ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای خودکار اپلیکیشن ها با متصل شدن هدفون به موبایل های اندرویدی

این روزها بسیاری از افراد بر روی گوشی های خود به موسیقی گوش می دهند شرط لذت بردن از موسیقی را می توان ابتدا در داشتن یک جفت هدفون خوب دانست و البته کمی قبل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۲

این روزها بسیاری از افراد بر روی گوشی های خود به موسیقی گوش می دهند شرط لذت بردن از موسیقی را می توان ابتدا در داشتن یک جفت هدفون خوب دانست و البته کمی قبل تر در دیجیاتو در مورد اینکه آیا هدفون های پیشرفته و گران قیمت ارزش هزینه کردن دارند صحبت مفصلی کردیم. اما اگر یک گوشی اندرویدی دارید و اهل موسیقی  هستید به احتمال زیاد جای اپلیکیشن Headphone Connect بر روی گوشی شما خالیست، اپلیکیشنی که به شما این امکان را می دهد به محض متصل کردن هدفون به گوشی سایر اپهای مورد نظر خود را به صورت خودکار اجرا نموده و بلافاصله به فضای موسیقایی گوشی خود وارد شوید.

این اپلیکیشن چطور کار می کند و چرا داشتن آن لذت بخش است؟ در ادامه با ما در دیجیاتو همراه شوید.

غیر فعالسازی پیغام هشدار (Notification)

بعد از نصب و اجرای Headphone Connect از گوگل پلی استور ابتدا اپلیکیشن را در وضعیت On یا فعال قرار دهید، حال اولین گام شما می تواند خاموش کردن پیغام هشدار دائمی این اپلیکیشن باشد که همواره در نوار وضعیت بالای گوشی شما حضور خواهد داشت و مسلماً برای خیلی از کاربران ناخوشایند است.

2-w600

برای اینکار از طریق گوشه سمت راست اپلیکیشن هدفون کانکت به قسمت تنظیمات یا Settings رفته و سپس گزینه ی General را انتخاب کنید، در این قسمت گزینه یی را حاوی عبارت Hide Notification یا مخفی کردن پیغام هشدار خواهید یافت که شما را مستقیماً به تنظیمات سیستم عامل اندروید هدایت می کند.

3-w600

در بخش تنظیمات سیستم عامل اندروید و قسمت مرتبط به اپلیکیشن Headphone Connect علامت تیک کنار گزینه ی Show Notification‌ را بردارید.

4-w600

حالا کار پیغام هشدار آزار دهنده اپلیکیشن تمام است و می توانید به خود این اپلیکیشن و کارائیش بپردازیم.

بهینه سازی تنظیمات

5-w600

بد نیست مجدداً به سراغ منوی تنظیمات هدفون کانکت برویم در قسمت Settings‌ و در بخش Connect می توانید گزینه هایی در مورد اینکه با اتصال هدفون به گوشی چه باید رخ بدهد را مشاهده کنید و البته در بخش Disconnect نیز تنظیمات برای رخ دادهای مرتبط به لحظه ی جدا شدن هدفون از گوشی وجود دارند. در قسمت Connect‌ می توانید تعریف کنید با اتصال یک هدفون بلوتوث چه رخ بدهد و یا با اتصال هدفون حجم صدای خروجی بر روی چه مقداری تنظیم شود.

قابلیت لیست سیاه یا ‌Blacklist نیز بسیار کاربردی و مفید است و به شما این امکان را می دهد اپلیکیشن های معینی را در لیست سیاه قرار داده و اگر در حین استفاده از هر کدام از اپهای موجود در این لیست هدفون خود را به گوشی متصل نمودید عملیات های تعریف شده در بخش Connect‌ مثل اجرای اپلیکیشن موسیقی و تغییر حجم صدا نادیده گرفته شوند و اپ مذکور به کار خودش ادامه دهد. این قابلیت بسیار کاربردی است چون برای مثال اگر در حال تماشای یک ویدئو از یوتیوب با صدای بلند باشید و قصد اتصال هدفون به گوشی خود را پیدا کنید مسلماً هدف شما ادامه تماشای ویدئو و شنیدن صدای آن از هدفون است نه رفتن به اپلیکیشن پخش موسیقی تعریف شده در هدفون کانکت.

اپلیکیشن یا اپلیکیشن های موردنظر خود را انتخاب کنید

6-w600

بد نیست از تنظیمات خارج شویم و به صفحه اصلی اپلیکیشن باز گردیم. فراموش نکنید گزینه Connect را در این قسمت در وضعیت On قرار دهید با لمس کردن علامت + در سمت راست بالای صفحه لیستی از اپلیکیشن های گوناگون نصب شده بر روی گوشی شما ظاهر می شود. 

ظاهر شدن این لیست ممکن است کمی زمان ببرد ولی بعد از نمایش داده شدنش می توانید در بین آیتم های این لیست اسکرول کرده یا یک اپلیکیشن خاص را جستجو کنید و سپس اپهای موردنظر خود را انتخاب کنید. با انتخاب چندین اپ به محض اتصال هدفون به گوشی لیستی از این اپها در مقابل شما ظاهر شده و با لمس آیکون موردنظر، اپلیکیشن مرتبط به آن بلافاصله آماده ی استفاده است.

7-w600

وقتی اپهای موردنظر خود را انتخاب کردید می توانید با آیکونی که در سمت راست نام هر اپ قرار دارد و لمس آن ترتیب چیدمان اپلیکیشن ها در لیست را تغییر داده و یا با حرکت دادن یک اپلیکیشن موجود در این فهرست به سمت راست یا چپ آن را از لیست حذف کنید.

کمی جزئیات بیشتر

8-w600

در تصویر زیرین می توانید Black List‌ و همینطور منوی پاپ آپی حاوی اپلیکیشن های انتخابی که در زمان اتصال هدفون به گوشی ظاهر می شود را مشاهده کنید که در آن شش اپلیکیشن قرار داده شده ولی شما می توانید به تعداد بیشتر یا کمتری اپلیکیشن را در اینجا قرار دهید. اگر گوشی شما در زمان اتصال هدفون قفل باشد به محض اینکه گوشی را از وضعیت قفل خارج کنید این منو در مقابل شما ظاهر خواهد شد.

با آنچه تا اینجا گفته شد شما همه تنظیمات مهم و اساسی را انجام داده اید و از این به بعد نیازی به اجرای هدفون کانکت ندارید مگر اینکه بخواهید تنظیمات آن را مجدداً دست خوش تغییرات کنید تا مادامی که در تنظیمات تعریف کرده باشید در حین روشن شدن گوشی یا همان ریبوت به صورت خودکار هدفون کانکت اجرا شود این اپلیکیشن همواره در پس زمینه مشغول به فعالیت خواهد بود و وظایف خود را دنبال می کند.

Headphone Connect

Headphone Connect

سازنده: Skytrait Mobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲.۴ مگابایت زبان:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    برنامه smart connect سونی هم این قابلیتو داره که هدفون وصل کنی برنامه والکمن اجرا شه آهنگ اجرا کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی