ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش یاهو برای خرید یکی از بزرگترین تامین کنندگان محتوای یوتوب به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار

مدتی پیش شایعه ای شنیده شد مبنی بر اینکه یاهو قصد دارد تا سرویس میزبانی ویدیو مخصوص خود را ایجاد نماید و به رقابت با یوتوب بپردازد. اکنون اقداماتی از سمت یاهو مشاهده شده که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۶

مدتی پیش شایعه ای شنیده شد مبنی بر اینکه یاهو قصد دارد تا سرویس میزبانی ویدیو مخصوص خود را ایجاد نماید و به رقابت با یوتوب بپردازد.

اکنون اقداماتی از سمت یاهو مشاهده شده که این شایعه را بیش از هر زمان دیگر تقویت می کند. به نظر می رسد که مریسا میر قصد دارد تا با خریدن بزرگترین مجموعه های تولید ویدیو یوتوب، آن ها را از ابتدای کار به سرویس ویدویی یاهو بیاورد.

مجموعه Fullscreen یکی از این تولید کنندگان است که به گزارش رویترز با پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری یاهو مواجه شده. Fullscreen به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محتوا، ماهانه بیش از ۳ میلیارد بازدید را برای یوتوب به همراه می آورد.

Fullscreen که یک شرکت مستقل است، در واقع خودش ویدیویی را تولید نمی کند. این مجموعه تشکیل شده از تولید کنندگان بسیاری است که همگی آن ها توسط Fullscreen پشتیبانی می شوند. در اختیار دادن تکنولوژی های روز، ارائه کمک های مالی و ... از جمله خدماتی است که Fullscreen به تولید کنندگان ارائه می دهد.

جالب اینکه یکی از سهامداران مجموعه Fullscreen، گرون The Chernin است. این گروه در سرویس هایی همچون پاندورا، فلیپ برد و تامبلر سهام دارد و پیش از این نیز در روند فروش تامبلر، با یاهو همکاری داشته است.

اما آنطور که شنیده می شود، Fullscreen چندان تمایلی نیز به فروش ندارد. این مجموعه به تازگی اعلام کرده قصد دارد تا ۱۰ میلیون دلار را برای سری جدیدی از برنامه ها در یوتوب هزینه نماید. جدا از این مسأله باید قبول کرد که جدا شدن از گوگل و پیوستن به سرویسی که هنوز راه نیفتاده، ریسک بزرگی به حساب می آید.

جدا از اینکه این ماجرا چطور پیش رود، یاهو به وضوح در حال آماده شدن برای معرفی سرویس ویدیویی جدیدش است. پیش بینی می شود که از این سرویس در تابستان امسال پرده برداری به عمل آید و یاهو احتمالا تا آن زمان تلاش می کند تولید کنندگان کوچکتری را به مجموعه خود اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mahdifa
    mahdifa | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

    1 تو ایران دسترسی داریم یا نه؟ 2 -میتونیم موقعیت مکانی هم ثبت کنیم؟ 3 -سرعت دانلودش از ایران چقدره؟

  • JerJis
    JerJis | ۶ تیر ۱۳۹۳

    خیلی وقت بود خبری ازش نبود دلم براش تنگ شده بود!

  • PooyanCYRUS
    PooyanCYRUS | ۶ تیر ۱۳۹۳

    آخرین باری که یه نفر تلاش کرد برای یوتوب شاخ‌بازی در بیاره vimeo بود که محبوب هم شد، ولی یوتوب نشد!
    البته از یاهو بعید نیست این یه سال اخیر کارای جالبی کردن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی