ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروفرهای آینده کالری غذاهای شما را می شمارند

اگر شما هم در زمره ی آن دسته از افرادی هستید که در حین غذا خوردن وسواس بسیاری در مورد مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی به خرج می دهید بد نیست بدانید کمپانی GE ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

اگر شما هم در زمره ی آن دسته از افرادی هستید که در حین غذا خوردن وسواس بسیاری در مورد مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی به خرج می دهید بد نیست بدانید کمپانی GE در حال کار بر روی تکنولوژی جدیدی در مورد مایکروفر های خودش است که احتمالاً سیستم سنتی و دستی شمارش کالری را منسوخ خواهد کرد. واحد تحقیق و توسعه این کمپانی نمونه ی اولیه ای از چنین مایکروفری را تولید کرده که قادر است مقدار کالری غذاهای در حال گرم شدن را اندازه گیری کند. مشکل اصلی این نمونه در حال حاضر در این است که فقط کالری غذاهای (Blend) یا مخلوط شده را می تواند اندازه گیری کند و برای بدست آوردن نتیجه ی دقیق لازم است به آن یک مخلوط صاف و یک دست از مواد غذایی با ترکیب یکسان از هر ماده را تحویل بدهید.

12

البته گفته می شود گجت دیگری در حال توسعه است که می تواند مقدار کالری یک بشقاب کامل غذا با ترکیبات مختلف را اندازه گیری نماید و این بدان معنی خواهد بود در حالی که شما منتظر هستید غذا درون مایکروفر گرم شود و آن را نوش جان کنید مقدار کالری یک سینه مرغ و سبزیجاتی که برای تزئین در کنار آن قرار گرفته است توسط مایکروفر محاسبه شده و به اپلیکیشنی بر روی گوشی شما ارسال خواهد شد تا به سادگی رژیم خود را نیز حفظ نمائید.

کارشناسان در GE می گویند درحین عبور امواج مایکروویو کم انرژی از مواد غذایی بر مبنای چربی و آب موجود در آن ماده مقدار کالریش مورد محاسبه قرار می گیرد. با عرضه ی این تکنولوژی به بازار مایکروفر نیز به یکی از ابزارهایی بدل خواهد شد که می تواند قبل از خوردن غذا در شما احساس گناه به وجود بیاورد و به شما یادآوری کند برای سوختن هر کالری اضافه ای که دریافت می کنید لازم است چه مشقاتی را بکشید، هنوز زود است که بتوان پیش بینی کرد چنین قابلیتی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت یا نه و باید حداقل تا زمان تکامل این تکنولوژی و عرضه اش منتظر ماند. نظر شما چیست آیا چنین قابلیتی برای شما کارایی خواهد داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ تیر ۱۳۹۳

    GE فقط یک کمپانی نیست. بلکه یک تاریخه. بنیانگذارش هم نابغه منلوپارک ، توماس ادیسون است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی