ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان ناسا از هر زمان دیگری نسبت به یافتن موجودات فضایی امیدوار تر هستند

آدم فضایی ها همواره یکی از جذاب ترین موضوعات برای انسان های کره خاکی بوده اند. فارغ از تمام شایعات و حدس و گمان های عجیب و غریب، دانشمندان ناسا در طول سالیان گذشته همواره ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۳

آدم فضایی ها همواره یکی از جذاب ترین موضوعات برای انسان های کره خاکی بوده اند. فارغ از تمام شایعات و حدس و گمان های عجیب و غریب، دانشمندان ناسا در طول سالیان گذشته همواره تلاش کرده اند تا اطلاعات دقیق تری را از ساکنین دیگر سیاره ها به دست آورند. آن ها هر چند تا کنون در این امر توفیقی نداشته اند، اما بسیار امیدوار هستند که در طول سالیان آینده، تحقیقاتشان را با کشفیاتی جالب همراه سازند.

چند سال قبل در یکی از همایش های ناسا در مورد تلسکوپ James Webb، یکی از دانشمندان با نام مت مانتین، اظهار امیدواری کرد که این تلسکوپ با قابلیت های متعددش بتواند در طول سالیان آینده به کنکاش های ستاره شناسان در میان مجموعه راه شیری کمک شایانی بکند.

اکنون بعد از گذشته چند سال، مت مانتین بار دیگر در یکی از کنفرانس های ناسا حضور یافته و چنین می گوید: «ما پنج سال پیش به هیچ وجه نمی دانستیم که ۱۰ تا ۲۰ درصد از ستاره های اطراف ما، ممکن است سیاره هایی در ابعاد زمین داشته باشند که حیات در آن ها جریان دارد.»

تلسکوپ فضایی ناسا James Webb
تلسکوپ فضایی James Webb

مانتین ادامه می دهد: «ماموریت ما این است که با اکتشاف این موضوع، دنیا را برای همیشه تغییر دهیم. تصور کنید آن لحظه ای را که ما علائم حضور دیگر جانداران را در راه شیری پیدا کنیم. تصور کنید موقعی را که از خواب بیدار می شوید و می دانید که دیگر انسان تنها موجود زنده کهکشان ها به شمار نمی رود.»

در طول سالیان گذشته به کمک تلسکوپ هایی همچون Kepler، هابل و Spitzer محققان تواسته اند سیاره هایی را در دور دست تشخیص دهند، که ممکن است حیات در آن ها جریان داشته باشد. اخیرا سیاره ای سنگی یافت شده که ابعادی مشابه با زمین دارد و ممکن است در آن آب وجود داشته باشد.

اکتشافات جذاب چند سال اخیر با نسل قبلی تجهیزات ستاره شناسی صورت پذیرفته است. بر همین اساس، دانشمندان ناسا امیدوار هستند با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تلسکوپ های جدید، قادر باشند طی یک یا دو دهه آینده واقعیت های هیجان انگیزی را از کهکشان ها بر ملا کنند.

طبق برنامه ریزی ناسا تلسکوپ TESS تا سال ۲۰۱۷ قابل بهره برداری خواهد بود و همچنین تلسکوپ Webb، با ابعادی حدود ۳ برابر تلسکوپ هابل، تا پایان امسال در اختیار دانشمندان قرار می گیرد.

به نظر می رسد که با ادامه یافتن این روند، روزی آدم فضایی ها نیز دیگر مختص داستان های تخیلی نخواهند بود. اما فعلا باید منتظر نشست و از ستاره های آسمان و آرامش آن ها لذت برد. کسی چه می داند، شاید اهالی کهکشان در آینده چندان هم صلح طلب نباشند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • تقی
    تقی | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    خاک بر سر این دانشمندان ناسا و غیر از اینا که تمام عمرشان را وقف پیدا کردن موجودات فضایی میکنن اگر شما اینقدر ادعا دارید و علم بارتون هست بیایید یک عصب درست کنید که انسانهای معلول و فلج و کور و غیره از این تکنولوژی شما منفعتی ببرند و هم برای شما ثواب اخروی داشته باشد یا علی در پناه حق

    • قاصدک
      قاصدک | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

      شما که اینقدر دلت از دانشمندا پر خوب خودت عصب اختراع کن
      من نمیدونم چرا ماها همش منتظریم خارجیا برامون اختراع کنن
      شما اختراع بکن ثوابشم ببر.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی