ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت آپارتمان ۹ طبقه در مدت ۵ روز؛ تکنولوژی پیش ساخته

تکنولوژی ساختمان های پیش ساخته که در انگلیسی Prefab technology گفته می شود، انقلابی در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده است. حالا دیگر شما می توانید قطعات یک ساختمان را مثل یک اسباب بازی لگو ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۰

تکنولوژی ساختمان های پیش ساخته که در انگلیسی Prefab technology گفته می شود، انقلابی در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده است. حالا دیگر شما می توانید قطعات یک ساختمان را مثل یک اسباب بازی لگو روی هم بچینید. شرکت استرالیایی هیکوری اخیرا موفق به انجام این ایده آن هم روی یک ساختمان ۹ طبقه با نام One9 شده است. این ساختمان که در عرض ۵ روز به اتمام رسید، از ۳۶ مدول پیش ساخته تشکیل شده که علاوه بر راحتی و سرعت در ساخت، ویژگی های پایدار (سازگار با محیط زیست و طبیعت دوست) هم دارد. از جمله آن ها می توان به سیستم بازیافت آب مصرفی و پنل های خورشیدی برای گرم کردن آب اشاره کرد.

با اینکه این ساختمان از مدول های چیده شده ساخته شده است، گروه هیکوری معماری ساختمانش را معماری مدولار نمی داند، چرا که آنها از مدول هایی با اندازه های متفاوت در این ساختمان بهره جسته اند. آن ها می خواستند در ساخت این آپارتمان به استفاده ی حداقلی از مواد و انرژی پایبند باشند و به همین دلیل از سیستم (Unitised Building System (UB استفاده کردند. سیستم UB که یک روش صرفه جویانه از نظر زمانی در فرآیند های پیش ساخته است، توسط «نوندا کاتسالیدیس» معمار استرالیایی توسعه پیدا کرد. با این روش می توان آپارتمان هایی با ویژگی های پیچیده معماری مثل تراس های معلق را به راحتی و در سرعت بالا ساخت.

در حال حاضر وان ناین بلند ترین ساختمانی است که با این روش ساخته شده، اما طراحان گروه هیکوری می گویند این سیستم قابلیت ساخت خانه های ۷۰ طبقه را هم دارد. برج وان ناین ۳۴ واحد یک و دو خوابه را در خودش جای داده، --که هر کدام از این واحد ها دارای کفپوش هایی از چوب طبیعی، فرش های با کیفیت و بالکن های بزرگ هستند.-- این برج ۹ طبقه علاوه بر اینکه رتبه انرژی ۶ ستاره را از آن خود کرده، به امکانات رفاهی مخصوص وسایل حمل و نقل پایدار هم مجهز است. مثل ۳۴ پارکینگ امن برای دوچرخه و دسترسی به برنامه ی اشتراک گذاری ماشین با نام GreenShareCar .

در ادامه تصاویری از مراحل نصب و شکل نهایی این خانه ی 5 روزه را ببینید.

One9-by-Hickory-Group-1

One9-by-Hickory-Group-5

One9-by-Hickory-Group-6

One9-by-Hickory-Group-2

One9-by-Hickory-Group-3

One9-by-Hickory-Group-4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • alex
    alex | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    یه نگاهی هم به قیمت آپارتمان توی تهران انداختم با این مدت زمان اصلا به صرفه نیست
    https://www.naroon.com/?content=sr&i=375866&p=1

  • sina
    sina | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    این فوقالعادست،ژورنالو ورق میزنی،خونه یی که دوست داریو انتخاب میکنی،سفارش میدی،یه هفته بعد تحویل میگیری،عالیه :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی