ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ میلیون دستگاه اندرویدی آلوده به “بد افزار” هستند

کنفرانس های سالانه گوگل موسوم به Google I/O همیشه فرصتی برای این شرکت بوده تا از محصولات جدید و هیجان انگیز خود پرده بردارد. در این میان خواسته یا ناخواسته نکات ریز و درشت بسیاری ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۵

کنفرانس های سالانه گوگل موسوم به Google I/O همیشه فرصتی برای این شرکت بوده تا از محصولات جدید و هیجان انگیز خود پرده بردارد. در این میان خواسته یا ناخواسته نکات ریز و درشت بسیاری هم گفته می شود.

ساندار پیچای، مدیر بخش اندروید، در مراسم دیشب از عزم جدی گوگل در مقابله با "بد افزارها" صحبت کرد و اعلام کرد اندروید در نسخه های جدید، در این رابطه امنیت بسیار بالاتری خواهد داشت. او گفت: "با توجه به آماری که در اختیار داریم، کمتر از نیم درصد کاربران اندروید به هر صورت به بد افزارها آلوده شده اند."

این رقم وقتی به صورت درصد به آن نگاه می کنیم شاید ناچیز به نظر برسد، ولی وقتی آن را تبدیل به اعداد کنیم رنگ و بوی بزرگتری به خود می گیرد. گوگل اعلام کرد که به رقم "یک میلیارد" کاربر فعال دست یافته که البته در این آمار، کاربران چین و کیندل لحاظ نشده اند. با در نظر گرفتن این رکورد می توان دریافت که حدود ۵ میلیون دستگاه اندرویدی به بد افزارها آلوده هستند.

در ادامه گفته شد که گوگل از طریق به روز رسانی "سرویس گوگل پلی" (Google Play Services) در یک سیکل شش هفته ای، سعی در بالا بردن هرچه بیشتر امنیت دستگاه های با سیستم عامل این شرکت دارد. در همین راستا پیچای اعلام کرد ۹۳ درصد گجت های اندرویدی مجهز به آخرین نسخه سرویس های گوگل پلی هستند.

گوگل در این مراسم نامی از اپل نبرد ولی به نظر می رسد سخنان ساندار پیچای در رابطه با امنیت گوگل جوابی برای حمله تیم کوک در مراسم WWDC 2014 به امنیت و وجود بد افزارها در اندروید بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Ali - A2
    Ali - A2 | ۷ تیر ۱۳۹۳

    بابا چن روز پیش زدین نیم میلیون دستگاه آلوده!!! الان میگین 5 میلیون!!!؟؟؟؟

  • .:Ali Ahmadi:.
    .:Ali Ahmadi:. | ۵ تیر ۱۳۹۳

    معلومه بعضی مشکلات برای این سیستم عامل اندروید وجود داره...
    در ضمن کاربران اندروید عادت ندارن همونطور که روی کامپیوتر آنتی ویروس دارن، باید روی گوشی های هوشمند هم داشته باشن.
    حفاظت هر وسیله ای از بد افزار واجبه و در غیر اینصورت باید منتظر عواقبش موند!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی