ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

بدترین تلفن های هوشمندی که تا به حال در سال ۲۰۱۴ معرفی شده اند

همواره در بررسی های دیجیاتو تلاش کرده ایم تا محصولات شناخته شده را معرفی کنیم و با نگاهی موشکافانه به نقاط ضعف و قوت آن ها، شما را به سمت خریدی خوب سوق دهیم. اما ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۸

همواره در بررسی های دیجیاتو تلاش کرده ایم تا محصولات شناخته شده را معرفی کنیم و با نگاهی موشکافانه به نقاط ضعف و قوت آن ها، شما را به سمت خریدی خوب سوق دهیم.

اما معرفی محصولات خوب همواره تنها راهنمایی قابل انجام دادن به شمار نمی رود. در بین موبایل های متعددی که سالانه ساخته می شوند و به بازار می آیند، هستند نمونه های ضعیفی که با شناخت آن ها می توان از یک خرید بد دوری کرد.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بدترین تلفن هایی که تا کنون در سال ۲۰۱۴ ساخته شده اند. شایان ذکر است که در این لیست تنها محصولات شرکت های معتبر در نظر گرفته شده اند.

۶. Samsung Galaxy Ace Style

Samsung-Galaxy-Ace-Style-4-w600

سامسونگ هر ساله موبایل های بسیاری را به سبد محصولات خود اضافه می کنند. در حالی که اکثر این دستگاه ها از استاندارد های قابل قبولی برخوردار هستند و امکانات بالایی را به کاربر ارائه می دهند، گاهی اوقات موبایل هایی نیز پیدا می شوند که فرسنگ ها با آنچه که سامسونگ در دیگر محصولاتش ارائه می دهد، فاصله دارند.

گلکسی Ace Style یکی از همین موبایل های بی کیفیت است. این دستگاه با قیمت ۱۷۰ دلار در زمره محصولات اقتصادی قرار می گیرد، اما باز هم در مقایسه با رقبایی با قیمت مشابه، حرف چندانی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش این دستگاه ۴ اینچی با رزولوشن WVGA است و اندروید ۴.۴ روی آن، به خاطر روم ۵۱۲ مگابایت، و البته رابط کاربری سنگین تاچ ویز، بسیار کند اجرا می شود. جالب اینکه این دستگاه از لحاظ ظاهری نیز تعریفی ندارد و تناسبی را با واژه Style در انتهای نامش، برقرار نمی کند.

۵. Sony Xperia E1

Sony-Xperia-E1-2-w600

سونی را همواره به ساخت محصولاتی با کیفیت میشناسیم. استفاده از مواد مرغوب در تولید موبایل های این شرکت، کاربران بسیاری را به جمع طرفداران این شرکت ژاپنی اضافه کرده است. اما جالب اینکه سونی تمام آرمان های خود را در حین ساخت Xperia E1 زیر پای گذاشته است.

این دستگاه نه تنها دارای بدنه ای با پلاستیک نا مرغوب است، بلکه با نمایشگری ۴ اینچی و رزولوشن WVGA، تصاویر بسیار رنگ پریده را در برابر چشمان کاربر قرار می دهد. دوربین این محصول عملکرد نا امید کننده ای دارد و رم ۵۱۲ مگابایت آن نیز به هیچ جوابگوی اندروید ۴.۳ نخواهد بود. جالب اینکه سونی برای این دستگاه رقم ۱۶۰ دلار را نیز طلب می کند.

 

۴. Samsung Galaxy Grand Neo

Samsung-Galaxy-Grand-Neo-4-w600

مثل اینکه سامسونگ وقتی قصد تولید محصولی اقتصادی را دارد، به کل استاندارد هایش را زیر پای می گذارد. این محصول نیز شباهت های بسیاری با Ace Style دارد، با این تفاوت که از نمایشگری ۵ اینچی بهره می برد.

سامسونگ در این دستگاه نمایشگر را بزرگ تر کرده، اما بالا بردن کیفیت تصویر را فراموش نموده است. رزولوشن WVGA وقتی در صفحه ۵ اینچی قرار بگیرد، بد تر از هر زمان دیگر می شود و با چگالی ۱۶۸ پیکسل در هر اینچ، تصاویر نه چندان دلچسبی را به نمایش در می آورد.

وقتی موتورولا می تواند دستگاهی ۲۰۰ دلاری را با رزولوشن 720p همراه کند، قطعا برای کاربران خرید Grand Neo با قیمت ۲۷۰ دلار چندان توجیهی ندارد.

 

۳. Alcatel OneTouch Idol Alpha

Alcatel-OneTouch-Idol-Alpha-0-w600

بر خلاف نسل های قبلی OneTouch Idol که محصولاتی قابل احترام به شمار می رفتند، مدل Alpha حرف چندانی برای گفتن ندارد. این محصول در بالا و پایین بدنه خود از پلاستیک شفاف استفاده کرده است، اما این قضیه به قدری قانع کننده برآورد نمی شود که آلکاتل بابتش ۴۰۰ دلار از کاربر طلب کند. اندروید جلی بین و پردازنده ضعیف MediaTek از عواملی هستند که ارزش واقعی Idol Alpha را بسیار پایین می آورند.

 

۲. Nokia X

Nokia-X-0-w600

نوکیا اکس اولین تلاش مایکروسافت برای ورود به دنیای اندروید به حساب می رفت. درست است که این محصول در رده اقتصادی طبقه بندی می شود، اما ضعف های کلیدی آن باعث می شود که قرار ندادنش در این لیست اندکی سخت باشد.

عدم دسترسی به گوگل پلی، نمایشگر ضعیف، دوربین بی کیفیت و عملکرد کلی ضعیف، از جمله عواملی هستند که نوکیا اکس را در زمره بدترین موبایل های سال ۲۰۱۴ قرار می دهند. مایکروسافت و نوکیا خودشان نیز متوجه ایرادات این دستگاه شدند و تنها چهار ماه پس از عرضه آن، مدل اکس۲ را به بازار ارائه کردند.

 

۱. HTC Desire 310

HTC-Desire-310-0-w600

Desire 310 از جمله جدیدترین تلاش های HTC برای حضور در بازار محصولات اقتصادی به شمار می رود. نمایشگر این دستگاه با ابعاد ۴.۵ اینچ و رزولوشن ۴۸۰ × ۸۵۴ پیکسل عملکرد ضعیفی دارد و دوربین آن نیز تصاویر چشم نوازی را شکار نمی کند.

نکته عجیب در مورد Desire 310 نرم افزار آن است که ترکیبی ناپخته از اندروید خالص و رابط کاربری سنس به شمار می آید. HTC در حالی که از پلاستیک کاملا نا مرغوب برای ساخت این دستگاه استفاده کرده، قیمت گران ۲۰۰ دلار را نیز برای آن در نظر گرفته است.

 

شما بدترین موبایلی که تا به حال داشته اید، چه بوده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • علی
    علی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

    آخه Xperia. E1 خوش دست رو با این اشغال ها گذاشتی تو یک پست؟
    بعد می گی بد ترین گوشی هست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی