ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده از نگاه کره شمالی؛ کارتون های علمی تخیلی کودکی

وقتی یک کشور با همه دنیا قطع رابطه می کند، باید هم منتظر اتفاق های عجیب و غریب در آن بود. نیم قرن تحریم کشور کوبا و ممنوعیت خرید و فروش هرگونه CD، DVD و ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۲۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۸

وقتی یک کشور با همه دنیا قطع رابطه می کند، باید هم منتظر اتفاق های عجیب و غریب در آن بود. نیم قرن تحریم کشور کوبا و ممنوعیت خرید و فروش هرگونه CD، DVD و کامپیوتر --که بالاخره 6 سال پیش پایان گرفت-- باعث شد تا ماشین های آنتیک شورولت بل ایر برای مدت زیادی در خیابان های کوبا حکمرانی کنند. البته اخیرا اتفاقاتی در کره شمالی افتاده که تصاویر خوب و امید بخشی از آینده این کشور را برای جهانیان مصور می کند. مثل بالون هایی که به تازگی کره جنوبی ها برای کره شمالی ها فرستادند.

حالا هم شرکتی فعال در زمینه توریسم، سعی خودش را کرده و از یک معمار حکومتی کره شمالی خواسته که ساختمان هایی مناسب توریسم پایدار طراحی کند و هیچگونه محدودیتی هم از نظر مالی و امکانات برای طراحی هایش لحاظ نکند. آن ها می خواستند تصور کنند مثلا اگر پل بلندی باشد که کوه های Myohyangsan را در یک نقطه به هم وصل کند، چه شکلی خواهد داشت، یا اینکه ترکیب یک خانه ی معلق با یک هواناو (هاورکرافت) و یا طرح یک هتل و تلکابین در بندر نامپو چگونه می شود. گویا قرار بوده که با این طراحی ها روح زندگی و کار در کره شمالی دمیده شود. در نهایت نتیجه این شده که میبینیم. این کانسپت ها در  Architecture Biennale در ونیز به نمایش در آمده اند و تا نوامبر هم ادامه خواهند داشت. البته اگر در ایتالیا نیستید می توانید بقیه تصاویر و توضیحات بیشتر در مورد طراحی هایشان که بیشتر شبیه کارتون های علمی-تخیلی کودکی هایمان است را در ادامه مطلب ببینید.

140616122726-restricted-use-villas-mountain-horizontal-large-gallery
در این تصویر طراح مجموعه ای از ویلاهای مخصوص تعطیلات را مشرف به آبشار کوهستان منطقه ی کوم گنگ به تصویر کشیده است.
140616133840-restricted-use-silk-co-operative-horizontal-large-gallery
اینجا گویا قرار است کارگران تمامی کشور یک جا جمع شوند. فضاهای زیادی به توربین های ابی اختصاص داده شده و مکان هایی برای فرود هلی کوپتر ها که توربین های بادی در راسش قرار دارد. این سبک توربین ها یاد آور چرخ دستی سنتی کره ای است که از آن برای بافت استفاده می شود.
140616132922-restricted-use-north-korea-guesthouse-horizontal-large-gallery
مهمانسرای رودخانه ای که توسط معماران کره شمالی طراحی شده و نامش "آشیانه پرنده" است. بیشتر طراحی ها شباهت زیادی به ساختار های معماری سنتی کره دارند. مصالح اصلی ساخت این خانه چوب هایی است که از اطراف همین مکان تهیه می شود.
140616133557-restricted-use-guestroom-bird-nest-villa-horizontal-large-gallery
این هم نمای داخلی آشیانه پرنده که سعی دارد طراحی داخلی لاکچری و آرامش بخشی را به تصویر بکشد.
140616102931-restricted-use-north-korea-architect-gondola-horizontal-large-gallery
برخی از طراحی ها واقعی تر به نظر می رسند و نشان می دهد معماران چه نوع ساخت و ساز هایی را در آینده ممکن می دانند. این تصویر یک هتل و مجموعه تلکابین را در بندر نامپو نشان می دهد، مکانی که هم اکنون تقریبا هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد.
140616124644-restricted-use-north-korea-hovercraft-home-horizontal-large-gallery
این تصویر با آسمان آبی بزرگش می خواهد ترکیب خانه های پرنده با هاورکرافت را نشان دهد.
140616114804-restricted-use-north-korea-bridge-design-horizontal-large-gallery
این یکی هم همان پلی است که در متن درباره اش حرف زدیم و کوه های Myohyangsan را به هم متصل کرده است.
140616115446-restricted-use-north-korea-woodland-retreat-horizontal-large-gallery
سرزمین چوبی که روی پاهای بلندش ایستاده، یک ساختمان دور افتاده است که چهار اتاق پذیرایی برای اقامت های مرفه دارد و با هلی کوپتر هایی که روی بالگرد نشین تعبیه شده فرود می آیند، قابل دسترسی است.
140616112046-restricted-use-horizontal-large-gallery
ساختمان قبلی از داخل این طور به نظر می رسد. دهلیز هایی در کنار وُید طراحی شده تا  بازدید کنندگان را تشویق به دیدار و گفتگو با یکدیگر کنند.
140616123806-restircted-use-mountain-conicals-north-korea-horizontal-large-gallery
مجموعه ای از ساختمان های مخروطی متعلق به آینده، به گونه ای طراحی شده اند که از حومه شهر مانند کوهی از فولاد و شیشه به نظر برسند.
140616122110-restricted-use-tree-hotel-north-korea-horizontal-large-gallery
در طراحی این ساختمان از طبیعت الهام گرفته و آن را مشابه درخت طراحی کرده اند. قرار است این ساختمان یک هتل در نزدیکی منطقه کومگنگ باشد.
140616133123-restricted-use-north-korea-train-future-horizontal-large-gallery
خوب، فقط ساختمان ها نیستند. این هم قطاری که امکان بازدید از مناطق روستایی را فراهم می کند، قطاری با مصرف بهینه انرژی که روی خودش گیاه هم پرورش می دهد.
140616184134-restriced-use-north-korea-train-horizontal-large-gallery
این تصویر هم فضای داخلی قطار را نشان می دهد با دیدی رو به حومه شهر

 

cnn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    از بعضی طرح ها خوشم نیومد زیاد جالب به نظر نمیرسید

  • yyyyyyyy
    yyyyyyyy | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    اگر هم علمشو داشته باشه اما پولشو نداره بسازه

  • ali.n
    ali.n | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    نقاشیای قشنگی هستن!
    متاسفانه راجع به کره شمالی اطلاعات کمی داریم و باید دل به رسانه ها ببندیم،، اصل قضیه که حاکم های دیکتاتور و عقب مانده دارن واضحه اما اینکه مردمش دقیقا در چه شرایطی هستن و چقدر پیشرفت داره کامل مشخص نیست.
    چند هفته پیش عکسهای جدیدی از طبیعت و ساختمانهاي پایتختش منتشر شده بود....طبیعتش فوق العاده بکر و زیباست و ادم رو متحیر میکنه.... ساختمانها و نمای پایتختش هم حداقل از تهران خودمون بهتر بود و پیشرفته تر به نظر میومد.
    در کل امیدوارم مردم این کشور ترس و رخوت رو کنار بزارن و مثل کره جنوبی اینده خوبی برای خودشون بسازن شاید ما هم درس بگیریم.

  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    شبیه minecraft میمونه!!!ماهم ازین تصورا داریم!!!ولی جدا مطمئن باشید ایران پیشرفت میکنه.تو کره شمالی خیلی دیکتاتوریه ولی ایران اینجوری نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی