ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: در آینده نزدیک شاید فضانوردان بتوانند در غارهای قمری بر روی سطح ماه زندگی کنند

بر روی سطح ماه علاوه بر دهانه های آتش فشانی حفره های متعددی نیز وجود دارد و بر مبنای گفته های اخیر ناسا برخی از این حفره ها به غارهای زیر زمینی متصل هستند که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۵

بر روی سطح ماه علاوه بر دهانه های آتش فشانی حفره های متعددی نیز وجود دارد و بر مبنای گفته های اخیر ناسا برخی از این حفره ها به غارهای زیر زمینی متصل هستند که ممکن است در آینده بدل به مکان مناسبی جهت زندگی فضانوردان بر روی این کره شوند.

بر مبنای گزارش مادربرد (Motherboard) ناسا تا کنون بیش از ۲۰۰ حفره ی قمری یا lunar pit‌ را توسط مدارگرد اکتشافیش به ثبت رسانده که به نظر می آید تائیدی بر این نظریه باشند. حفره های یاد شده دارای دهنه ای با قطر ۵ الی ۹۰۰ متر هستند و این گمانه می رود که بر اثر فروکش کردن بخشی از سطح ماه که بر روی یک غار مستقر شده است پدید آمده باشند و البته این حدس زده می شود که غارهای مستقر در زیر این حفره ها حاصل جریان گدازه های آتش فشانی در گذشته های دور باشند.

2
تصویری از یکی از حفره های کشف شده توسط ناسا بر روی سطح ماه.

غارهای موجود در زیر این حفره ها بر اساس تئوری ها و نظریه های مطرح شده از جانب ناسا می توانند مکانی امن برای فضانواردان آینده جهت زندگی بر روی کره ی ماه باشند و از آنها در مقابل طوفان های فضایی، تابش های رادیو اکتیو و اختلاف دمای شدید بین شب و روز کره ماه محافظت به عمل بیاورند.

اکنون و با شناسایی شدن این حفره ها توسط ناسا امید محققان بر آن است تا بتوانند جزئیات آنها را بهتر و دقیق تر بررسی نمایند. بر مبنای گفته های رابرت واگنر (Robert Wagner) یکی از محققین دانشگاه آریزونا که در تحقیقات شناسایی این حفره ها نقش موثری داشته امکان درک جزئیات بیشتر از طریق مدارگردهای اکتشافی وجود ندارد و بهترین راه حل بررسی آنها از نزدیک و توسط یک کاوشگر است.

واگنر همچنین می گوید تا زمانی که رها کردن کاوشگر در یکی از حفره ها و بررسی بیشتر امکان پذیر شود تیم ما به جستجوی سطح ماه جهت اکتشاف حفره های بیشتر ادامه خواهد داد هر چند اینکار با دشواری هایی نیز همراه است و در حدود ۲۵ درصد سطح ماه تابش نور خورشید به قدری نیست که الگورتیم شناسایی ما قادر به تشخیص دقیق و صحیح حفره های بیشتر باشد.

در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای ویدئوی کوتاهی در مورد این غارهای قمری و شرایط به خصوص آنها بنشینید و نظرات خود را در صورتیکه تصور می کنید زندگی روزی بر روی کرات دیگر برای ما انسان ها امکان پذیر خواهد بود با سایر کاربران دیجیاتو و ما در میان بگذارید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/NASA - Peeking Into Lunar Pits.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۳۰ تیر ۱۳۹۳

    به امید روزی که از روی ماه بیایم توی دیجیاتو :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی