ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سونی برای تبلیغ کنسولش خرج بیشتری کرده است

اخبار و منابع می گویند که سونی سال گذشته نسبت به مایکروسافت، دلارهای بیشتری خرج تبلیغ کنسولش، پلی استیشن 4، در تلویزیون کرده است. طبق گفته های iSport، سونی تا پایان می 2014، تقریبا 59 میلیون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۱

اخبار و منابع می گویند که سونی سال گذشته نسبت به مایکروسافت، دلارهای بیشتری خرج تبلیغ کنسولش، پلی استیشن 4، در تلویزیون کرده است.

طبق گفته های iSport، سونی تا پایان می 2014، تقریبا 59 میلیون دلار تنها صرف ساخت و نمایش تبلیغات تلویزیونی برای پلی استیشن 4 کرده در حالی که تبلیغات اکس باکس وان برای مایکروسافت 34.7 میلیون دلار هزینه در پی داشته که فاصله این دو عدد بسیار قابل توجه است.

هر دو شرکت روی شبکه های خاصی تمرکز داشته اند و اکثر دلارهای شان را در شبکه هایی مثل فاکس، ای اس پی ان و کمدی سنترال خرج کرده اند. مایکروسافت ای ام سی (شبکه ای که The Walking Dead از آن پخش می شود) و تی بی اس را هم هدف گرفته در حالی که سونی برای تبلیغ پلی استیشن 4 روی شبکه های تی ان تی و فاکس اسپورت 1 هم برنامه داشته.

BN-DK719_Playst_G_20140625153723 (1)

بر اساس اطلاعات آی اسپات، موثرترین تبلیغ تلویزیونی سونی که بیشترین توجه را به سوی خودش جلب کرده، تبلیغ PlayStation's Greatness بوده که در زیر می بینید. تعداد زمان هایی که این ویدیو از تلویزیون پخش شده یا در یوتیوب نمایش داده شده و البته بازخوردهای آن در شبکه های اجتماعی (فیسبوک و توییتر) معیاری برای سنجش این اطلاعات بوده اند. برای مایکروسافت هم تبلیغ All in One در رتبه اول قرار داشته است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Official PlayStation Greatness Awaits Trailer.mp4"]

 

تحقیقات آی اسپات می گویند که پلی استیشن 4 بازخوردهای دیجیتال بیشتری داشته در حالی که تحقیقات Movoto می گویند اکس باکس وان کنسول محبوب در شبکه اجتماعی فیسبوک بوده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط هر دو کمپانی، پلی استیشن 4 مرز فروش 7 میلیون واحد را گذرانده در حالی که اکس باکس وان با 2 میلیون واحد کمتر و فروش 5 میلیونی در رتبه بعد قرار دارد.

البته باید توجه داشت تا همین چند هفته پیش اکس باکس وان 500 دلار قیمت داشت در حالی که پلی استیشن 4 با قیمت 400 دلاری به فروش می رسد و البته اکس باکس وان در مناطق کمتری نسبت به پلی استیشن 4 منتشر شده؛ اگرچه قرار هم نیست در بازارهایی چون ژاپن، مایکروسافت فروشی قابل توجه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • sepehr_samadvand
    sepehr_samadvand | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    اگر میشه به بررسی از ps4 و xbox1 بذارید
    می خوام بخرم موندم تو شک

  • s.s.b
    s.s.b | ۹ تیر ۱۳۹۳

    منبع ؟؟؟؟؟
    من شاید خیلی ها مثل من بخواند ویدوهارو بای کیفیت 1080 ببینند
    برا همین همیشه میریم تو منبع از یوتیوب دانلود میکنم
    خواهشا منبع بگذارید

  • Peyman
    Peyman | ۹ تیر ۱۳۹۳

    سلام،بچه ها به نظرتون دى جى كالا جاى معتبرى براى خريد ps4؟؟؟١٦٠٠٠٠٠ قيمت زده.جاى ديگه ارزون تر يا معتبر تر نمى شناسيد؟اين جريان ريجن و سرى ساخت اينا چيه؟ممنون دوستان

  • Ag
    Ag | ۹ تیر ۱۳۹۳

    لعنتی این دلار هم نمیکشه پایین... بلکه ما بتونیم یه کنسول بخریم...

    برخلاف نظر خیلی ها که به صورت اغراق آمیز میگن ماکروسافت شکست خورده ، به نظر من هنوز مونده ، عرضه توی بازارهای بیشتر و کمتر ش ن قیمت (هر چند من به شخصه باهاش موافق نبودم) باعث میشه تا ماکروسافت بتونه بخشی از این فاصله رو جبران بکنه...
    من اگه جای ماکروسافت بودم خیلی خیلی بیشتر صرف تبلیغات میکردم ...

    ولی فک کنم با این وضع پیشرفت سخت افزار ، احتمالا این نسل از کنسول ها به زور بتونن 6 سال دوام بیارن...

  • سعید
    سعید | ۹ تیر ۱۳۹۳

    این تبلیغش عالیه ، بیشتر از 13 میلیون بار در یوتیوب دیده شده و قریب به اتفاق کامنت ها هم گفتن بهترین تبلیغ انگیزه دهنده ای هست که تو تموم عمرشون دیدن.
    مرسی دیجیاتو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی