ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت و شبکه

افزایش میانگین سرعت اینترنت جهانی به ۳.۹ مگابیت در ثانیه

مؤسسه تحقیقاتی Akamai در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام نموده که میانگین سرعت اینترنت جهانی به ۳.۹ مگابیت در ثانیه رسیده است. این عدد نشان می دهد که نمودار رشد سرعت در حال ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۱

مؤسسه تحقیقاتی Akamai در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام نموده که میانگین سرعت اینترنت جهانی به ۳.۹ مگابیت در ثانیه رسیده است. این عدد نشان می دهد که نمودار رشد سرعت در حال طی کردن روندی صعودی است. بر اساس گزارش های قبلی، سرعت اینترنت در هر فصل ۱.۸ درصد رشد می کند و مجموعا در مقیاس سالیانه ۲۴ درصد سریع تر می گردد. Akamai پیش بینی می کند که با این روند در فصل دوم ۲۰۱۴، میانگین سرعت می تواند به ۴ مگابیت بر ثانیه ارتقا یابد.

Akamai-Internet-Speed-w600

طبق اطلاعاتی که در این گزارش منتشر شده، کره جنوبی همچنان سریع ترین سرعت اینترنت را در اختیار دارد. این کشور حتی توانسته رشدی ۸ درصدی در مقایسه با فصل قبل داشته باشد و به سرعت ۲۳.۶ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. در این جدول ژاپن نیز با ۱۲ درصد رشد و سرعت ۱۴.۶ مگابیت بر ثانیه در رتبه دوم قرار دارد.

به گفته Akamai از میان کشور های تحت پوشش این تحقیق، ۹۸ مورد با رشد سرعت اینترنت همراه بوده اند که مجددا از میان آن ها ۳۹ کشور موفق شده اند نرخ رشدی بالای ۱۰ درصد را از خود بر جای گذارند. در این لیست هلند با ۰.۳ درصد دارای کمترین میزان رشد، و سودان با ۷۷ درصد (رسیدن به سرعت ۳.۲ مگابیت بر ثانیه) دارای بیشترین رشد بوده اند.

تحقیقات Akamai بر روی سرعت موبایل ۵۶ کشور نیز انجام پذیرفته است. در این بخش از تحقیق کره جنوبی باز هم با ۱۴.۷ مگابیت بر ثانیه صدر نشین است. نکته جالب اینکه کره تنها کشوری در لیست است که میانگین سرعتی بالاتر از ۱۰ مگابیت بر ثانیه را دارا است. در اطلاعات ارائه شده، ۲۰ کشور دارای سرعت اینترنت موبایل بین ۴ تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • zoroastrian
    zoroastrian | ۷ تیر ۱۳۹۳

    :(

  • Hamed Khoramyar
    Hamed Khoramyar | ۷ تیر ۱۳۹۳

    توی همین گزارش به ایران هم اشاره شده، من نمیدونم دوستان دیجیاتو چرا به ایران هیچ اشاره ای نکرده اند:

    Iran remained the country with the lowest average peak connection speed in the first quarter, after taking the position from Kenya in the fourth quarter of 2013. Iran had an average peak connection speed of 6.0 Mbps, but it was up 8.2% quarter- over-quarter and up 87% year-over-year—encouraging growth rates that may help it move out of last place in the future.

  • فرزاد
    فرزاد | ۶ تیر ۱۳۹۳

    حالا همه اینا به کنار ، اپراتورها رو بگو !
    هرچی ازشون بپرسی میگن : مودمتون رو یه بار ریستارت کنید !
    +سلام
    -مودمو ریستارت کنید
    +خسته نباشید
    -مودمو ریستارت کنید
    +یه سوال داشتم خدموتتون
    -مودمو ریستارت کنید
    +ممنون
    -مودمو ریستارت کنید
    +درست نشد
    -مودمو دوباره ریستار کنید
    +خداحافظ اسکل !
    -مودمو ریستارت کنید
    با سپاس از تماستون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی