ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش یک سگ بادکنکی به ارزش ۵۸ میلیون دلار؛ ارزش گذاری هنر تا کجا پیش می رود؟

«جفری جِف کونز» متولد ۱۹۵۵ نقاش و مجسمه‌ساز معاصر آمریکایی و یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان زنده که از لحاظ ارزش، آثارش دارای چندین رکورد قیمت است. او در نمایشگاه اخیرش در موزه ی ویتنی کارهایش را به نمایش گذاشته. این نمایشگاه ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

«جفری جِف کونز» متولد ۱۹۵۵ نقاش و مجسمه‌ساز معاصر آمریکایی و یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان زنده که از لحاظ ارزش، آثارش دارای چندین رکورد قیمت است. او در نمایشگاه اخیرش در موزه ی ویتنی کارهایش را به نمایش گذاشته. این نمایشگاه (از 27 جون تا 19 اکتبر دایر است) باعث شده تا هرکسی درباره او و اینکه واقعا دلیل گرانی بش از اندازه کارهای او چیست، صحبت کند. این نمایشگاه گرانترین نمایشگاهی است که موزه ی ویتنی تا به حال برای یک شخص [و نه گروه] برگزار کرده است. آخرین کار گران قیمت او، سگ بادکنکی نارنجی،که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، در نوامبر(تقریبا آبان ماه) سال گذشته به قیمت سرسام آور 58.4 میلیون دلار (تقریبا  ‍۱۶۰ میلیارد تومان) فروخته شد.

وقتی در مورد گران قیمت بودن چیزی صحبت می کنیم دقیقا منظورمان چیست؟ برای اینکه ارزش این رقم برای تنها یک اثر هنری را بهتر درک کنیم، اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به نمونه ی چیزهایی که می توانیم با این مقدار پول تهیه کنیم. ما اینجا 8 تا از گران ترین چیزهای دنیا را بررسی کردیم تا ببینیم گران ترین سوژه ها از نظر مردم، در حقیقت چه قدر گران هستند. این 8 مورد، همه با هم، قیمتی به اندازه یک سگ بادکنکی نارنجی دارند. آیا این هنر مبتذل است و سیاست های نهان بزرگی پشتش نهفته، یا واقعا اینهمه ارزش دارد؟ با ما در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید تا ببینیم ارزش واقعی 58 میلیون دلار چه قدر است.

AR-AG430A_KOONS_JV_20140619124206
آقای جفری جِف کونز

یکی از گران ترین تاج هایی که تا کنون در حراجی به فروش رفته است، تاجی است متعلق به یک شاهزاده خانم واقعی (Katharina Henckel von Donnersmarck) که از زمرد و الماس ساخته شده. این تاج در می 2011 به قیمت 12.3 میلیون دلار به فروش رفته است. مطمئنا سگ بادکنکی روی سر، به خیره کنندگی این تاج نخواهد بود.

3032993-inline-i-emerald-and-diamond-tiara-formerly-in-the-collection-of-princess-katharina-henckel-von-donnersmarc

گران ترین ساعت مچی که در حراجی به فروش رفته، ساعت «سوپرکامپلیکیشن» هنری کریوز، ساخته شده توسط مارک پاتک فیلیپ بوده است. به گفته ی سازنده این ساعت پیچیده ترین ساعتی است که تا کنون ساخته شده. این ساعت به قیمت 11 میلیون دلار در دسامبر 1999 فروخته شد.

1-the-henry-graves-supercomplication-also-by-patek-philippe-sold-for-11-million-at-sothebys-in-december-1999-its-the-most-complicated-watch-ever-created

این خانه ی ویلایی 30 هزار فوت (تقریبا 9000متر) مربعی، در یک جزیره خصوصی در تایلند، با قیمت 10 میلیون دلار به فروش می رسد.

OB-RK275_hodtha_H_20120117112025

L'lle aux Orties یکی از نقاشی های مونه بازمانده از سال 1897 میلادی (ایا این اثر هنری قابل ارزش گذاری هست؟) در نوامبر 2013 به قیمت 8.1 میلیون دلار فروخته شد.

Christie's Contemporary Art Sale

حلقه ی نامزدی خانم کارداشیان هنرپیشه ی هالیوود، که توسط لورین شوارتز طراحی شده، با الماس 15 قیراطی در حدود 5 میلیون دلار تخمین زده می شود.

celebrity-bling-kim-kardashian

یکی از گران قیمت ترین ماشین های دنیا، لمبورگینی وننو رودستر، که امسال تنها 9 عدد از ان ساخته شده. حقیقتا برای ساخت این ماشین مواد خیلی بیشتری از سگ بادکنی مصرف شده است. 4.5 میلیون دلار.

3032993-inline-lamborghini-veneno-roadster-photo-547134-s-1280x782

گران ترین کفش جهان، رابی اسلیپرز، توسط هری وینستون، که با 4600 یاقوت پوشانیده شده در سال 1989 به مناسبت 50امین سالگرد فیلم جادوگر شهر اوز ساخته شد. این کفش ها از سگ بادکنکی خیلی هم براق تر هستند! قیمت آن ها 3 میلیون دلار است.

Harry Winston Ruby Slippers

یکی از گران ترین سگ های غیر بالونی دنیا، توله سگ بولداگ تبتی، ماه مارچ گذشته، در یک حراجی لاکچری حیوانات خانگی در چین، به قیمت 2 میلیون دلار فروخته شد. در اسطوره ها گفته می شود که این نوع سگ خون شیر در رگ هایش جریان دارد. مطمئنا سگ بادکنکی این یک ویژگی را ندارد. بر خلاف فولاد ضد زنگی که بدن سگ بادکنکی را می سازد، این سگ ها نوازش را خیلی هم دوست دارند.

528183374

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • masih
    masih | ۳۰ تیر ۱۳۹۳

    هنر همان لامبورگینی هست که من هنوز عکساش وال پی سیم هستش و اوج مهندسی هستش

  • amirftma
    amirftma | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    گفتی سگ بادکنکی نارنجی درلم رف سمت نارنجی هی خدا یادش به خیر به امید روزی که دیجیاتو از نارنجی هم بالا تر بره
    من مطمنم میشه

  • mostafa_bahrami
    mostafa_bahrami | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    همه گیر دادن به رقم که اصلا علمی نیست
    برادر 30 هزار فوت مربع میشه 2787متر مربع،
    شما تو تبدیل کردن از متر طول استفاده کردی احتمالاً

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی