ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست خون با پرتو فرابنفش برخی سرطان ها را شناسایی می کند

درمان اولیه، بهترین راه نبرد با سرطان است و پیش از درمان هم باید ابتدا از آلوده بودن بیمار مطمئن شد. اما اغلب ممکن است بافت برداری بی نتیجه باشد و هیچ داده ای در اختیار پزشک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

درمان اولیه، بهترین راه نبرد با سرطان است و پیش از درمان هم باید ابتدا از آلوده بودن بیمار مطمئن شد. اما اغلب ممکن است بافت برداری بی نتیجه باشد و هیچ داده ای در اختیار پزشک نگذارد؛ فارغ از اینکه پروسه بافت برداری می تواند هزینه های سنگینی برای بدن انسان به همراه داشته باشد.

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه بردفورد انگلستان نشان می دهد که پزشکان می توانند با استفاده از پرتوی فرابنفش تست خونی از افراد مشکوک به سرطان بگیرند که نه تنها جواب قاطعانه ای ارائه می دهد، بلکه هیچ جراحت، درد و خون ریزی ای هم در آن وجود ندارد. راهی کاملا بی خطر و مطمئن.

در این آزمایش خون، با تابش پرتو فرابنفش به خون بیمار، گلبول های سفید (یکی از سیستم های دفاعی فعال بدن انسان)، منهدم می شوند در حالی که اگر این تست روی افراد سالم انجام گیرد هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و این گلبول ها در برابر این پرتو مقاومت می کنند.

پروفسور دایانا اندرسون

پروفسور دایانا اندرسون

گلبول های سفید بخشی از سیستم دفاعی طبیعی بدن هستند. ما می دانیم، زمانی که آن ها با سرطان یا بیماری دیگری مبارزه می کنند، تحت فشار زیادی هستند، بنابراین این پرسش برایم پیش آمد که آگر ما آن ها را در همین شرایط زیر تابش پرتوی فرابنفش قرار دهیم، چه رخ خواهد داد.

بافت برداری، زمان زیادی می برد و هیچ وقت هم صددرصد جوابگو نیست و از همه مهم تر، پزشکان تنها زمانی حاضر به انجام عمل بافت برداری می شوند که به حضور سرطان مشکوک شوند. اغلب سرطان ها بدون هیچ نشانه ای در طول زمان رشد می کنند و تنها زمانی که دیگر کار از کار گذشته خودشان را نشان می دهند. زمانی که یک پزشک بخواهد بافت برداری کند، شاید دیگر سرطان وارد دوره وخامت خود شده باشد.

تیم تحقیقاتی این آزمایش را روی 208 نفر انجام داده که از این تعداد، 94 نفر کاملا سالم بوده اند و با استفاده از این روش تنها 3 سرطان روده بزرگ، شش و نوعی سرطان پوست شناسایی شدند اما پروفسور اندرسون معتقد است که می توانند راهی برای شناسایی تمامی سرطان ها پیدا کنند و نتیجه کنونی هم با توجه به اینکه در مراحل اولیه هستند بسیار قابل توجه است.

تصور کنید تست سرطان به همین سادگی در سراسر جهان انجام شود. شکی نیست که این روش پیشگیری اگر به بلوغ برسد، توان زیادی در بالا بردن شاخص سلامت در سراسر جهان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • scarface
    scarface | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    پیشرفت بشریت ,سرطان رو پیشرفته کرد

  • saeed_sh
    saeed_sh | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    سلام دوستان من تازه به جمع شما اضافه شدم امیدوارم دوستان خوبی واسه هم باشیم

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    به جرات ميتونم بگم يكي از بهترين مقاله هايي بود كه من توي عمرم خوندم . از آقاي محسن وفانژاد تشكر ميكنم و خواهش ميكنم از اين نوع مقاله هاي پزشكي بيش تر بزاريد .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی