ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرحی مفهومی از آینده هلی کوپتر های نظامی

رقابت برای سریع ترین هلی کوپتری که تا به امروز ساخته شده است به نظر می رسد وارد قسمت های جذاب خودش گردیده، در طول سال های اخیر مدل هایی با طراحی های منحصر به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۰

رقابت برای سریع ترین هلی کوپتری که تا به امروز ساخته شده است به نظر می رسد وارد قسمت های جذاب خودش گردیده، در طول سال های اخیر مدل هایی با طراحی های منحصر به فرد به پرواز درآمده اند ولی هیچکدام از آنها شبیه سفینه ی هوایی فرانکشتاین مانند کمپانی هواپیما سازی AVX نبوده است.

آنگونه که از شواهد بر می آید طرح مفهومی که از جانب AVX ارائه شده است تلاشی باشد برای پاسخگویی به اهداف و برنامه های نظامی ارتش آمریکا به منظور ایجاد ابزارهایی چند منظوره و جایگزین کردن آنها با تجهیزات نظامی فعلی و ظاهراً طرح مفهومی یاد شده قادر است مکمل یا جایگزین هلی کوپرتهایی چون بلک هاوک (Black Hawk)، آپاچی (Apache) و شنوک (Chinook) گردد.

2

انتظار می رود روتورهای دوگانه ی اصلی (اشاره به ملخ های چرخان بالایی) این هلی کوپتر ۱۲۲۴۷ کیلوگرمی، قدرت کافی برای بلند کردن و حمل محموله هایی با وزن ۵۹۰۰ کیلوگرم را فراهم بیاورند یا به زبان دیگر این هلی کوپتر قادر به حمل ۱۲ سرباز کاملاً مجهز شده برای مبارزه به همراه ۴ نفر خدمه ی خود خواهد بود و این در حالیست که دو بال کوچک موجود بر روی بدنه با پشتیبانی دو موتوری که در دو طرف هلی کوپتر قرار گرفته اند می توانند ۴۰ درصد از نیروی لازم برای حرکت رو به جلوی آن را تامین نموده و آن را ۵۰ درصد سریعتر از مدلهای مشابه نمایند.

در حالیکه AVX لازم است با رقبا و طراحی هایی جدی از جانب سایر کمپانی ها مانند بوئینگ، بل (Bell)، سیکورسکی (Sikorksy) رقابت نماید شما می توانید بر این نکته ایمان داشته باشید نسل آتی هلی کوپترها شباهت چندانی با نسل فعلی چه از نظر ظاهری و چه از لحاظ قابلیت های فنی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • چسب زخم
    چسب زخم | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    همه فناروی های نظامی ارتش امریکا ....تا اسم نظامی میاد یاد امریکا میافتم .

  • amirftma
    amirftma | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    یده سلاح ها جالبه که هم میشه از هلیکوپتر بیرون باشن هم داخلش این طوری سرعت بهتری میگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی