ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Breach؛ یک مرورگر کاملا ماژولار، قابل دستکاری و متن باز

زمانی که قصد داریم به مرور در اینترنت بپردازیم، گزینه های ما در مورد انتخاب مرورگر محدود به چهار شرکت اصلی این حوزه می شود که همه آنها شباهت عمده ای در طراحی و عملکرد با ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

زمانی که قصد داریم به مرور در اینترنت بپردازیم، گزینه های ما در مورد انتخاب مرورگر محدود به چهار شرکت اصلی این حوزه می شود که همه آنها شباهت عمده ای در طراحی و عملکرد با یکدیگر دارند. اگر از کاربرانی باشید که علاقه خاصی به بهینه سازی های شخصی دارید باید گفت این مرورگرها به هیچ عنوان نیاز شما را برطرف نمی کند.

اما حالا یک برنامه نویس اهل سانفرانسیسکو به نام استینیسلاس پلو، مرورگری با نام Breach ساخته که یک مرورگری کاملا متن باز، ماژولار و با امکان بهینه سازی شخصی است.

بریچ قصد دارد پایه گذار نوعی جدید از مرورگرهای اینترنتی باشد. مرورگری که فقط یک ابزار برای اینترنت نباشد. این مرورگر بر پایه کرومیوم ساخته و به طور کامل در جاوا اسکریپت و HTML5 کد گذاری شده است. تمام عناصر سازنده یک مرورگر معمولی در بریچ به صورت اپلیکیشن های تحت وب ساخته شده که به API آن چفت می شود. در واقع خود شما باید از پایه این مرورگر را بسازید. با اجرای اولیه پیغامی ظاهر می شود: "این مرورگر به دلیل اجرا نبودن ماژول های مورد نیاز، قادر به مرور در اینترنت نیست." و سپس با راهنمایی های خود می توانید ماژول هایی مانند mod_strip و غیره را از طریق نوار آدرس نصب کنید. هر کدام از امکاناتی که بخواهید فقط با نصب ماژول مربوطه به مرورگر شما اضافه خواهد شد.

این مرورگر جدید فعلا در نسخه آلفا فقط برای مکینتاش و لینوکس عرضه شده و هنوز ماژول های زیادی (مانند ماژول بوکمارک ها) ندارد. باید گفت این مرورگر برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند امکانات مرورگر خود را به وسیله CSS یا جاوا اسکریپت بسازند. اسکلت ساخته شده و فقط لازم است بدنه را شما روی آن سوار کنید.

هنوز برای اینکه بگوییم می توانید این مرورگر را جایگزین کروم یا فایرفاکس کنید بسیار زود است. اما به هر حال بریچ تجربه جدید و نویی در حوزه مرورگرهای اینترنتی خواهد بود. برای دریافت این مرورگر می توانید به آدرس Breach.cc مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • AmerKhan
    AmerKhan | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    ممنون آقای پور حسینی ، دستتون درد نکنه

  • the one with mind
    the one with mind | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    "هنوز برای اینکه بگوییم می توانید این مرورگر را جایگزین کروم یا فایرفاکس کنید بسیار زود است"
    مردم هنوز از فایرفاکس استفاده می کنن؟

  • kamyab98
    kamyab98 | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    ماشاالله چه قدر هم پر حجمه۵۵ مگ نسخه مک شه.. میره واسه لیست شب :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی