ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از کاور هوشمند و صفحه نمایش بزرگ در نسخه بعدی ویندوز فون

با وجود اینکه ویندوز فون ۸.۱ و قابلیت های آن تقریبا برای عموم شناخته شده است، ولی باید گفت مایکروسافت هنوز قصد دارد کاربران را با امکانات جدید سورپرایز کند. اخیرا این شرکت یک سند توسعه دهندگان برای نسخه ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

با وجود اینکه ویندوز فون ۸.۱ و قابلیت های آن تقریبا برای عموم شناخته شده است، ولی باید گفت مایکروسافت هنوز قصد دارد کاربران را با امکانات جدید سورپرایز کند.

اخیرا این شرکت یک سند توسعه دهندگان برای نسخه اول انتشار عمومی ویندوز فون ۸.۱ (GDR1) منتشر کرده که اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری جدیدی در آن قرار دارد. پیش از این هم خبر رسیده بود که در نسخه نهایی این سیستم عامل، امکان پوشه بندی اپلیکیشن ها وجود خواهد داشت.

در سند منتشر شده قید شده که تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 8.1 از قاب های هوشمند مانند Dot View در اچ تی سی و کویک سرکل در ال جی پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خاصی برای بسته بودن کاور و زمان باز شدن آن بسازند.

همانطور که ساعاتی پیش به عرض تان رساندیم، گویا اچ تی سی قصد دارد یک تلفن هوشمند جدید از سری وان ولی این بار با سیستم عامل ویندوز فون عرضه کند. چنین دستگاهی انتظار می رود مانند نسخه اندرویدی، از قاب هوشمند پشتیبانی کند. بنابراین پیش از هر چیزی باید زیرساخت این موضوع آماده شود که به نظر می رسد این امر در حال انجام شدن است.

مورد دوم که در این سند به چشم میخورد پشتیبانی از صفحات نمایش بزرگتر توسط ویندوز فون است. یعنی به زودی ویندوز فون را در فبلت های ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل خواهیم دید. همچنین گفته شده که از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل هم برای دستگاه های بزرگتر پشتیبانی خواهد شد.

البته در این سند به روز رسانی های کوچک تری هم به چشم می خورد که دانستن آنها خالی از لطف نیست: پشتیبانی از تکنولوژی Voice Over LTE، پخش موسیقی با کیفیت بالا در هدفون های بلوتوث و صفحه قفل شخصی سازی شده توسط سازندگان.

هنوز هیچ تاریخی برای عرضه نسخه GDR1 ویندوز فون ۸.۱ عنوان نشده ولی مطمئنا زمان آنچنانی باقی نمانده. به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد با عرضه یک سیستم عامل با کیفیت برای تلفن های همراه، گذشته تاریک خود را در این صنعت جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمد کاظمی
    محمد کاظمی | ۷ مرداد ۱۳۹۳

    با احترامی که به ویندوزفون دارم و لومیا 620 داشتم چرت ترین گوشی و سیستم عامل جهانه.فقط میشد درست حسابی اس داد..کمبود برنامه خفه کرده بود.باطری گوشی رو یهو در آوردم گوشی دیگه روشن نشد.بردم نمایندگی گفتن بردش کلا سوخت و گیر نمیاد.اگه گیر بیاد 200 تومنه.این چه گوشیه چرتیه که با یه باطری کندن بردش سوخت کلا :|
    بعد رفتم htc Desire 500 خریدم واقعا از ویندوزفون بهتره و سریعتره..با یه لومیا 1020 تست کردم همه جوره...برنامه هم که ردیفه...واقعا ویندوزفون برنامه هاش همش ناقصه.درضمن رابط کاربری سامسونگ سنگینه و هنگی اما htc و LG خیلی روون تر ویندوزفون هست.
    ببخشید تند رفتم.ولی تجربه 6 ماه من از ویندوزفون میگه 2 سالی نباید خرید

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    lاین عالیه.
    ویندوزفون داره جایگاه اصلیشو پیدا میکنه.
    مرسی دیجیاتو

  • امیر
    امیر | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    این تیم توسعه دهنده وین فون چیز ترین گروه دنیاست
    مننظر میشینن شرکتای دیگه یه چیزی بسازن بعد از سه سال تازه از زور بی خلاقیتی کپی برمیدارن
    تا حالا یه چیز مختص به وین فون ندیدم من
    سه سال عقب اند از دنیا

  • siamak Gol
    siamak Gol | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    شنیدم ویرایش اومده. یه نظر میزارم بعد درستش کنم.
    ا !!!!! واقعا اومده!!!!!!!!!.واقعا ممنوووونم.
    آخه من که نظر نمیزارم..

  • AmerKhan
    AmerKhan | ۶ مرداد ۱۳۹۳

    ای جانم وینفون و نوکیا و مایکروسافت چطور دارن،پیشرفت میکنن مطمئنم تا چند سال آینده امپراطور پیشین عرصه موبایل جایگاه اصلیشو پیدا میکنه فقط کافیه سریعتر باشه و جدا از سخت افزار نرم افزار رو هم پوشش بده اونوقته که این سرعت و عالی بودن وینفون در کنار نرم افزارهای عالی چ شود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی