ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ درسی که استارت آپ ها باید از تیم ملی آلمان یاد بگیرند

جام جهانی برزیل تا چند روز دیگر در حالی با برگزاری بازی فینال به پایان می رسد که هنوز همگان در شوک شکست تحقیر آمیز برزیل میزبان مقابل آلمان هستند. آلمان ها با شکست ۷-۱ ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

جام جهانی برزیل تا چند روز دیگر در حالی با برگزاری بازی فینال به پایان می رسد که هنوز همگان در شوک شکست تحقیر آمیز برزیل میزبان مقابل آلمان هستند.

آلمان ها با شکست ۷-۱ برزیل نه تنها قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند، بلکه نشان دادند سیستمی که فوتبال این کشور را اداره می کند از تمام لحاظ بی نقص است.

آلمان ها تنها تیمی هستند که در تاریخ جام جهانی توانسته اند چهار بار پیاپی به نیمه نهایی راه پیدا کنند و همواره خود را به عنوان یک مدعی جدی مطرح نمایند.

بازیکنان خوب و یا مربی خوش فکر، تنها عواملی نیستند که موفقیت فوتبال آلمان را در طول سالیان اخیر رقم زده اند. تفکر و باور هایی که در بدنه فدراسیون فوتبال این کشور وجود دارد، بی شک عنصر اصلی سلطنت آلمان بر فوتبال جهان است.

موفقیت این سیستم، حرف های بسیاری را در دل خود دارد و می تواند یک کلاس آموزشی به تمام معنا برای کسانی باشد که قصد دارند در کسب و کار جدید خود به موفقیت برسند. در ادمه مطلب به نقل از وبسایت Entrepreneur پنج درسی که فوتبال آلمان برای استارت آپ ها به همراه داشته است را با یکدیگر مرور می کنیم.

۱. هرگز تسلیم نشوید

بازیکنان آلمان هرگز تسلیم نمی شوند. آنها تا آخرین دقایق هر بازی تلاش می کنند و مسابقه پشت مسابقه در میدان می جنگند. فکر شکست حتی در ذهن آنان جایی ندارد.

استارت آپ ها فراز و نشیب بسیاری در طول فعالیتشان تجربه می کنند. گاهی موفق هستند و گاهی به شدت تحت فشار قرار می گیرند. با داشتن روحیه برنده می توان تمام سختی ها را پشت سر گذاشت.

فراموش نکنید، شکست حتی نباید برای لحظه ای به ذهن شما خطور کند.

 

۲. از رقبا یاد بگیرید

در سال ۱۹۹۸ فرانسه توانست با دو گل زین الدین زیدان، برزیل را در فینال شکست دهد. زیدان یک مهاجر الجزایری الاصل بود که توانسته بود راه خود را به تیم ملی فرانسه پیدا کند و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این کشور شود.

آلمانی ها با وجود اینکه به نژاد پرستی معروف هستند، اما به خوبی ارزش بازیکنان مهاجر را از فرانسه آموختند. تیمی که آن ها در سال ۲۰۰۲ روانه مسابقات کردند دارای بازیکنانی از لهستان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا و آفریقا بود. آن تیم در نهایت توانست رتبه دوم آن رقابت ها را به دست آورد.

استارت آپ ها نیز باید همراه رقبای خود را مانیتور کنند و از آن ها بیاموزند. چشم پوشی و غفلت از دیگر شرکت ها در چشم بر هم زدنی می تواند شرکت شما را از رقابت عقب بیندازد.

 

۳. منعطف باشید

یک ضرب المثل خارجی وجود دارد که می گوید:«مثل یک موش سریع حرکت کن تا زیر پای یک فیل له نشوی.»

رعایت این نکته یکی از مهمترین عواملی است که می تواند باعث رونق استارت آپ شما شود. اگر نقشه اصلی پروژه دیگر جواب نمی دهد با لجاجت بر روی آن پا فشاری نکنید، خیلی سریع تغییراتی را در سازمان اعمال کنید و مطابق با شرایط جدید، برنامه های خود را مرتب نمایید.

قبل از جام جهانی رسانه های آلمانی یواخیم لو را متهم به عدم شناخت و آشفتگی کردند، چرا که او مدام سیستم تیمش را تغییر می داد و بازیکنان مختلفی را به آزمایش می گرفت. او حتی به تغییر سیستم خود در طول بازی های جام نیز ادامه داد و با همین روش موفق شد تا برزیل را ۷-۱ به زانو در بیاورد.

 

۴. هدف را فراموش نکنید

در ساختمان فدراسیون فوتبال آلمان، عکسی از استادیوم ماراکانا واقع در ریو دی ژانیرو نصب شده است؛ این استادیوم مکانی است که قرار است فینال جام جهانی برزیل در آن برگزار شود. تمام دست اندار کاران فوتبال آلمان دقیقا می دانند که باید با تلاششان به کجا برسند. آن ها مدام در افکار خود حضور در این استادیوم را مرور کردند تا اینکه سرانجام موفق شدند به آن راه پیدا کنند.

استارت آپ ها نیز باید در طول مسیر بر روی هدف خود متمرکز باشند و تلاش کنند تا از حاشیه ها دوری نمایند.

 

۵. از تمام موقعیت ها استفاده کنید

آلمان در سی دقیقه نیمه اول بازی با برزیل توانست ۵ گل را به ثمر رساند. آن ها در نیمه دوم ۲ گل دیگر را نیز وارد دروازه کردند و اگر بازی همچنان ادامه داشت باز هم به این کار ادامه می دادند. آن ها هرگز به یک یا دو گل قناعت نکردند و از تمام فرصت های پیش روی با جدیت هرچه تمام تر استفاده نمودند.

استارت آپ ها نیز باید همواره تشنه موفقیت باشند و هرگز به موفقیت هایی که به دست می آورند قناعت نکنند. حتی آسمان هم نباید سقف آرزو های شما باشد، ماه را هدف بگیرید و از تمام فرصت هایی که به دست می آید نهایت استفاده را بکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • bubo
    bubo | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    من از طفولیت طرفدار بایرن مونیخ و آلمان بودم
    حالا اونایی که میگن شانسی بود تقصیر فلان بود بعمان

    نتایج دو دوره قبل رو نگاه کنید:
    آلمان 4 انگیلیس 0
    آلمان 4 آرژانیتن 0
    و این دوره آلمان 4 پرتغال 0
    و الان هم آلمان 7 برزیل 1 اونم دقیقه نود

    آلمان ها همیشه خوب بودن نه مثل ایتالیا اینگلیس فرانسه همین برزیل آرژانتین فقط یه دوره خوب باشن
    کدوم تیم تا حالا تونسته پشت هم چنین شگفتی هایی رو انجام بده؟
    شانس به یبازیی میگن که یه بار اتفاق بی افته نه چند بار.

  • SONY means CREATIVE
    SONY means CREATIVE | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    هر چند پست بی ارتباطی بود (امروزه همه چی رو به جام جهانی ارتباط میدن تا مخاطب جذب کنن).
    فراموش نکنیم همین آلمان با غنا 2-2 کرد.
    پس نتیجه میگیریم برزیل تیم نبود
    تو بازی با آرژانتین فکر هر نتیجه ای رو داشته باشید.
    من به مسی ایمان دارم.

  • ALireza96
    ALireza96 | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    ببحشید آقای قاسمی ولی اون استادیوم ماراکاناست نه ماراسانا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی