ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا می دانستید اچ تی سی اولین سازنده تلفن هوشمند مایکروسافت بود؟

احتمالا اکثر طرفداران برند اچ تی سی می دانند که این شرکت اولین تلفن همراه اندرویدی را در سال ۲۰۰۸ با G1 عرضه کرد. می توان گفت نقطه شروع اندروید در اچ تی سی بود اما جالب ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۳ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

احتمالا اکثر طرفداران برند اچ تی سی می دانند که این شرکت اولین تلفن همراه اندرویدی را در سال ۲۰۰۸ با G1 عرضه کرد. می توان گفت نقطه شروع اندروید در اچ تی سی بود اما جالب است بدانید که این تنها "اولین" در تاریخ اچ تی سی نیست.

خیلی قبل تر از اینکه اندروید بازار موبایل های هوشمند را به تسخیر خود درآورد، مایکروسافت پلتفرمی داشت که جد ویندوز فون فعلی محسوب می شود؛ یعنی ویندوز موبایل. در همان سال ها شرکت های زیادی بودند که قصد داشتند به وسیله این سیستم عامل یک تلفن هوشمند واقعی به بازار عرضه کنند ولی در واقع اچ تی سی (که در سال ۱۹۹۷ به عنوان سازنده لپ تاپ تاسیس شد) اولین شرکتی بود که اولین تلفن هوشمند با سیستم عامل ویندوز موبایل را ساخت.

در اکتبر سال ۲۰۰۲ مایکروسافت خبر از یک نرم افزار تلفن هوشمند داد (که به طور غیر رسمی ویندوز موبایل ۲۰۰۲ نامیده شد) و آن را به عنوان یک انقلابی در صنعت تلفن همراه معرفی کرد. تلفن های همراه در آن زمان فقط برای تماس گرفتن یا ارسال پیامک بود. مایکروسافت هم از این ضعف استفاده کرد. از جمله شرکای سخت افزاری ویندوز موبایل ۲۰۰۲ می توان به سامسونگ، سندو، کوپال و همچنین اچ تی سی اشاره کرد. به دلایلی این اچ تی سی بود که موفق شد افتخار سازنده اولین تلفن همراه هوشمند با این پلتفرم جدید را از آن خود کند: یعنی HTC Canary.

اچ تی سی کنری (که عکس آن را در بالا می بینید) یک صفحه ۲.۲ اینچی با رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ پیکسل و ۶۵هزار رنگی داشت. پردازنده آن TI OMAP با ۱۳۲ مگاهرتز سرعت، ۱۶ مگابایت رم، ۳۲ مگابایت فضای داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی SD و باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر مشخصه های آن بود. این دستگاه دارای یک دوربین VGA و اپلیکیشن های ویندوز مانند آتلوک، اینترنت اکسپلورر و مدیا پلیر بود. اچ تی سی کنری به معنای واقعی اولین عضو خانواده تلفن همراه هوشمند بود.

آخرین مدلی که از ویندوز موبایل بهره برد، اچ تی سی واکس (ویندوز موبایل 6.0 استاندارد، کیبورد سخت افزاری کشویی QWERTY) بود که تا سال ۲۰۰۷ عمر کرد.

اما حالا در سال ۲۰۱۴ هستیم و اچ تی سی تماما اندرویدی شده، ولی با این حال مایکروسافت را به طور کامل ترک نکرده و احتمال دارد امسال یک تلفن هوشمند با سیستم عامل ویندوز فون ۸.۱ عرضه کند.

راستی؛ شما پاکت پی سی ها یا همان رایانه های جیبی را خاطرتان هست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Khairallah
    Khairallah | ۲۷ دی ۱۳۹۳

    SALAM

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی