ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاهی برای کنترل کامپیوتر با لبخند

برای کسانی که نمی توانند از دستان خود جهت کنترل کامپیوتر استفاده کنند، آقای اودای پارشیونیکار به عنوان یک مخترع خوش فکر، راه حل جالبی را پیشنهاد می دهد؛ لبخند. اودای به عنوان مؤسس و ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۱

برای کسانی که نمی توانند از دستان خود جهت کنترل کامپیوتر استفاده کنند، آقای اودای پارشیونیکار به عنوان یک مخترع خوش فکر، راه حل جالبی را پیشنهاد می دهد؛ لبخند.

اودای به عنوان مؤسس و مدیرعامل شرکت Perceptive Devices، دستگاهی را ساخته است که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از لبخند و چرخش سر، کامپیوتر را کنترل نمایید.

این دستگاه به گوشه عینک وصل وصل می شود و می تواند حرکت سر کاربر را تشخیص دهد؛ بدین وسیله ماؤس جا به جا می شود و سپس با یک لبخند کوچک، عملیات کلیک کردن صورت می پذیرد.

اودای توضیح می دهد که انتخاب لبخند برای فرمان کلیک از قصد صورت گرفته است.

Uday Parshionikar

Uday Parshionikar

ما دوست داریم تا مردم را به لبخند زدن تشویق کنیم، چرا که بی شک این کار به همه احساس خوبی را منتقل می کند. با لبخند زدن فشار خون پایین می آید و ماده های آرامش بخش در مغز ما ترشح می گردد.

مخترع این سیستم معتقد است که دستگاهش از راه های متعددی می تواند به کاربران سود برساند. او می گوید افرادی با معمولیت های جسمانی و یا مبتلا به امراضی همچون پارکینسون با استفاده از این وسیله به راحتی می توانند با کامپیوتر کار نمایند.

البته استفاده از Percept-D تنها مخصوص بیماران نمی شود و حتی افرادی مانند گیمر ها هم می توانند در حین بازی از آن استفاده نمایند. اودای انتظار دارد در آینده تکنولوژی متبوعش راه خود را به خودرو ها نیز باز کند.

داستان ایجاد Percept-D هم در نوع خودش جالب است. گویا روزی فرزند اودای برای یک تحقیق مدرسه ای به نزدش می آید و می گوید «پدر به نظر می شود کامپیوتر ها را با حرکت سر کنترل کرد؟» و در همین جا جرقه های ساخت این تکنولوژی در ذهن اودای زده می شود.

در ویدیو زیر می توانید نحوه کار Percept-D را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Control your computer with a smile.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • مجتبی
    مجتبی | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

    سلام آقای قاسمی . خسته نباشید میگم به شما و همکارانتان . ی اعتراضی دارم به شما . چرا سرور آپلود ویدیو های پستها را عوض نمیکنید ؟ خیلی ب سختی میشه ویدیو ها را مشاهده کرد .

  • ShaWyaN
    ShaWyaN | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

    مكالمه ي خياليه منو بابام ...
    -من: بابا يعني ميشه با حركات سر كامپيوتر رو كنترل كرد؟
    -بابام: انگار امروز زياد تو افتاب ايستادى...برو تا نيومدم برات!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی