ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه مایکروسافت برای درآمدزایی از پتنت های مربوط به ساعت های هوشمند

مایکروسافت در زمانی که تلفن های هوشمند در حال فراگیر شدن بودند، چابکی لازم را از خود نشان نداد و در نتیجه سهم داشتن در بازاری پر سود را از دست داد. امروزه ساعت های هوشمند ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۵

مایکروسافت در زمانی که تلفن های هوشمند در حال فراگیر شدن بودند، چابکی لازم را از خود نشان نداد و در نتیجه سهم داشتن در بازاری پر سود را از دست داد.

امروزه ساعت های هوشمند بی شک موج بعدی گجت های فراگیر به حساب می آیند و جالب اینکه باز هم از جانب مایکروسافت تا کنون اقدام خاصی را شاهد نبوده ایم. این شرکت که بیشتر به خاطر نرم افزارهای بی نقصش زبان زد خاص و عام است، مدتی می شود که با ساخت تبلت سرفس و خرید نوکیا، حرکت هایی را در حوزه سخت افزار از خود بروز داده است، اما هیچ یک از اخبار دریافتی نشانی از ساخت ساعت هوشمند توسط این شرکت ندارند.

البته این موضوع بدین معنی نیست که مدیران مایکروسافت به طور کامل بر روی سود بازار ساعت های هوشمند چشم بسته اند؛ طبق اخبار دریافتی گویا مایکروسافت به نحوی برنامه ریزی کرده تا بتواند از طریق ایده ها و پتنت هایی که به ثبت می رساند، پول سایر شرکت ها را روانه حساب خود کند.

این شرکت چندی پیش پتنت هایی را به ثبت رساند که ایده آن ها کاملا برای استفاده در ساعت های هوشمند طراحی گشته بودند. برای مثال یکی از این پتنت ها با استفاده از شتاب سنج، میکروفون و GPS به ساعت اجازه می دهد که نوع فعالیت کاربر را تشخیص داده و بر روی نمایشگر اطلاعات مرتبط را به تصویر درآورد.

این اولین باری نیست که مایکروسافت از طریق پتنت ها اقدام به درآمدزایی می کند. چند سال پیش اعلام شد که این شرکت بابت استفاده از ابداعاتش در تلفن های اندرویدی، سود بیشتری را در مقایسه با فروش دستگاه های ویندوز فونی به دست می آورد.

در سال ۲۰۱۲ مشخص شد که HTC و سامسونگ در مجموع بابت پتنت های مایکروسافت مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار را به این شرکت پرداخت کرده اند. HTC بابت فروش هر دستگاه ۱۰ دلار و سامسونگ ۱۳ دلار را به جیب مایکروسافت روانه کرده اند.

با تمام این تفاسیر، چنین موضوعی بدین معنی نیست که مایکروسافت هرگز ساعت هوشمند خود را نخواهد ساخت. باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است، و یا باز هم می خواهد با دست دست کردن، موقعیت ها را از دست بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • mofasser
    mofasser | ۹ تیر ۱۳۹۳

    نمیخام دست آوردهای شرکت های دیگه رو کمرنگ جلوه بدم ولی دستاوردهای نوکیا (ماکروسافت ) برام خیلی جذابه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی