ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۹: یک سیستم عامل برای تمام دستگاه ها

بر خلاف اپل که معتقد است ترکیب iOS و OS X سودی جز هدر دادن انرژی ندارد، مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل ویندوز را برای استفاده در تمام دستگاه هایش گسترش دهد. از تلفن های ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۰

بر خلاف اپل که معتقد است ترکیب iOS و OS X سودی جز هدر دادن انرژی ندارد، مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل ویندوز را برای استفاده در تمام دستگاه هایش گسترش دهد. از تلفن های مبتنی بر ویندوز فون گرفته تا اکس باکس و رایانه های خانگی.

به گزارش بیزینس اینسایدر، ساتیا نادال، مدیر عامل فعلی مایکروسافت در کنفرانس سه ماهه چهارم درآمدی این شرکت خبر از ترکیب تمام نسخه های ویندوز برای استفاده از "تنها یک سیستم عامل" در تمام دستگاه ها داد.

او گفت: "در سال پیش رو، ما تصمیم داریم به روی این موضوع سرمایه گذاری کنیم که سیستم عامل و سخت افزار را به طور کامل ترکیب کنیم. ما در نسخه بعدی ویندوز، سه سیستم عامل را به یک سیستم عامل واحد تبدیل می کنیم و همان را برای استفاده در تمام صفحات نمایش در تمامی اندازه ها آماده خواهیم کرد."

مایکروسافت در حال حاضر امکانی را برای توسعه دهندگان فراهم ساخته تا اپلیکیشن هایی تولید کنند که در تمام سیستم عامل ها شامل ویندوز فون، رایانه های خانگی و کنسول های اکس باکس اجرا شوند. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد بیشتر از این پیش برود.

با این حال این بدان معنا نیست که مایکروسافت راه ساده تری برای فروش محصولات ویندوز به کاربران در پیش داشته باشد.

نادلا در ادامه افزود: "سیاست های فروش ما و تولید ویندوز برای افراد و شرکت ها همچنان مانند سابق ادامه دارد. اما به هر حال قصد داریم به کمک تمام شرکای خود ویندوز را به یک اکوسیستم بسیار متفاوت تر از گذشته تبدیل کنیم."

انتظار می رود مایکروسافت ویندوز ۹ را در سال آینده معرفی کند. نادلا هیچ توضیح بیشتری را ارائه نکرد و فقط به گفتن این جمله بسنده کرد: "ما در ماه های آینده موج های بزرگ بیشتری از پیشرفت های ویندوز را با همه افراد به اشتراک خواهیم گذاشت."

با صحبت های نادلا به خوبی می توان دریافت که مایکروسافت عزم جدی برای تولید تنها "یک ویندوز" برای تمام دستگاه های این شرکت دارد.

تصور شما از آینده این پروژه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲ مرداد ۱۳۹۳

    به نظرم تا وقتی که هنوز PC ها اکثراً غیر قابل حمل* و گوشی‎های تلفن توان پردازشی خیلی کمتری از PC ها دارن، یکی کردم سیستم عامل این دو نتیجه‎ی خوبی نمی‎تونه داشته باشه. دقیقاً به نظرم همین دلیله که همچنان اپل اصرار داره که iOS و OS X رو از هم جدا نگه داره، ولی همون طور که در معرفی iOS 8 و OS X Yosemite دیدیم، داره تلاش می‎کنه تعامل بین این دو ایجاد کنه.

    به نظر من به زودی (مثلاً طی 2-3 سال آینده) از طرف اپل هم این یکسان سازی سیستم عامل‎ها صورت می‎گیره و همه اپل رو این خاطر تحسین خواهند کرد، ولی نه به خاطر «نوآوری» بلکه به خاطر «وقت‎شناسی».

    * منظورم از «غیر قابل حمل» در واقع اینه که شما به طور دائم از PC استفاده نمی‎کنید، ولی در هر لحظه‎ای امکان استفاده از تلفن رو دارید.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲ مرداد ۱۳۹۳

    میشه تقریباْ مثل اوبونتو که الان روی همه دستگاه ها به صورت واحد وجود داره.
    خیلی خوب میشه...

  • سعید(وسعتیها)
    سعید(وسعتیها) | ۲ مرداد ۱۳۹۳

    کلا یکپارچه سازی توی هر صنعتی خوبه.

  • pars
    pars | ۲ مرداد ۱۳۹۳

    یعنی اگر ویندوز روی موبایل و PC و تبلت یکی بشه , حسابی میترکونه و بازار رو دگرگون میکنه و اون موقع اندروید و اپل باید حسابی کار کنند تا به ویندوز برسند . البته اندروید میتونه خودش از موبایل به PC گسترش بده و کارش سخت نیست ولی کار یکی کردن OS برای اپل سخت میشه . دم مایکروسافت گرم با این فکرش و امیدوارم زودتر عملی بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی