ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پروژه صفر به سراغ حفره های امنیتی اینترنت می رود ‎

بحث حفره های امنیتی موجود در سطح اینترنت به قدری جدی است که گوگل به تازگی خودش دست به کار شده و با بالا زدن آستین ها، تیمی را در داخل شرکتش تشکیل داده تا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۸

بحث حفره های امنیتی موجود در سطح اینترنت به قدری جدی است که گوگل به تازگی خودش دست به کار شده و با بالا زدن آستین ها، تیمی را در داخل شرکتش تشکیل داده تا با کمک آن ها ضعف های امنیتی موجود در سیستم های خود را شناسایی کند. «پروژه صفر» تشکیل شده از ماهر ترین هکر های گوگلی است و قصد دارد علاوه بر نرم افزار های این شرکت، سایر برنامه های موجود در سطح اینترنت را نیز جهت یافتن حفره های امنیتی مورد بررسی قرار دهد. به نظر می رسد باگ «خونریزی قلبی» به شدت گوگل را نگران کرده و این شرکت را وادار نموده تا با اقدامات خود از بروز فاجعه هایی مشابه جلوگیری به عمل آورد.

به گفته گوگل پروژه صفر تشکیل شده از تیمی عالی است که هدفشان کاهش قابل توجه تعداد افرادی است که توسط حفره های امنیتی مورد حمله قرار می گیرند. هدف این برنامه، افزایش امنیت هر نرم افزاری است که مردم زیادی از آن استفاده می کنند. برای انجام این کار، گوگل تعدادی از متخصصین امنیت را به استخدام در آورده تا تیم پروژه صفر را شکل دهد. برنامه این است که در آینده مرزهای فعالیت این گروه گسترش پیدا کند و از اطلاعات دریافتی توسط سایر محققین امنیتی نیز استفاده شود.

تمامی گزارش ها در یک دیتابیس خارجی (که هم اکنون خالی است) ثبت می شود و کمپانی این باگ ها را تنها و تنها به تولیدکنندگان برنامه ها گزارش می دهد تا در صدد رفع آن ها برآیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۶ تیر ۱۳۹۳

    ماشااله گوگل ایول داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی