ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیاس شانه به شانه بین دو ساعت هوشمند مجهز به اندروید پوشیدنی: گیر لایو از سامسونگ و جی واچ از ال جی

انتظارها تا حدی به سر آمده است و بالاخره اندروید پوشیدنی یا همان Android Wear در قالب دو ساعت هوشمند یکی متعلق به کمپانی سامسونگ با نام Samsung Gear Live و دیگری از برند رقیب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۵

انتظارها تا حدی به سر آمده است و بالاخره اندروید پوشیدنی یا همان Android Wear در قالب دو ساعت هوشمند یکی متعلق به کمپانی سامسونگ با نام Samsung Gear Live و دیگری از برند رقیب این کمپانی یعنی ال جی و با عنوان LG G Watch آماده هستند بر روی مچ دست های ما سوار شوند تا زندگی و عادات روزمره ی ما را بیش از پیش متکی به تکنولوژی نمایند.

دیر یا زود این شرایط فراهم می شود تا بتوانیم یکی از این ساعت ها را تجربه کنیم و شاید مهم ترین سئوال با فرا رسیدن لحظه ی یاد شده این باشد که کدامیک برایمان مناسب تر است؟ در نگاه اول بسیاری از مشخصات اصلی این دو ساعت هوشمند با یکدیگر یکسان است هر دو ضد آب هستند، مقدار حافظه ی برابری دارند و هر دو از پردازنده ی ۱.۲ گیگاهرتزی مشابه استفاده می کنند اما در این بین جزئیاتی وجود دارند که این دو را از یکدیگر متمایز می کنند.

در ادامه قصد داریم به سراغ همین جزئیات برویم تا انتخاب را در آینده یی نزدیک برای شما ساده تر نماییم پس با دیجیاتو همراه باشید.

 

طراحی: گیر لایو از سامسونگ

2

اگر منصف باشیم هیچ یک از این دو ساعت را نمی توان جذاب و دلربا دانست و به آنها جایزه یی ویژه به خاطر طراحی فوق العاده ظاهریشان داد اما بر این عقیده هستیم گیر لایو از سامسونگ حداقل هایی را داراست تا برنده ی جدال در زمینه ی طراحی ظاهری باشد. جی واچ هر چند سعی کرده است در عین سادگی طراحی کاربردی داشته باشد ولی باید قبول کند سادگی و معمولی بودن بیش از حد جذابیت را از بین می برد لذا اطراف فلزی و قوس دار گیر لایو آن را حداقل در چشم ما جذاب تر جلوه می دهد.

 

نمایشگر: گیر لایو از سامسونگ

3

نمایشگر ساعت هوشمند سامسونگ ۱.۶۳ اینچ بوده و تنها ۰.۰۲ اینچ از نمایشگر ساعت هوشمند ال جی کوچکتر است ولی سامسونگ بسیار هوشمندانه توانسته است تعداد پیکسل بیشتری را در فضای کمتری بگنجاند که در نتیجه گیر لایو از نمایشگری ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسلی بهره مند شده و جی واچ مسابقه ی بین دو نمایشگر را بخاطر بکارگیری ۲۸۰ در ۲۸۰ پیکسل بازنده شده است. در همان نگاه اول هر کاربری متوجه می شود که آنچه بر روی گیر لایو مشاهده می کند به مراتب واضح تر است.

 

طول عمر باتری: جی واچ از ال جی

4

چالش بزرگ در مقابل ابزارهای کوچکی مانند ساعت های هوشمند بهره گیری بیشتر از باتری بسیار کوچک است تا بتوانند حداقل یک روز را در قید حیات باقی بمانند و در پایان روز دوباره جانی تازه کنند. باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت گیر لایو ظاهراً این قاعده را بر نتابیده است در حالی که باتری ۴۰۰ میلی آمپر ساعت جی واچ می تواند در طول ۲۴ ساعت با کمی تقلا دوام بیاورد و سپس نیازمند شارژ شود که همین امر سبب گشته برنده ی این جدال جی واچ باشد.

 

نحوه ی شارژ شدن: جی واچ از ال جی

5

زمانی که شنیدیم موتو ۳۶۰ دارای یک شارژر غیر USB خواهد بود امیدواری هایی زنده شد که شاید برای ابزارهای مجهز به اندروید پوشیدنی یا Wear بهره گیری از استاندارد شارژ القایی یا Qi standard بدل به یک ضرورت شود که متاسفانه این امر محقق نشده است و هر دو ابزار نیازمند گهواره های شارژر خود هستند ولی جی واچ عملیات شارژ مجدد را ساده تر کرده است و ساعت با قرار گرفتن روی داکی که به آن یک کابل مایکرو USB متصل است شارژ می شود که راحت تر و جذاب تر است.

 

سفارشی سازی ظاهر: مساوی!

6

از آنجایی که بندهای هر دو ساعت را می توانید بنا به نیاز خود عوض کنید و آنها را مطابق مچ دست لباس و... انتخاب کنید ظاهراً از نظر سفارشی سازی ظاهری تفاوت خاصی ما بین این دو ساعت وجود ندارد و لذا نمی توان یکی را به دیگری برتر دانست.

 

قیمت: گیر لایو از سامسونگ

7

گیر لایو ۳۰ دلار ارزان تر از جی واچ است، هر چند هر دو از نظر سخت افزاری مشابه هستند ولی گیر لایو کماکان ارزان تر محسوب شده و این در حالیست که جی واچ ال جی فاقد سنسور ضربان قلبی می باشد که در گیر لایو به کاربران به عنوان یک قابلیت سخت افزاری اضافه ارائه شده است.

 

برنده نهایی: گیر لایو از سامسونگ

8

هر چند شاید عمر باتری گیر لایو به خوبی رقیب نباشد و در ارائه ی شیوه ی شارژ مجدد به اندازه ی جی واچ ابتکار به خرج نداده باشد ولی نمایشگر بهتر، طراحی شکیل تر و از همه مهم تر قیمت پایین تر با امکانات جزئی سخت افزاری بیشتر گیر لایو را به برنده ی این جدال بین دو ساعت هوشمند از دو کمپانی رقیب و هر دو مجهز به اندروید پوشیدنی می نماید.

اما از همه ی این تفاسیر که بگذریم انتخاب شما بر حسب نیازتان مهم تر است، شما کدامیک از این دو ساعت هوشمند را مناسب حضور بر روی مچ دست خود می دانید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۳۱ تیر ۱۳۹۳

    نظر همه محترم ولی هیچکدوم رو دوس ندارم

  • NARENJI
    NARENJI | ۳۱ تیر ۱۳۹۳

    منتظر ایواچ اپل میمونیم تا معنی ساعت هوشمند مشخص بشه

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۳۱ تیر ۱۳۹۳

    فعلا هیچ نیازی به ساعت هوشمند ندارم و ساعتای کلاسیک رو ترجیح میدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی