ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان ویروس آنفولانزایی تولید کردند که می تواند نسل بشر را نابود کند

در دانشکده مدیسون ویسکانسین پروفسور یوشی هیرو کاوا اوکا (Yoshihiro Kawaoka) توانسته است با تحقیق در یک آزمایشگاه دارای سطح دوی بیوامنیتی، سویه‌ای از ویروس آنفولانزا پدید بیاورد که می تواند به صورت کامل سیستم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

در دانشکده مدیسون ویسکانسین پروفسور یوشی هیرو کاوا اوکا (Yoshihiro Kawaoka) توانسته است با تحقیق در یک آزمایشگاه دارای سطح دوی بیوامنیتی، سویه‌ای از ویروس آنفولانزا پدید بیاورد که می تواند به صورت کامل سیستم ایمنی انسان را دور بزند. این ویروس جدید مهندسی شده در اصل بر مبنای ویروس آنفولانزای موسوم به H1N1 است که حدود ۵ سال پیش جان پانصد هزار انسان را گرفت.

امروزه اکثریت انسان ها دارای سطحی از ایمنی در مقابل ویروس H1N1 می باشند که باعث می شود این ویروس در حال حاضر یک تهدید جدی محسوب نگردد. پروفسور کاوا اوکا با دستکاری ژنتیکی H1N1 آن را قادر ساخته است تا کلیه ی پادتن های موجود در بدن ما را خنثی نماید و همین امر سبب شده است سیستم ایمنی بدن انسان و جمعیت انسانی شانسی برای مقاومت در مقابل این ویروس نداشته باشد.

پروفسور کاوا اوکا قصد داشته است H1N1 را به سطحی که در اصطلاح به آن سطح پیش از بدل شدن به بیماری همه گیر می گویند برساند تا بتواند تغییرات ژنتیکی دخیل در این موضوع را بررسی نماید. وی در همین رابطه به روزنامه ایندیپندنت گفته است که در حال حاضر اهدافش از این تحقیقات برآورده شده و نتایج آن ها را به زودی در ژورنال های علمی منتشر خواهد کرد هدف از این تحقیقات بررسی تغییرات سویه ی H1N1 به منظور ارتقا توانایی های واکسن آن بوده و در توضیحات وی به روزنامه یاد شده آمده است:

از بین مجموعه ای از ویروس هایی که توانسته بودند سیستم ایمنی را دور بزنند در آزمایشگاهی که شرایط کنترلی مطلوب و ویژه ای را فراهم می آورد قادر شدیم علل کلیدی که ویروس H1N1 مرتبط به سال ۲۰۰۹ را در آینده قادر می سازد بر سیستم ایمنی انسان غلبه کند شناسایی نماییم.

web-h1n1-uwis-w600

در شرایط ایزوله کلینیکی ویروس هایی شناسایی شدند که تغییرات مشابهی را داشتند. ویروسهای پدیدار شده در طبیعت و ویروس های پدیدار شده در مطالعات آزمایشگاهی که ما انجام دادیم شباهت های مرتبطی دارند و آنچه در آزمایشات ما پدید آمده مشابه رخ دادهای طبیعی است و بر این عقیده هستیم این تجربه سبب ارتقا دانش ما در زمینه مرتبطش خواهد شد. در هر آزمایشی ریسک هایی وجود دارند ولی خوشبختانه راه حل هایی نیز برای کاهش این ریسک ها موجود است. کلیه ی تحقیقات مرتبط به ویروس های آنفولانزا در آزمایشگاه من توسط محققین با تجربه و تحت نظارت و تائید کامل کمیته بیوامنیتی صورت پذیرفته است.

محل انجام تحقیقات همانطور که پیش تر اشاره شد انستیتوی تحقیقات ویروس آنفولانزا در دانشگاه مدیسون می باشد که این انستیتو دارای سطح سه بیو امنیتی کشت ویروس است، که این یعنی از نظر ضریب امنیتی یک درجه از آزمایشگاه هایی که بر روی ویروس ایبولا تحقیق می نمایند پایین تر است، هر چند در نهایت عملیات مرتبط به کاوا اوکا به آزمایشگاه دیگری با سطح بیو امنیتی دو انتقال یافت. دانشگاه محل تحقیقات تائید کرده است هیچ خطری در مورد خارج شدن یا فرار ویروس به بیرون از آزمایشگاه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • scarface
    scarface | ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    سوال من از معلم زیستمون:اغا شنیدین محققا یه ویروسی ساختن که میتونه کل نسل بشرو یکجا ناک اوت کنه؟
    معلم زیست شناسیمون:فک نکنم رو ما ایرانیا جواب بده
    من:/
    کل کلاس:/
    معلم زیستمون:)

  • هادی
    هادی | ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    اوه اوه
    رزیدنت اویل

  • yashar_moosavi
    yashar_moosavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    بعضی واقعا در حد یک گنجشک هم فکر نمی کنند و به مسائل فرعی فکر می کنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی