ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات جدید استنفورد عمر نسل بعدی باتری های موبایل را دو یا سه برابر خواهد کرد

به نظر می رسد محققین در دانشگاه استنفورد اخیراً توانسته اند به کشف مهمی در مورد نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی دست پیدا نمایند و باتری های آتی با به کار گیری یک غلاف ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد محققین در دانشگاه استنفورد اخیراً توانسته اند به کشف مهمی در مورد نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی دست پیدا نمایند و باتری های آتی با به کار گیری یک غلاف کربن در مقیاس نانو قادر خواهند بود از هدر رفتن مقدار زیادی انرژی که در باتری های لیتیوم یونی فعلی رخ می دهد جلوگیری نمایند. استیون چو وزیر پیشین انرژی ایالات متحده آمریکا که در حال حاضر یکی از پروفسورهای شاغل در دانشگاه استنفورد محسوب می گردد، می گوید چنین باتری می تواند برای کاربران تلفن های هوشمند عمری ۲ الی ۳ برابر باتری های فعلی این تلفن ها را فراهم کند.

البته نباید انتظار داشته باشید این باتری های جدید به این زودی ها به منبع انرژی تلفن های هوشمند امروزی شما بدل شوند. هنوز مسائل فنی مهندسی بسیاری باقی مانده که لازم است بررسی و حل شوند مثلاً حدس می زنیم که باتری های جدید هنوز از نظر اندازه مناسب به کار گیری در تلفن های هوشمند نیستند و لازم است مهندسان روی این مسئله و کاهش ابعاد آنها کار کنند.

در درون باتری های امروزی سه جز وجود دارد: الکترولیت برای فراهم کردن الکترون ها، یک آند برای تخلیه ی شارژ الکترون های مذکور، و یک کاتد برای دسترسی به آنها. چالش اصلی در این باتری ها به کارگیری لیتیوم در آند باتری است و محققین با بکارگیری یک غلاف کربنی در مقیاس نانو توانسته اند درصد بالاتری لیتیوم از آند را در قیاس با زمانی که آند تحت شارژ قرار می گیرد استخراج نمایند.

شاید بخش آخر خبر کمی پیچیده به نظر برسد ولی به زبان ساده تر و همانطور که استیون چو (Steven Chu) پرفسور شاغل در استنفورد می گوید با افزایش ظرفیت و کارایی باتری ها به ۴ برابر ظرفیت فعلی نتایج شگفت آوری بدست خواهد آمد. شما می توانید تلفن هوشمندی داشته باشید که دو یا سه برابر مدت زمانی که در حال حاضر روشن می ماند روشن مانده و کار کند. همچنین احتمالاً خودرو های الکترونیکی بهتر و قدرتمند تری را نیز تجربه نمایید، تحقیقات اخیر در استنفورد احتمالاً به نتایجی عملی در این زمینه و افزایش عمر باتری ها به شکل قابل توجهی ختم شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • sense
    sense | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    باطری که میرسه زیر 10 درصد به خودم تلقین میکنم که گوشیم خاموشه ولی بازم این 10 درصد اخر باطری خیلی پربرکته...

  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    گوشم از اين خبرها پره!!!!!!!!!!
    به نظر من كمپاني هاي چيني اگه بخوان آمار فروششون بره بالا بايد عمر باتري گوشي هاشون رو زياد كنند چون يكي از مهم ترين نيازهاي كاربران رو برطرف ميكنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی