ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استراتژی اشباع بازار، منجر به کاهش سود سامسونگ در سه ماهه دوم سال میلادی شد

سامسونگ همواره بازار و بودجه فروش عظیمی در حوزه تلفن همراه داشته است. اما گزارش سه ماهه دوم سال جاری میلادی مشخص می کند که حتی خود این شرکت هم از بزرگی بازارش به ستوه ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

سامسونگ همواره بازار و بودجه فروش عظیمی در حوزه تلفن همراه داشته است. اما گزارش سه ماهه دوم سال جاری میلادی مشخص می کند که حتی خود این شرکت هم از بزرگی بازارش به ستوه آمده است. سامسونگ قبول کرده که هزینه های جاری مربوط به تبلیغات و معرفی محصولات موجب ضعف در عرضه مناسب محصولاتش شده است. این مساله موجب کاهش ۲۴ درصدی درآمد شرکت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۳ شده است که نتیجه کاهش ۸ تا ۱۱ درصدی فروش محصولات حوزه دیجیتال سامسونگ است.

با وجود این، سامسونگ مدعی شده که بخشی از این کاهش فروش و درآمد بخاطر قوانین محدودکننده و حضور رقبا در اروپا بوده است. خصوصا در مورد محصولات رده پایین و میان رده که در این زمینه موتورولا رقیب اصلی سامسونگ به حساب می آید.

سختگیری مشتریان در انتخاب تلفن های سازگار با نسل چهارم نیز بر کاهش فروش سامسونگ موثر بوده است. همچنین به گفته سامسونگ، فبلت های ۵ و ۶ اینچی به طرز اعجاب آوری موجب کاهش فروش تبلت های ۷ و ۸ اینچی اش شده اند.

در نقطه مقابل، سامسونگ ادعا می کند گردش مالی اش ارتباطی با بازار تلفن های هوشمند و سیستم فروش اشباعی اش ندارد. اما به جای آن نوسان بازار ارز تاثیر زیادی روی صادرات این شرکت داشته است. در واقع ارزش وُون (ارز کره جنوبی) در حال رشد در برابر دلار و یورو است که اتفاق خوبی برای سامسونگ -در جایگاه یک صادرکننده- نیست. چرا که هزینه های تولید در داخل در مقایسه با درآمد شرکت و مشکلاتی که در فروش محصولاتش اشاره شد، افزایش پیدا کرده و موجب کاهش سود شرکت می شود.

به هر حال سامسونگ محتاطانه و با دید مثبت انتظار اواخر سال میلادی را می کشد و احتمالا قصد دارد با عرضه محصولاتی جدید -همچون گلکسی نوت ۴ در میانه پاییز- ورق را به سود خود برگرداند. البته با این امید که بازار فروشش دوباره به وضعیت قبل بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • jahanjkb
    jahanjkb | ۱۸ تیر ۱۳۹۳

    هیچ چیزی همیشه تو اوج نیست هیچ چیز و سامسونگ هم از این قضیه مستثنی نیست ولی شک نکنید که سامسونگ نمیزاره این داستان بیش از حد به طول بیانجامه چون با سیاستهای چه خوب چه بد خودشو تو دل مردم جامیندازه اینو دیدم ک میگم

  • Ali
    Ali | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    خب این طبیعیه و سامسونگ هم با گلکسی اف کمی جبرانش میکنه!
    ولی اولین باری که این خبر رو خوندم یاد ی چی افتادم خندم گرفت:
    تو سایت همسایه و تو بخش مسخره نظراتش وقتی کل کل اپل و سامی بود سامسونگی ها میومدن میگفتن فروش بالای اس 5 چقدر بعضی ها رو سوزونده و چقدر واس سامسونگ سود داشته!ولی وقتی با چند سال پیش مقایسه میکنیم تقریبا مثل همون آمار بود فقط فرقش این بو تو کشور های بیشتری عرضه شد!
    فکر میکنم با اومدن آیفون 5.5 اینچی فروش گلکسی نوت 4 (نوت تنها دستگاهی از سامسونگ واقعا دوسش دارم) هم نسبت به سال گذشته در برابر نوت 3 کاهش پیدا میکنه!

    • Mehdi7
      Mehdi7 | ۱۸ تیر ۱۳۹۳

      قسمت نظرات اون سایت مهدکودکه!
      یعنی اسمشون نمیشه کامنتور گذاشت.فراتر از یه کامنتور استخدامی نظر میدن!

  • ali.n
    ali.n | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    توقع داشتم توی بخش نظرات ببینم یه عده قه قهه های شیطانی سر داده باشن و یه عده هم بگن سامسسسونگ بزرگه و اینا از حسودیه و.....
    اما نه خدا رو شکر اینجور نیست... باید منطقی برخورد کرد سامسونگ هم مثل،اپل،اچ تی سی و سونی در برهه هایی حماقت میکنه و در بعضی زمینه ها عقبه. خلاصه همه این برند ها بی عیب نیستن، فراموش نکنیم تنها هدف اونها فروشه و هر کدوم از ما بر،اساس سلیقه خودمون ممکنه از محصولات یکیشون خوشمون بیاد و بخوايم ازشون تعریف کنیم اما باید دقت کنیم منطقی باشیم و در کنار مزایا معایب رو هم ببینیم و ذکر کنیم.

  • Pi
    Pi | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    از الان دیگه هر جوری شده سامسونگ به میان رده ها و رده پایینی ها هم پشتیبانی از LTE اضافه میکنه.

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    سلام دوستان... میدونم بیربطه ولی واقعن موندم...
    به نظرتون nokia lumia 1520 یا htc one m8 ؟ کمک کنید لطفا

    • بهاره
      بهاره | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      یکی از دوستان من هفته گذشته M8 را خرید و فرصتی شد دو سه ساعتی در خدمت این زیبا روی باشم و به جرات ، بهترین تجربه اندرویدی که تا امروز داشتم ، رقم خورد و به شما هم توصیه اش میکنم .

    • محمد
      محمد | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      دوست عزیز فعلا سمت گوشی ویندوزفونی نرو.مشکلات زیادی داره.چه از لحاظ سیستم عاملی و چه از لحاظ نرم افزاری

    • ali.n
      ali.n | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      مسئله اصلی برای انتخاب شما سیستم عامل هست که اندروید مشکلاتی مثل ناپایداری داره ولی توی ام ایت میتونم بگم به مشکلات مطرح بر نخواهید خورد،ویندوزفون هم تنها عیبش کمبود اپلیکیشن هست.
      اما سخت افزار هر دو گوشی عالی هست ولی دوربین.1520 عملکرد فوق العاده ای داره گرچه دوربین ام ایت هم امکانات جالبی داره،
      هر دو صفحه نمایش های با کیفیتی دارند و البته لومیا بزرگتره.
      کیفیت صدای ام ایت هم کم نظیره و بهتره اما بلندی صدای هر دو عالیه،
      جنس بدنه هم ام ایت بسیار جذابتره.
      در بخش باتری هم برتری با 1520 هست
      قدرت هر دو هم که کافی و عالیه.
      من مقایسه مختصری رو گفتم انتخاب با خودتون.

    • AmerKhan
      AmerKhan | ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      سلام داداش من خودم لومیا 920 دارم و با 1520 هم کار کردم
      دوست عزیز شما اول بیا ببین از یه گوشی چی میخوایی تماس بگیری و عکس های عالی شکار کنی در کنار تو مسنجرهای محبوب مثل واتساپ و وایبر و لایت چت کنی و بعضی بازی های خوب رو داشته باشی با کمی تاخیر ، همچنین بتونی فایل های های آفیس رو ویرایش کنی و رو پروژه هات کار کنی و در کنارش یه گوش قشنگ با صفحه نمایش عالی داشته باشی میتونی 1520 بگیری
      اما اگر یه گوشی فوق العاده میخوایی که تو زیبایی یه سر و گردن از 1520 بالاتره و سیستم عامل جهانی که تجربه خیلی بهتری رو از اندروید سامسونگ بهت میده و صد در صد از وینفون بهتر البته تو امکانات و نه روونی برو ام 8 بگیر و حالشو ببر
      بشین با خودت فکر کن داداش که از یه گوشی چی میخوایی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی