ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکر پلی استیشن 3 حالا برای گوگل کار می کند

پروژه صفر گوگل را که به یاد دارید؟ گوگل قصد دارد تمامی حفره های بزرگ اینترنت را پیدا کند و برای اینکار نیاز به نوابغی چون Geo Hotz، هکر معروف پلی استیشن 3 دارد. نام ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۴

پروژه صفر گوگل را که به یاد دارید؟ گوگل قصد دارد تمامی حفره های بزرگ اینترنت را پیدا کند و برای اینکار نیاز به نوابغی چون Geo Hotz، هکر معروف پلی استیشن 3 دارد.

نام جورج هاتز ملقب به جئو هاتز، اولین بار در سال 2007 مطرح شد، زمانی که وی برای اولین بار آیفون را جیلبریک کرد. 3 سال بعد و در سال 2010، وی اعلام کرد که با موفقیت پلی استیشن 3 را هک کرده، کنسولی که به مدت 4 سال، هیچ هکری موفق به در خطر انداختن سیستم امنیتی داخلی آن نشده بود توسط جورج هاتز 20 ساله هک شد.

اوایل امسال جورج هاتز یکی از مشکلات امنیتی کروم را به گوگل گزارش کرد و 150 هزار دلار جایزه در ازای تلاشی که کرده بود دریافت کرد. احتمالا پس از این اتفاق، گوگل هاتز را زیر نظر داشته تا اینکه تیم پروژه صفر را تشکیل داده.

پس از خاتمه یافتن پرونده شکایت سونی از هاتز در سال 2011، وی با مجازاتی مواجه شد و قسم یاد کرد که دیگر هیچ یک از محصولات این شرکت را هک نکند. چند ماه بعد، وی به دفتر آمریکای سونی دعوت شد تا با مهندسین این کمپانی در مورد متودهای خودش صحبت کند. پس از آن وی در خفا به کالیفورنیا رفت تا با فیسبوک کار کند ولی 8 ماه بعد این شرکت را هم ترک کرد.

این طور که به نظر می رسد تیم پروژه صفر گوگل تشکلی قدرتمند از نوابغ دنیای هک خواهد بود. البته با توجه به سوء پیشینه هاتز به نظر نمی رسد وی مدت زمان زیادی این تیم را همراهی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • علی
    علی | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

    اقا کسی بلده بازی کلش اف کلنزو هک کنه؟

  • Chris
    Chris | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

    خب ما اینجا چیو مثلا هک کنیم یا باهاش تمرین کنیم
    اگه بخایم باگی اینجا کشف کنیم،کسی اهمیت نمیده.اگه کسی با این باگ چیزیو هک کنه،فک میکنن ما این کارو کردیم و....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی