ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل بعدی شما ممکن است ارتباط وای فایی با سرعت نور داشته باشد

اینکه گوشی شما در ارتباط با شبکه های وای فای و تبادل داده با آنها چقدر سریع است تنها به سرعت اینترنت مرتبط نیست و شما باید یک ارتباط بسیار قوی و پایدار نیز با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۳

اینکه گوشی شما در ارتباط با شبکه های وای فای و تبادل داده با آنها چقدر سریع است تنها به سرعت اینترنت مرتبط نیست و شما باید یک ارتباط بسیار قوی و پایدار نیز با روتر سرویس دهنده ی شبکه در اختیار داشته باشید. یک خرید که به تازگی از جانب کمپانی کوالکام (Qualcomm) صورت گرفته است خبر از این می دهد که یک تکنولوژی تحت آزمایش ممکن است به زودی جایگاهش را در گوشی های هوشمند بعدی ما باز نماید.

کوالکام به تازگی خبر از خرید کمپانی کوچکی با نام ویلوسیتی (Wilocity) داده است که سال ها بر روی ارتباط سریعتر از طریق وای فای مشغول به کار بوده است. با این خرید کوالکام اعلام کرد چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ که قرار است در آینده نزدیک عرضه شود از تکنولوژی وایرلس سه کاناله پشتیبانی به عمل خواهد آورد و این بدان معنی است که چیپ یاد شده علاوه بر پشتیبانی نسل پیشین وای فای از نسل جدید ۶۰ گیگاهرتزی که عالم تکنولوژی از آن با عنوان 802.11ad یاد می کند نیز پشتیبانی خواهد کرد. بسیار خوب این دقیقاً به چه معنی است؟ اگر بخواهیم ساده تر بگوئیم گوشی هوشمند شما از این به بعد می تواند از یک ارتباط وای فای مولتی گیگا بیتی پشتیبانی به عمل بیاورد و با چنین ارتباطی امکان استریم کردن ویدئوهای 4k به آسانی آب خوردن فراهم خواهد شد.

در زمان نگارش این مطلب سریعترین باند وای فای تجاری 802.11ac پنج گیگا هرتزی است که به شما سرعتی در حدود یک گیگا بیت را در شرایط ایده آل ارائه خواهد نمود ولی تکنولوژی جدیدی که از آن صحبت به میان آوردیم و در چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ ارائه خواهد شد می تواند سرعتی معادل چندین گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند که بسیار سریع محسوب شده و بسیاری بر این باورند هنوز نیاز لازم و کافی برای چنین سرعتی توسط بشر تعریف نشده است.

البته این خبر با اما و اگرهای بسیاری نیز همراه است مثلاً برای استفاده از نسل جدید ارتباطی 802.11ad به موبایلی نیاز دارید که از آن پشتیبانی به عمل بیاورد و ابزاری که برای این موبایل ارتباط لازم را فراهم کند. ارتباط ۶۰ گیگاهرتزی سریع است ولی استفاده از فرکانس بالا به معنی کوچک تر شدن محدوده سرویس دهی خواهد بود و البته هنوز در بسیاری نقاط خبری از سرویس های اینترنتی چندین گیگابیت بر ثانیه نیست و در نهایت همه گوشی های ارائه شده توسط برندهای مختلف نیز چیپست اسنپدراگون جدید را با خود به همراه نخواهند داشت.

این چیپ انقلابی جدید در یکی از روزهای تابستان آینده به صورت رسمی عرضه خواهد شد، پس لازم است تا زمان ارائه آن کمی صبور باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۱۶ تیر ۱۳۹۳

    اصلا به دو برابر سه برابر چهار برابرسرعت نور برسه
    وقتی سرعت اینترنت ما از کیلوبایت بالا تر نیمره چه کارش کنم فقط به درد این میخوره شبکه محلی وای فای درست کنی اونجا یه فایده ای داره وگرنه با پهنای باند ایران خنده دار به نظر میاد باسرعت نور دانلود کنی

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    آقای مقدری منظورتون از سرعت نور چیه؟ چون امواج الکترومغناطیس همین الان هم با سرعت نور حرکت میکنند، اون چیزی که سرعت انتقال مقدار مشخصی دیتا رو معین میکنه پهنای باند هست نه سرعت امواج!

    • Lord
      Lord | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

      آقا شما اونو ببخشید ایشون در حد ما حرف زدن دیگه :)

  • mehranam
    mehranam | ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    قدرت فوق العاده کوالکام به خاطر.امریکایی.بودنشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی