ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی که یک میلیاردر از مشکلاتش می گوید؛ پول دار بودن به آن خوبی که فکر می کنید نیست

خوشحال بودن با پول کمتر و یا یک زندگی بی تفاوت با پول بیشتر. انتخاب میان این دو کار سختی است. اما آیا واقعا پول دار شدن با چنین مشکلاتی همراه است؟ اگر اینچنین باشد، آیا ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۹

خوشحال بودن با پول کمتر و یا یک زندگی بی تفاوت با پول بیشتر. انتخاب میان این دو کار سختی است. اما آیا واقعا پول دار شدن با چنین مشکلاتی همراه است؟ اگر اینچنین باشد، آیا پولدار شدن ارزشش را دارد؟

یک ثروتمند ناشناس سوال بالا را که توسط یکی از کاربران وبسایت Quora مطرح شده را پاسخ می دهد. پاسخی منطقی که شاید برای بسیاری تکان دهنده باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اواسط دهه سوم زندگی ام، تقریبا 15 میلیون دلار پول داشتم که از فروش یک شرکت استارت آپ تکنولوژی به دست آمده بود. من با افراد زیادی در مورد این سوال صحبت و پیرامون اینکه چگونه پس از پولدار شدن همان آدم سابق باقی بمانم تفکر کردم.

پاسخ من این است: ثروتمند بودن بهتر از ثروتمند نبودن است، اما پولدار بودن به آن خوبی که تصور می کنید نیست. چرا؟ توضیحش یک مقدار پیچیده است.

نظریه ای نسبتا متفاوت از دی کاپروی در فیلم «گرگ وال استریت»: "هیچ شرافتی در فقیر بودن نیست، من هم فقیر بودم هم ثروتمند اما هر بار ثروتمند بودن را انتخاب کردم. حداقل به عنوان یک فرد پولدار، وقتی می خواهم با مشکلاتم روبرو شوم، پشت لیموزین ام نشسته ام، در حالی که یک کت 2 هزار دلاری تنم کرده ام و ساعت طلایی 40 هزار دلاری دستم هست. من از شما می خواهم که با پولدار شدن با مشکلات تان رو به رو شوید."

اول، دیگر لازم نیست نگران پول های تان باشید، این واقعی ترین چیزی است که ثروتمند بودن به شما می دهد. چیزهای گران زیادی هستند که حتی بدون نگاه کردن به برچسب قیمت هم می توانید بخرید اما مواردی هم هست که از توان شما خارج هستند و آرزو دارید که ای کاش برای به دست آوردنش پول بیشتری کسب کرده بودید.

البته ثروتمند شدن با سختی های زیادی همراه است. شما هیچ وقت اجازه ندارید که در مورد چیزی شکایت کنید، هیچ وقت. اغلب مردم فکر می کنند پولدار بودن یعنی اینکه دیگر شما هیچ نیاز انسانی ندارید و هیچگاه هم احساس ناامیدی نمی کنید. اما هنوز هم شما یک انسان عادی هستید، گرچه بقیه مردم چنین اعتقادی ندارند.

دومین مشکل پولدار بودن بالا رفتن توقع مردم است. همه شان از شما یک چیزی می خواهند. نمی دانید که افراد شما را به خاطر خودتان دوست دارند یا به خاطر اینکه شما پولدار و ثروتمند هستید. اگر ازدواج نکرده اید، خیلی خوب مراقب باشید و در نظر بگیرید که طرف مقابل به خاطر پول سراغ تان می آید و یا خودتان را دوست دارد.

از همه گذشته، شما دوست و خانواده دارید که خوشبختانه رابطه تان با آن ها خیلی هم بد نیست اما می تواند شرایط سختی پیدا کند. آن ها هم وقتی متوجه مواردی شوند قطعا رفتار متفاوتی پیش می گیرند. ممکن است پیش تان بیایند و از شما طلب وام کنند (که البته اصلا ایده خوبی نیست، همیشه هدیه دهید). حتی دیگر مثل قبل از هدیه های کریسمسی که به آن ها می دهید هم استقبال نمی کنند و توقعات غیر قابل قبولی دارند.

Billionaire-rich-list

باید فکر کنید چه چیزی برای والدین تان بگیرید که قیمت زیادی هم نداشته باشد. رک بگویم، خیلی اوضاع افتضاحی است وقتی به عنوان یک ثروتمند باید به این چیزها فکر کنید. همه موارد را با هم ترکیب کنید تازه می فهمید که باید گوشه گیر باشید.

گاهی پیش می آید که شب ها در جای خودتان دراز کشیده اید و به این فکر می کنید آیا سرمایه گذاری درستی انجام داده اید یا همه اش به باد خواهد رفت. حس کسی که بالای یک ساختمان بلند ایستاده و می خواهد دیوانگی کند و بپرد را درک می کنید؟ بعضی وقت ها می خواهید دیوانه شوید و تمام سرمایه تان را در این راه بگذارید.

مورد بعدی که باید در مورد پول بدانید این است که: تمام آن چیزهایی که در ذهن تان متصور شده اید زمانی که پولی برای خریدشان ندارید ارزشمند هستند، در حقیقت تنها به این دلیل ارزنده اند که پولی برای خریدنشان وجود ندارد. چشم تان یک مدل جدید آئودی را گرفته و زمانی که می توانید آن را راحت به چنگ آورید دیگر همانند گذشته برای تان جذاب نیست.

همه چیز نسبی است و کم و بیش، شما هیچ قدرتی در مقابل آن ندارید. بله، اولین ماهی که با آئودی می رانید یا در یک رستوران مجلل غذا می خورید واقعا لذت می برید اما بعدا یکجورهایی به آن عادت می کنید. و پس از آن به دنبال چیز بعدی می گردید؛ یک مرحله بالاتر. مشکل این است که شما باید توقعات تان را دوباره تنظیم کنید و هر چیزی که پایین آن قرار دارد دیگر برای شما جذاب نیست.

would-this-pile-of-dough-make-you-feel-rich

این برای همه اتفاق می افتد. افراد معقول می توانند چشم اندازشان را حفظ کنند، قویا با آن مبارزه کنند و در برابرش قدرت داشته باشند. اما کسانی که توانایی کنار آمدن با آن را ندارند مرتبا شکوه می کنند و عوضی بازی در می آورند. اما این را به یاد داشته باشید: این برای شما هم اتفاق می افتد، اگرچه شاید اینگونه فکر نکنید. در این یک زمینه باید به من اعتماد کنید.

اکثر مردم فکر می کنند اگر مقدار بیشتری پول در اختیار داشتند، زندگی راحت تر و خوشحال تری را سپری می کردند. ثروتمند که می شوند تازه متوجه می شوند چنین خبری نیست و حتی این موضوع می تواند زندگی شان را وارد بحرانی جدی کند.

اگر فردی از طبقه متوسط جامعه هستید، به اندازه کافی که می خواهید، فرصت در زندگی تان دارید. اگر الان خوشحال نیستید، با پول بیشتر هم خوشحال نمی شوید.

چه ثروتمند هستی و چه نیستی، زندگی ات را آنجور که می خواهی شکل بده و پول را بهانه نکن. وارد جامعه شو، درگیرش شو و فعال باش، شور و شوقی که داری را دنبال کن و به دنبال ایجاد تفاوت باش.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (76 مورد)
  • پارسا
    پارسا | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    جالبه خوب برگرد عقب به زندگی متوسطت کسی جلوتو نگرفته ثروتتم بده خیریه ببین عمرا اینکارو بکنه چون خودشم میونه دروغ داره میگه دروغ فریبکارانه من یادمه یکی بخاطر همین بی پولی ترکم کرد انقدر تلاش کردم و به بیشتر چیزا رسیدم ببینید همش دروغه پولدار باشی بده اخه باور نکنید بیل گیتس میگه اگه فقیر دنیا اومدی تقصیر ت ونیست ولی اگه فقیر از دنیا رفتی تقصیر خودته

  • ممد
    ممد | ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

    كم ببند هميشه ببند تو كه پولدار باشي سلامتيت تضمينه علت: پول درمان داري -٢:پولدار باشي ميتوني ازدواج كني و بچه داشته باشي بدون دغدغه خرجي بچه. و..... ديگه خواهشا چيزوشعر نگيد

  • میلاد
    میلاد | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    من حاضرم ارامشم از بین بر ه فقط پول داشته باشم
    اخرتم نمیخوام
    خدارو هم نمیخوام
    بهشتم نمیخوام
    اصن میدونم این دنیا فانیه
    ولی دوسش دارم
    اون دنیامو نمیخوام
    فقط پول میخوام
    پووووووووووووووووول
    فقط پول
    همینو بس
    با خدا که باشی بدبخت و بیچاره میشی
    چون خدا با ثروت مخالفه
    ولی پول داشته باشی همه چی خوبه هیچ نازیم به خدا نداری
    خواهشا کسی نگه بازم گدای خدا هستی
    چون مهم نیست گدای خدا باشم
    مهم فقط این دنیاست
    اون دنیا که همه چیز رایگانه هیچ جذابیتی نداره
    اصن جذابیتش و اینه که تو داشته باشی بقیه نداشته باشن

  • Razi joon
    Razi joon | ۲۱ آبان ۱۳۹۴

    خخخخخخ

  • مجتبی ق
    مجتبی ق | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    من یک فرد از طبقه ضعیف جامعه هستم، اما با روند رو به رشدی، دارم به طبقه بالاتر صعود می کنم.
    شاید هیچوقت یه میلیاردر نشم، شاید هم به زودی یا چند سال دیگه میلیاردر شم.
    به خاطر همین در مورد اینکه اگه یه روز یه ثروتمند شدم ، چطوری زندگی کنم خیلی فکر کردم.
    .
    با خیلی از حرفهای شما موافقم به جز اون جا که گفتید، ماه اول که آئودی سوار شدید و رستوران های باکلاس رفتید واستون لذت بخشه و بعدش همه چی عادی میشه. به نظرم راه حل های خیلی زیادی وجود داره.
    مطمئنا تمام کارهای دنیا رو نمی خوایم توی دو ماه انجام بدیم.
    کافیه یه ماه آئودی سوار شید، یه ماه با موتور بی ام و توی خیابونا تردد کنی. یه ماه با دو چرخه،
    .
    تابستونا بری دریا استخر کوهستان و ...، زمستون برید اسکی، برف بازی و ...
    گاهی اخر هفته ها بری رستوران نایب، گاهی هم وسط بازار مولوی توی یه وجب جا بشینی و واسه تنوع کباب بخوری.
    یه روز بری کارتینگ، یه روز پینت بال، بانجی جامپینگ، درکه دربند استانبول مشهد حج و ...
    محرم ها بری مسجد و هیئت شام بدی، عزاداری کنی، ماه رمضون با خیال راحت روزه بگیری.
    تو جهیزیه دختر خالت کمک کنی، خرج تحصیل مدرسه و دانشگاه دو نفر رو بدی.
    رفیقاتو جمع کنی بری فوتبال و ...
    نه تنها من، بلکه خیلیای دیگه هم ترجیح میدن اینطوری زندگی کنن و عمرشون به پایان برسه ، نه اینکه همیشه حسرت چیزایی رو بخورن که تا آخرین لحظه زندگی هم بهشون نمی رسن.
    ثروت یک نعمت بزرگه، نعمتیه که خدا بهتون میده، فقط باید ازش خوب استفاده کنیم،
    .
    نعمتهای خدا پایان ندارند، حتی اگه تموم جن و انس با تمام وجود از تمام نعمتها استفاده کنند، باز هم تمامی ندارند. پس نگران نباشیم که مبادا یه روز همه چیز برامون تموم بشه و همه چی عادی بشه. دنیای امروز به شدت در حال پیشرفته و هر لحظه در حال تغییر هستیم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی