ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و سامسونگ بر سر سیستم عامل مورد علاقه خود نزاع می کنند

بنا به خبرهای رسیده گوگل و سامسونگ مجددا نزاع های خود را شروع کرده اند. اما این بار آتش دعواها از سیستم عامل ساعت های هوشمند برافروخته شده. گویا مدیرعامل گوگل، لری پیج از اینکه سامسونگ تایزن را ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۷

بنا به خبرهای رسیده گوگل و سامسونگ مجددا نزاع های خود را شروع کرده اند. اما این بار آتش دعواها از سیستم عامل ساعت های هوشمند برافروخته شده.

گویا مدیرعامل گوگل، لری پیج از اینکه سامسونگ تایزن را به عنوان سیستم عامل اصلی ساعت های هوشمند خود انتخاب کرده، به هیچ عنوان خوشحال نیست. چرا که سامسونگ برای پرورش این سیستم عامل زمان بیشتری می گذارد تا Android Wear و این نارضایتی را در یک جلسه خصوصی با نایب رئیس هیئت مدیره سامسونگ، جی وای لی، به آنها اعلام کرد. نماینده سامسونگ هم در جلسه گفت که این شرکت برنامه های بیشتری برای توسعه هرچه بیشتر تایزن و ساعت های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل دارد.

سال گذشته گفته می شد که سامسونگ در تلاش است تا تلفن های هوشمندی با سیستم عامل تایزن روانه بازار کند، تا به گوگل ثابت کند در چند سال گذشته در اصل سامسونگ دلیل موفقیت اندروید بوده. این شرکت کره ای امیدوار بود با معرفی تلفن های هوشمند مبتنی بر تایزن موفقیت سری کهکشانی را تکرار کند و همچنین، با تمرکز به روی تایزن وابستگی خود را به گوگل کاهش دهد.

گوگل هم از سامسونگ این درخواست را دارد که تولید اپلیکیشن ها و سیستم عامل شبیه به اندروید را متوقف کند و زمان بیشتری به سیستم عامل پوشیدنی گوگل، اندروید ور، اختصاص دهد. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر سامسونگ سیستم عامل ساعت هوشمند اصلی خود، یعنی گلکسی گیر را از اندروید به تایزن تغییر داده است.

در عصبانی شدن گوگل از سامسونگ در استفاده از سیستم عامل تایزن نکته ای نهفته است که احتمالا شما هم به آن فکر کرده باشید: گوگل بیشتر از اینکه سامسونگ اندروید را لازم داشته باشد، به این شرکت کره ای متکی است. به نظر شما آیا واقعا موفقیت اندروید به واسطه سامسونگ بوده؟ آینده این دعوا چه خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • nafiseh_mohamadi
    nafiseh_mohamadi | ۲۸ تیر ۱۳۹۳

    جواب سوال رو درست نمیتونم بدم چون پیچیدست اما خودم تا وقتی با نکسوس ۷ و۴ که اندرویدی خالصن کار نکرده بودم واقعا به اندروید به عنوان سیستم عامل قابل استفاده نگاه نمیکردم(به خاطر هنگ و لگ که توش دیده بودم). بنابراین سامسونگ گوشی اندرویدی بزنه یا نزنه من بعد از این هم فقط نکسوسها رو انتخاب میکنم.

  • vahidgraphic
    vahidgraphic | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

    سال گذشته گفته می شد که سامسونگ در تلاش است تا تلفن های هوشمندی با سیستم عامل تایزن روانه بازار کند، تا به گوگل ثابت کند در چند سال گذشته در اصل سامسونگ دلیل موفقیت اندروید بوده.

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اندروید مدیون سامسونگ؟

    وقتی اندروید نبود سامسونگ مجا بود؟
    یه آیفون یود و نوکیا
    خوبه اندروید شرکتا رو زنده کرد . کی میرفت ال جی بخره. کی میرفت سامسونگ بخره

  • سید
    سید | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

    تعجب میکنم از بعضی از دوستان که سامسونگو با گوگل مقایسه میکتن..قبل اندروید هم سامسونگ گوشی داشت ولی گوشیایی درجه دو وسه و این اندرویدو گوگل بود که سامسونگو ب این موفقیت رسونددوعرصه گوشی..سامسونگ چ باشه چی نباشه گوگل کارش لنگ نمیموننه مگ در بقیه رشته های تکنولوژی گوگل کارش لنگ سامسونگه که الان بزرگترینو برترین شرکت دنیاس؟!پس بودو نبود شرکتی مث سامسوونگ خیلی فرق نمیکنه هرچند اوایل برا گوگل سخت خواهد بود..ولی بمرور سونی و ال جی بانبود سامسونگ پیشرفت بیشتری میکنن چون الان زیر سایه سامین ولی سامی نباشه اونا رشدمیکنن و اندرویدم دوباره به حالت عادی برمیگرده!

    • Erfanm
      Erfanm | ۲۷ تیر ۱۳۹۳

      نیازی به گزافه گویی نیست دوست من
      شما برو توی GSMArena
      بزن گوشی های اندرویدی
      Galaxy S به قبل رو نگاه کن
      بعدش رو هم نگاه کن
      این سامسونگ بوده که اندروید رو تبدیل کرد به برندی قابل رقابت با اندروید
      الان سری گلکسی محبوبیت بیشتری داره از ANDROID
      گوشی های سامسونگ هم دلیل موفقیت اندروید هستن
      کنار رفتن سامسونگ یعنی 1/3 شدن درآمد اندروید و گوگل
      اما سامسونگ با تیزن داره بازار جدیدی رو پایه میذاره
      گوگل دیده دستش توی سفره نیست میخواد سنگ بندازه جلو سامی که از دستش نده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی