ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال طراحی رابط کاربری جدید با نام پروژه آتن در سیستم عامل کروم است

یکی از کارمندان گوگل، فرانسیس بیوفورت یک تصویر در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس منتشر و اعلام کرد تیم سیستم عامل کرومیوم در حال تست یک رابط کاربری جدید برای سیستم عامل کروم هستند. این ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

یکی از کارمندان گوگل، فرانسیس بیوفورت یک تصویر در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس منتشر و اعلام کرد تیم سیستم عامل کرومیوم در حال تست یک رابط کاربری جدید برای سیستم عامل کروم هستند.

این پروژه با نام "آتن" شناخته می شود و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، تیم طراحی تلاش می کنند تا رابط کاربری سیستم عامل کروم را به آنچه که در اندروید ال به نام طراحی متریال شناخته می شود، نزدیک کنند. در این تصویر مجموعه ای از پنجره ها به همراه پنلی جهت مدیریت آنها دیده می شوند.

همچنین بیوفورت ضمن معرفی این پروژه، سورس آن را در سیستم عامل کرومیوم (نسخه متن باز سیستم عامل کروم) جهت تست کاربران حرفه ای اعلام کرد:

"برای مشاهده این رابط کاربری جدید کافی است به سورس کد کرومیوم مراجعه و سپس athena_main را با ninja-C out/Release athena_main کامپایل کنید."

بعد از نزدیک شدن سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل محصولات مایکروسافت و اپل، گوگل هم به این مسیر آمده و طراحی کارت شکل و دیزاین متریال را در سیستم عامل کروم وارد کرده است.

به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور، سیستم عامل های موبایل و رایانه های خانگی با یکدیگر تفاوت آنچنانی نداشته باشند و به طور کامل یکپارچه شوند. شما چه حدسی می زنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    متریال دیزاین خوب است. دوست داریم. :-)

  • احسان
    احسان | ۲۹ تیر ۱۳۹۳

    به نظر من :
    در گذشته برای اینکه مردم رو به خرید گجت تشویق بکنن رابط کاربری رو با اشیای حقیقی تلفیق میکردن تا مردم با گجت ها روابط حسنه ای داشته باشن :D
    اما طراحان عزیز با گذشت چند سال دیدند مردم روابط حسنه رو پیدا کردند و حالا باید بحث سادگی رو رواج بدن ... به همین خاطر طراحی فلت به اوج رسید ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی