ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا microsoft ceo
تکنولوژی

نامه مدیر عامل مایکروسافت به کارمندانش: خود را برای آینده ای پر چالش آماده کنید

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، امروز به مناسبت شروع سال مالی جدید این شرکت، نامه ای را برای تمام کارمندانش ارسال کرد. این نامه نکات بسیاری را در خود داشت و دیدگاه های نادلا را ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۱

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، امروز به مناسبت شروع سال مالی جدید این شرکت، نامه ای را برای تمام کارمندانش ارسال کرد.

این نامه نکات بسیاری را در خود داشت و دیدگاه های نادلا را از آینده به تصویر می کشید. گویا در سالی که مایکروسافت و کارمندانش در پیش دارند، تغییرات بسیاری قرار است از راه برسد و به نوعی هسته شرکت دستخوش تحول گردد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا چکیده ای از این نامه طولانی را به شما ارائه دهیم.

nadella-205-w600

نادلا استراتژی استیو بالمر مبنی بر متمرکز شدن بر روی دستگاه های مختلف و سرویس هایشان را مفید ارزیابی کرده، اما معتقد است که اکنون زمان آماده شدن برای استراتژی منحصر به فرد تری فرا رسیده. مدیر عامل مایکروسافت آینده شرکتش را در موبایل و سرویس های ابری می بیند و می گوید:

«ما ثمربخشی را دوباره اختراع می کنیم تا هر فرد و هر سازمانی که بر روی کره زمین وجود دارد را به سمت کار بهتر و موفقیت های بیشتر سوق دهیم.»

هر چند به نظر می رسد نادلا اعتقاد چندانی به ساخت دستگاه از سمت مایکروسافت ندارد، اما حرف های او نشان می دهد که محصولاتی مثل اکس باکس و سرفس فعلا قرار نیست تا تحت تاثیر تفکرات این مرد هندی قرار بگیرند.

«ما بسیار خوش شانس هستیم که محصولی همچون اکس باکس را در خانواده خود داریم و قطعا با نوآوری های بیشتر در آینده، از این فرصت نهایت استفاده را خواهیم برد و تلاش خواهیم کرد تا کاربران بیشتری را به جمع اکس باکس دوستان اضافه کنیم.»

نادلا همچنین در نامه خود اشاره می کند که قصد دارد تا تیم های محصولات مختلف مایکروسافت و فرآیند مهندسی در این شرکت را بر اساس مواردی همچون «اهمیت به مشتری، اداره مبتنی بر اطلاعات، تمرکز بر کیفیت و اهمیت به سرعت» تغییر دهد و ساختاری جدید را بر شرکت متبوعش حاکم نماید.

برای اجرای ساختار اشاره شده در بالا، نادلا برنامه ریزی کرده تا فرآیند های اضافی را حذف نماید و کارمندان کمتری را درگیر تصمیم گیری در کار کند. بخشی دیگر از این برنامه، سرمایه گذاری بر روی جمع آوری اطلاعات و به کار بردن آن ها در گروه های مهندسی است.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا microsoft ceo بیل گیتس استیو بالمر bill gates

با توجه به اینکه در طول سالیان گذشته گوگل با سرعت خیره کننده ای محصولات نرم افزاری مختلفی را به بازار عرضه کرده، شرکت های بسیاری همچون مایکروسافت مقهور غول دنیای جستجو و مهندسانش گشته اند. بر همین اساس نادلا امیدوار است تا با اعمال تغییرات اشاره شده، چابکی را بار دیگر به مایکروسافت برگرداند.

نادلا در نامه خود آینده را برای کارمندانش پر چالش توصیف می کند و می گوید: «کاری که ما پیش رو داریم برجسته تر و جاه طلبانه تر از هر فعالیت دیگری است که تا کنون انجام داده ایم». او در ادامه کارمندان را تشویق می کند تا به او در ایجاد فرهنگ سازمانی جدید کمک نمایند و بر همین اساس توضیح می دهد: «در راه اعمال تغییرات قرار نیست هیچ موردی را از روی میز کنار بگذاریم، تنها برخی از سنت ها را تغییر می دهیم و بعضی از الویت ها را جا به جا می نماییم»

مدیر عامل مایکروسافت در نهایت بار دیگر آینده را در نامه خود هدف قرار می دهد و سخنان خود را اینچنین به پایان می رساند: «ما در کنار هم می توانیم شرکت را از دوران گذارش عبور دهیم و از موقعیت های عالی پیش رو لذت ببریم».

شما در رابطه با فعالیت مایکروسافت در سال گذشته چه نظری دارید؟ و یا مهم تر از آن، آینده این شرکت را در رقابت با بزرگانی همچون گوگل، اپل و ... چگونه پیش بینی می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Hassan
    Hassan | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    جناب قاسمی متاسفانه شما از اون نامه ی بلند بالا و سرشار از امید و پیشرفت فقط چهارتا نقل قول کردید ! و بقیه حرفهای جذاب اون رو حذف کردید جوری که انگار یه نامه معمولی برای کارمندان بوده شما حتی قسمت جذاب اون رو که درباره آینده و کورتانا در آینده توضیح میداد رو حذف کردید و خیلی از جذابیت های نامه رو که نشونه پیشرفت بود . ولی اگر مدیران اپل همچین نامه ای نوشته بودن الان تا سه روز تحلیل میکردید (که نمونه هاش قبلا اتفاق افتاده بود). لطفا درباره این سبک جانب دارانه تجدید نظر کنید .

  • amirftma
    amirftma | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    نمیدونم چرا ولی ماکروسافت دوست دارم
    حس میکنم پاکه

  • The End
    The End | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    بیل انگار از خواب پا شده تو عکس

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    نادلا حرف نداره اولین اقدامش هم این بود که به پخش ایکس باکس فشار آورد و کینکت رو از روی ایکس باکس وان برداشتن . گرچه خودم کاملا به کینکت ایمان دارم .........ولی خب نمیشه که چیزیو به مردم تحمیل کنی .

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    آقای قاسمی من از طرفدارای شما و سایتتون هستم و از کاربرای قدیمی نارنجی
    راستش یه حقیقتی هست که باید قبول کیند از وقتی آقای دادگشتر رفتن کیفیت مطالب سایت افت کرده(البته خود شما قلم فوق العاده ای دارید) انتظاری که از شما میره اینه که مثل سابق یه تیم حرفه ای با قلمی شیوا جمع کنید. امیدوارم حرف بنده باعث دلخوری نشه ولی چون سایتتونو دوست دارم این حرف زدم

    • خشايار
      خشايار | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      من هم با اين حرف موافقم كه مطالب به خوبيه قبل نيست
      البته كه به اين كه قلم چه كسى هست اصلا اعتقاد ندارم چون ٩٩٪ مطالب اين سايت و نارنجى، صرفا ترجمه بودن و هستن ( بعضى از مطالب رو انگليسيش رو مى خونم و مى بينم كه تفاوت چندانى ندارند ) ولى آقاى دادگستر مطالب جالبى رو براى ترجمه انتخاب مى كردند. بيشتر به اين خاطر مطالبشون خوب بود كه تحليل هاى افراد بزرگ از اتفاقات بود نه خبر اتفاقات جديد!
      در اصل مطالب به خوبيه قبل هستند ولى مقالات تحليلى تقريبا حذف شده اند!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی