ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایُپس (MIOPS): ماشه ای استثنائی برای عکاسی فوق سریع

عکاسی سریع که در اصطلاح به آن High-speed Photography نیز گفته می شود در صورت نداشتن تجربه و ابزار مناسب می تواند به کاری دشوار، عذاب آور و در برخی موارد بی نتیجه بدل گردد. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۱

عکاسی سریع که در اصطلاح به آن High-speed Photography نیز گفته می شود در صورت نداشتن تجربه و ابزار مناسب می تواند به کاری دشوار، عذاب آور و در برخی موارد بی نتیجه بدل گردد. ممکن است شما یک دوربین و فلاش سریع داشته باشید ولی با در اختیار نداشتن ابزار مناسب، ثبت یک لحظه ی خاص که بسیار سریع رخ می دهد تقریباً غیر ممکن است. مایپس (MIOPS) تریگر یا ماشه ی جدیدی برای دوربین های دیجیتال DSLR است که کار گرفتن عکس های سریع و خاص را به سادگی و آن هم برای یک نفر و بدون نیاز به کمک فرد دوم فراهم می آورد.

این ماشه به تنهایی قادر است با تشخیص نور، حرکت و یا صدا متوجه شود لحظه ی خاص برای ثبت تصویر مورد نظر فرا رسیده است و لذا دوربین و فلاش شما را بلافاصله به ثبت آن لحظه ی خاص وا دارد. به این ترتیب شما به سادگی هر چه تمام قادر خواهید بود تصاویری مانند لحظه ی رخ دادن صاعقه و یا عبور یک گلوله از یک جسم خاص و متلاشی شدنش را ثبت کنید.

2

اگر نسخه ی Ultimate مایپس را تهیه کنید کار با آن بسیار جذاب تر نیز می شود زیرا دارای بلوتوث بوده و شما می توانید از طریق یک اپلیکیشن بر روی تلفن هوشمند خود آن را تنظیم و کنترل نمایید. بر خلاف سایر اپلیکیشن های تریگر ارائه شده برای تلفن های هوشمند، اپلیکیشن مایپس شما را قادر می سازد تا سناریوهای متفاوت و دقیقی را برای عکاسی تعریف کرده و ثبت عکس را به شرایط بسیار خاصی محدود کنید.

مایپس به دنبال جمع آوری سرمایه اولیه است تا وارد فاز تولید انبوه گردد، اگر ایده ی این ماشه ی هیجان انگیز شما را نیز جذب خود کرده است می توانید نسخه ی ساده (Basic) آن را به قیمت ۱۸۹ دلار و نسخه ی کامل یا Ultimate‌ را به قیمت ۲۲۹ دلار پیش خرید کنید و منتظر بمانید تا در ماه دسامبر به احتمال زیاد قادر به تجربه اش شوید.

البته نباید فراموش کرد چنین رقمی برای یک تریگر دوربین رقم قابل توجهی محسوب می گردد و بهتر است قبل از خرید مطمئن شوید تعداد عکس های خاصی که نیازمند تکنیک عکاسی سریع هستند و قرار است شما آنها را ثبت کنید به اندازه ی کافی زیاد می باشند. در ادامه از شما دعوت می کنیم تا در دیجیاتو به تماشای ویدئوی این گجت جذاب و دلربای گیک های عکسای بنشینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Control High-speed Photography - Edit.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۳۱ تیر ۱۳۹۳

    واقها دستگاه جالبه البته واسه عکاسا ولی من که G3 میخوام

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی