : سامسونگ در نوت پرو ۱۲.۲ اهمیت بسیاری را برای مولتی تسکینگ قائل شده است. Pen Window نیز در همین راستا به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن های متعددی را در کنار یکدیگر اجرا نمایید. برای مثال هنگامی که در مرورگر مشغول خواندن مطالب دیجیاتو هستید، می توانید برنامه ویدیو را نیز باز نمایید تا سریال محبوب خود را تماشا کنید. پردازنده قدرتمند نوت پرو ۱۲.۲ این امکان را فراهم می کند تا ۵ اپلیکیشن را به صورت همزمان در کنار یکدیگر در اختیار داشته باشید.

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

S Pen بر روی خود دکمه کوچکی دارد که با چند ثانیه نگه داشتن آن می توان منوی Air Command را بر روی صفحه ظاهر کرد. شما همچنین با استفاده از این دکمه قادر خواهید بود تا از صفحه اسکرین شات بگیرید و از آن در دیگر اپلیکیشن ها استفاده نمایید.

دوربین

تبلت سامسونگ گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ samsung galaxy note pro 12.2

در میان تمام محصولاتی که تا به حال بررسی کرده بودیم، هرگز پیش نیامده بود تا با دستگاهی ۱۲ اینچی در خیابان راه بیفتیم و تلاش کنیم تا تصاویری را به ثبت رسانیم. خجالت به بار آمده و نگاه سنگین عابران به کنار، عکاسی با نوت پرو ۱۲.۲ به خاطر ابعاد بزرگش با مشکلات بسیاری نیز همراه است.

20140623_111103-w600

سایز این محصول قدرت مانور را از شما در حین عکاسی سلب می کند. تا بخواهید دستگاه را در دستان خود جای بیندازید و دوربین آن را بر روی سوژه هدف بگیرید، زمان بسیاری تلف می شود. به هر ترتیب، نوت پرو ۱۲.۲ با سنسور ۸ مگاپیکسلی خود می تواند تصاویری با رزولوشن ۳۲۶۴ × ۲۴۴۸ پیکسل را شکار نماید.

Screenshot_2014-06-23-10-36-15-w600

قابلیت های نرم افزاری دوربین مشابه آن چیزی است که سامسونگ پیش از این در موبایل های خود به کار برده؛ ویژگی هایی مانند زیبا سازی چهره ها، ثبت خودکار عکس با فرمان صوتی، پاک کردن سوژه های ناخواسته و … از جمله مواردی هستند که می شود آن ها را در اپلیکیشن دوربین نوت پرو ۱۲.۲ پیدا کرد. شما همچنین می توانید کاربرد دکمه های کنترل صدا را برای دوربین تغییر دهید؛ برای مثال این دکمه های می توانند برای زوم کردن و یا ضبط ویدیو مورد استفاده قرار گیرند.

20140623_111149-w600

از آنجایی که فلسفه عکاسی با چنین دستگاه بزرگی از ریشه مشکل دارد، نمی دانیم باید درباره کیفیت عکس های آن صحبت کنیم یا خیر؛ اما به هر حال اگر مشتاق هستید باید بگوییم که تولید رنگ ها در عکس های این دوربین با دقت بالایی انجام می شود، هر چند که ثبت جزییات با توجه به ابعاد سنسور تعریف چندانی ندارد.

نوت پرو ۱۲.۲ ویدیو ها را با کیفیت 1080p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به ثبت می رساند. کیفیت صدای ویدیو های ضبط شده بسیار مطلوب است، اما دوربین دستگاه در پیاده سازی فریم ریتی روان چندان موفق عمل نمی کند.

سخت افزار و باتری

IMG_5084-w600

سامسونگ در ساخت نوت پرو ۱۲.۲ از پردازنده هشت هسته ای مخصوص خود، موسوم به Exynos 5420، استفاده کرده است. چهار هسته با معماری Cortex-A15 با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با معماری Cortex-A7 و سرعت ۱.۳ گیگاهرتز، در کنار یکدیگر اجزای پردازنده Exynos را تشکیل می دهند. همچنین باید اشاره کنیم که GPU دستگاه از نوع Mali T628MP6 است و رمی ۳ گیگابایت نیز برای اجرای هرچه روان تر دستورات، در مجموعه سخت افزاری گنجانده شده.

برای اینکه قدرت پردازنده هشت هسته ای سامسونگ را به خوبی درک کنید، می توانیم آن را معادل با Snapdragon 800 و چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتزش در نظر بگیریم. این مقایسه از آن جهت صحیح است که سامسونگ تبلت نوت پرو ۱۲.۲ را همراه با پردازنده کؤالکام نیز به برخی از بازار ها عرضه کرده است.

نوت پرو ۱۲.۲ اگرچه از پردازنده ای قدرتمند بهره می برد، اما به خاطر رابط کاربری سنگین سامسونگ، در برخی از مواقع مکث های قابل تاملی را از خود بروز می دهد. این قضیه زمانی بحرانی تر می شود که ویژگی های مولتی تسکینگ دستگاه را به صورت کامل به کار بندید. برای مثال هنگامی که ۵ اپلیکیشن را به صورت همزمان در کنار یکدیگر اجرا می کنید، سرعت دستگاه بسیار پایین می آید و عملا آن تجربه روانی که باید و شاید را دیگر منتقل نمی کند.

گلکسی نوت پرو ۱۲.۲ از یک باتری ۹.۵۰۰ میلی آمپر در ساعتی جهت تامین انرژی خود استفاده می کند. این باتری اگرچه بسیار قدرتمند به حساب می آید، اما نباید فراموش کنیم که در این دستگاه با نمایشگری غول آسا روبرو هستیم که شارژ بسیاری را مصرف می کند. در بررسی ما این تبلت موفق شد تا در آزمایش پخش ممتد ویدیو، رکورد ۹ ساعت را از خود بر جای گذارد.

جالب است بدانید با وجود نمایشگر بزرگ تر، نوت پرو ۱۲.۲ باز هم از برادر کوچک تر خود، یعنی نوت پرو ۱۰.۱ نتیجه بهتری را در آزمایشات مربوط به باتری به دست آورده. هرچند اگر بخواهیم این تبلت را با محصولی همچون آیپد ایر مقایسه کنیم، باید بگوییم که دستگاه اپل در آزمایش پخش ممتد ویدیو، توانسته تا ۲ ساعت بیشتر از تبلت سامسونگ دوام بیاورد و بسیار موفق تر ظاهر گردد.

جمع بندی

IMG_5123-w600

نگاهی ساده به ویژگی ها و ابعاد خاص نوت پرو ۱۲.۲ به خوبی نشان می دهد که سامسونگ تلاش کرده تا تبلتی شرکتی را تولید نماید. سامسونگ به خوبی دریافته است که تجارت های امروزی به سمت پرتابل شدن پیش می روند و مدیران نیاز دارند تا در حرکت بسیاری از کار های خود را به انجام رسانند.

با در نظر گرفتن این موضوع به جرئت می توان گفت که نوت پرو ۱۲.۲ گزینه ای مطلوب برای این قشر از کاربران به حساب می رود. دستگاهی که تا حد بسیاری توانایی جایگزین کردن لپتاپ ها را دارا است و می تواند نیاز های بسیاری را برآورده کند.

هرچند شرکت های تجاری باید یادشان باشد که این دستگاه رقیبی سرسخت به نام سرفس پرو ۳ دارد. تبلتی که مایکروسافت آن را رسما جایگزینی برای اولترابوک ها معرفی کرده و بسیار امیدوار است که بتواند به لطف قابلیت های منحصر به فرد و سیستم عامل فراگیرش، محصولاتی همچون نوت پرو ۱۲.۲ را در بازار شکست دهد.

اما اگر به عنوان یک کاربر عادی قصد خرید این محصول را دارید، توصیه می کنم حتما پیش از هرگونه تصمیمی، نیاز های خود را با دقت مرور نمایید. نوت پرو ۱۲.۲ لزوما تبلت بدی برای کاربران عادی به شمار نمی رود، و می تواند جوابگوی نیاز آن ها نیز باشد. اما اگر نیاز شما به نحوی است که با یک تبلت ۱۰ اینچی نیز برآورده می شود، پیشنهاد می کنیم ابتدا نگاهی به محصولاتی همچون آیپد ایر و گلکسی نوت ۱۰.۱ ( ۲۰۱۴ ) بیندازید.

مدل ۳۲ گیگابایت تبلت Samsung Galaxy Note Pro 12.2 در ایران با قیمت ۲.۲۱۰.۰۰۰ تومان (همراه با گارانتی) به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    سلام.من حدود یکسال قبل یک دستگاه نوت پرو با گارانتی از کرمان آل دیجیتال خریدم که بعد دو ماه ناگهان صفحه چند بار رفت و اومد و بعد کلا خاموش شد که تا امروز خاموشه.اول چون فراموش کرده بودم گارانتی داره بردم اورژانس موبایل ایشون فرستادن خیابون اقبال یه تعمیرگاه که طبقه بالا بود و اسمش خاطرم نیست ایشون هم بعد یک هفته معطلی گفت کاری نمیشه براش کرد.آوردم آل دیجیتال،اینجا مشخص شد گارانتی داشته اما دیگه قبول نکردن چون باز شده بود.اون موقع حرف از حدود یک ملیون برای تعمیر بود الان آیا تعغیری در مبلغ هزینه تعمیرش کرده یا نه و اصلا صرف میکنه که خرجش کنم.در ضمن یه دست دو پیدا کردم با گارانتی 1400000 کمی خط و خش داره،می ارزه که برش دارم.ممنون

  • امین
    امین | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    من خودم یک تبلت نوت پرو دارم خیلی راضی ام فقط یک کم سنگینه

  • فاطمه
    فاطمه | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    سلام من میخواستم این تبلت رو بخرم اما موندم که حافظه داخلی 32گیگابایت بخرم یا 64گیگابایت.؟
    یه جا خوندم هرچه قدر حافظه داخلیش بیشتر باشه عملکرد تبلت هم بهتر میشه.درسته؟

  • پریسا
    پریسا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    من این تبلتو دارم و به نظرم عالیه
    وزنشم خیلی سبکه و بدون قابش اصلا حساب نمیشه

  • قربانی
    قربانی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    یک مورد note pro 12.2 دست دوم پیدا کردم ، حدود 2 ساعتی با شارژ 20% باهاش کار کردم ! مشکلی نداشت در ظاهر ، خیلی خاص بود ! واقعا میتونه جایگزین خوبی برای لپتاپ باشه !
    حدود 3 ماه کارکرده ، مدل p901 3g 32GB !
    تر و تمیز و بدون خش !
    گارانتی نداره ، ولی گویا بیمه ایران هستش !
    جه قیمتی هستش؟!
    از کجا بفهمم که روت شده یا خیر؟ در کل چه کارهایی میتونم انجام بدم که تا حدودی از سلامت دستگاه اطمینان حاصل کنم ؟! 2 روز مهلت تست هم میده فروشنده !
    ممنون بابت راهنماییتون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی